Artigo

Escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia

The article entitled, Multisseries School: Challenges for the Education of Graduates of Pedagogy, initially brings the socio-historical cultural context of the municipality of Arraias-TO, presenting the historicity of its 278 years, reaffirming its identity and recording a story little told in its r...

ver descrição completa

Autor principal: Torres, Mayara Araújo
Grau: Artigo
Idioma: pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Tocantins 2019
Assuntos:
Acesso em linha: http://hdl.handle.net/11612/1385
id ir-11612-1385
recordtype dspace
spelling ir-11612-13852019-09-26T06:01:05Z Escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia Torres, Mayara Araújo Valadão, Erasmo Baltazar Escola multisseriada Formação de professores Educação superior Escola rural-Arraias – TO Multisseries Teaching multisserido Arraias - TO Teacher training CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO The article entitled, Multisseries School: Challenges for the Education of Graduates of Pedagogy, initially brings the socio-historical cultural context of the municipality of Arraias-TO, presenting the historicity of its 278 years, reaffirming its identity and recording a story little told in its reality. Later, the work presents us the educational presuppositions of the municipality, listing the organization of the pedagogical work in the context of rural schools and with its multi-seriado teaching. In order to better describe this type of organization within the scope of the multiseries, the article reports the experience of the compulsory stage of the Pedagogy degree course at the Federal University of Tocantins, noting how there is a dichotomy between what is set as a Pedagogical Course Project - Pedagogy PPC and the existing pedagogical practice in the initial training of the course. O artigo intitulado, Escola Multisseriada: Desafios para Formação de Licenciados em Pedagogia, traz inicialmente o contexto sócio histórico cultural do município de Arraias-TO, apresentando a historicidade de seus 278 anos, reafirmando sua identidade e registrando uma história pouco contada em sua realidade. Adiante, o trabalho apresenta-nos os pressupostos educacionais do município, elencando a organização do trabalho pedagógico no contexto de escolas rurais e com seu ensino multisseriado. Para melhor discorrermos sobre este tipo de organização no âmbito da multissérie, o artigo relata a experiência vivida no estágio obrigatório do curso de licenciatura de Pedagogia na Universidade Federal do Tocantins, constatando como há uma referida dicotomia entre o que está posto enquanto Projeto Pedagógico de Curso – PPC da Pedagogia e a prática pedagógica existente na formação inicial do curso. 2019-09-25T20:02:35Z 2019-09-25T20:02:35Z 2019-09-25 Artigo TORRES, Mayara Araújo. Escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia. 2019. 31f. Artigo(Graduação) - Curso de Licenciatura em Pedagogia, Universidade Federal do Tocantins, Arraias, 2019. http://hdl.handle.net/11612/1385 pt_BR Acesso livre application/pdf Universidade Federal do Tocantins Arraias CURSO::ARRAIAS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::PEDAGOGIA Arraias Graduação
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT
collection RepositorioUFT
language pt_BR
topic Escola multisseriada
Formação de professores
Educação superior
Escola rural-Arraias – TO
Multisseries
Teaching multisserido
Arraias - TO
Teacher training
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
spellingShingle Escola multisseriada
Formação de professores
Educação superior
Escola rural-Arraias – TO
Multisseries
Teaching multisserido
Arraias - TO
Teacher training
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
Torres, Mayara Araújo
Escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia
topic_facet Escola multisseriada
Formação de professores
Educação superior
Escola rural-Arraias – TO
Multisseries
Teaching multisserido
Arraias - TO
Teacher training
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description The article entitled, Multisseries School: Challenges for the Education of Graduates of Pedagogy, initially brings the socio-historical cultural context of the municipality of Arraias-TO, presenting the historicity of its 278 years, reaffirming its identity and recording a story little told in its reality. Later, the work presents us the educational presuppositions of the municipality, listing the organization of the pedagogical work in the context of rural schools and with its multi-seriado teaching. In order to better describe this type of organization within the scope of the multiseries, the article reports the experience of the compulsory stage of the Pedagogy degree course at the Federal University of Tocantins, noting how there is a dichotomy between what is set as a Pedagogical Course Project - Pedagogy PPC and the existing pedagogical practice in the initial training of the course.
author_additional Valadão, Erasmo Baltazar
author_additionalStr Valadão, Erasmo Baltazar
format Artigo
author Torres, Mayara Araújo
title Escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia
title_short Escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia
title_full Escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia
title_fullStr Escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia
title_full_unstemmed Escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia
title_sort escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia
publisher Universidade Federal do Tocantins
publishDate 2019
url http://hdl.handle.net/11612/1385
_version_ 1787134184183037952
score 11.753735