Monografia

Droquim:

In this research is presented a proposal of didactic game for the teaching of Organic Chemistry. The guiding question for the study was: How can the educational game contribute to the appropriation of chemical concepts? With methodological basis for the study was established a research study with...

ver descrição completa

Autor principal: Vaqueiro, Maria Gabriela Silva
Grau: Monografia
Idioma: pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Tocantins 2023
Assuntos:
Acesso em linha: http://hdl.handle.net/11612/5224
id ir-11612-5224
recordtype dspace
spelling ir-11612-52242023-03-25T06:02:04Z Droquim: avaliação de um jogo didático para o ensino de química orgânica. Vaqueiro, Maria Gabriela Silva Gomes, Verrena Barbosa Jogo didático Ensino de Química Química Orgânica Didactic game Chemistry teaching Organic chemistry. CNPQ::OUTROS In this research is presented a proposal of didactic game for the teaching of Organic Chemistry. The guiding question for the study was: How can the educational game contribute to the appropriation of chemical concepts? With methodological basis for the study was established a research study with qualitative predominance, Within this context, The objectives were expressed to analyze and evaluate a game through students in training and a professor in the field of chemistry. With the results obtained it was verified that the elaborated game, when thought and well planned presents didactic potentialities to understand some concepts of Organic Chemistry. Neste trabalho de investigação é apresentada uma proposta de jogo didático para o ensino da Química Orgânica. A pergunta de orientação para o estudo foi: De que forma o jogo didático poderá contribuir na apropriação de conceitos químicos? Como base metodológica para o estudo foi estabelecido uma análise investigativa com predominância qualitativa, dentro deste contexto, os objetivos foram expressos para analisar e avaliar um jogo, por meio da aplicação do mesmo, com um grupo de estudantes em formação e um professor da área da Química Orgânica. Com os resultados obtidos verificou-se que o jogo elaborado, quando pensado e bem planejado, apresenta potencialidades didáticas para compreensão de alguns conceitos da Química Orgânica. 2023-03-24T18:10:33Z 2023-03-24T18:10:33Z 2023-03-24 Monografia VAQUEIRO, Maria Gabriela Silva. Droquim: avaliação de um jogo didático para o ensino de química orgânica.. 2016. 52 f. TCC (Graduação) - Curso de Química, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2016. http://hdl.handle.net/11612/5224 pt_BR Acesso livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Araguaína CURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::QUÍMICA Araguaína Graduação
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT
collection RepositorioUFT
language pt_BR
topic Jogo didático
Ensino de Química
Química Orgânica
Didactic game
Chemistry teaching
Organic chemistry.
CNPQ::OUTROS
spellingShingle Jogo didático
Ensino de Química
Química Orgânica
Didactic game
Chemistry teaching
Organic chemistry.
CNPQ::OUTROS
Vaqueiro, Maria Gabriela Silva
Droquim:
topic_facet Jogo didático
Ensino de Química
Química Orgânica
Didactic game
Chemistry teaching
Organic chemistry.
CNPQ::OUTROS
description In this research is presented a proposal of didactic game for the teaching of Organic Chemistry. The guiding question for the study was: How can the educational game contribute to the appropriation of chemical concepts? With methodological basis for the study was established a research study with qualitative predominance, Within this context, The objectives were expressed to analyze and evaluate a game through students in training and a professor in the field of chemistry. With the results obtained it was verified that the elaborated game, when thought and well planned presents didactic potentialities to understand some concepts of Organic Chemistry.
author_additional Gomes, Verrena Barbosa
author_additionalStr Gomes, Verrena Barbosa
format Monografia
author Vaqueiro, Maria Gabriela Silva
title Droquim:
title_short Droquim:
title_full Droquim:
title_fullStr Droquim:
title_full_unstemmed Droquim:
title_sort droquim:
publisher Universidade Federal do Tocantins
publishDate 2023
url http://hdl.handle.net/11612/5224
_version_ 1787134599175864320
score 11.674752