Monografia

Experiência inicial de auto treinamento do ator a partir dos princípios de Stanislavski

The contributions of Constantin Stanislavski's thought and work are still applied and experienced today. This study is about the preparation and training of the actor. The choice for this research arose from the lessons of interpretation and the desire to delve into other experiences of traini...

ver descrição completa

Autor principal: Carvalho, Eliete Alves
Grau: Monografia
Idioma: pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Tocantins 2021
Assuntos:
Acesso em linha: http://hdl.handle.net/11612/3021
id ir-11612-3021
recordtype dspace
spelling ir-11612-30212021-08-24T06:01:02Z Experiência inicial de auto treinamento do ator a partir dos princípios de Stanislavski Carvalho, Eliete Alves Malveira, Ricardo Ribeiro Stanislavski Treinamento Experimento Princípios Ator CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES The contributions of Constantin Stanislavski's thought and work are still applied and experienced today. This study is about the preparation and training of the actor. The choice for this research arose from the lessons of interpretation and the desire to delve into other experiences of training the actor. The interest of knowing other strategies of training like the one of the author Stanislavski and its system appeared. I propose to analyze the contributions of the initial experience of self-training from the principles of Stanislavski, where the objective is to experience the principles of the book 'The preparation of the actor'. I emphasize the need to discuss self-training and think about strategies for methodologies for beginners in the theater. This is a case study of an operational experience based on a bibliographical research. I intended with this initiative to make self-training more creative for the actor. It is understood that the principles of the author Stanislavski makes possible in the understanding of the creation of characters, to know and adapt to the historical context that the dramatic text. This monograph shows the importance of continuing to study the theorist Constantin Stanislavski because it can help to establish a strong student / actor relationship with his / her principles, helping to understand the place of creativity, body and imagination, and even understand the relation of the artist teacher with the technique of training until arriving at the process of creation. As contribuições do pensamento e obra de Constantin Stanislavski ainda são aplicadas e vivenciadas nos dias atuais. Este estudo tem como tema a preparação e treinamento do ator. A escolha para esta pesquisa surgiu a partir das aulas de intepretação e do desejo de me aprofundar em outras vivencias de treinamento do ator. Surgiu o interesse de conhecer outras estratégias de treinamento como a do autor Stanislavski e seu sistema. Proponho analisar as contribuições da experiência inicial de auto treinamento a partir dos princípios de Stanislavski, onde o objetivo é vivenciar os princípios do livro “A preparação do ator”. Destaco a necessidade de discutir o auto treinamento e o pensar em estratégias de metodologias para iniciantes no teatro. Pesquisa operativa, organizada a partir de um estudo bibliográfico com registro descritivo e analítico de um auto treinamento. Pretendi com esta iniciativa tornar o auto treinamento mais criativo para o ator. Entende-se que os princípios do autor Stanislavski possibilita na compreensão da criação de personagens, conhecer e se adaptar ao contexto histórico que o texto dramático. A presente monografia vem mostrar a importância de continuar a estudar o teórico Constantin Stanislavski, porque ela pode ajudar a estabelecer uma forte relação do aluno/ator com os seus princípios, ajudando a compreender o lugar da criatividade, do corpo e da imaginação e ainda compreender a relação do professor artista com a técnica de treinamento até chegar ao processo de criação. 2021-08-23T17:49:01Z 2021-08-23T17:49:01Z 2018 Monografia CARVALHO, Eliete Alves. Experiência inicial de auto treinamento do ator a partir dos princípios de Stanislavski. 64f. Monografia (Graduação)- Curso de Teatro, Universidade Federal do Tocantins, Palmas, 2018. http://hdl.handle.net/11612/3021 pt_BR Acesso Livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Palmas Teatro Palmas Graduação
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT
collection RepositorioUFT
language pt_BR
topic Stanislavski
Treinamento
Experimento
Princípios
Ator
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
spellingShingle Stanislavski
Treinamento
Experimento
Princípios
Ator
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
Carvalho, Eliete Alves
Experiência inicial de auto treinamento do ator a partir dos princípios de Stanislavski
topic_facet Stanislavski
Treinamento
Experimento
Princípios
Ator
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
description The contributions of Constantin Stanislavski's thought and work are still applied and experienced today. This study is about the preparation and training of the actor. The choice for this research arose from the lessons of interpretation and the desire to delve into other experiences of training the actor. The interest of knowing other strategies of training like the one of the author Stanislavski and its system appeared. I propose to analyze the contributions of the initial experience of self-training from the principles of Stanislavski, where the objective is to experience the principles of the book 'The preparation of the actor'. I emphasize the need to discuss self-training and think about strategies for methodologies for beginners in the theater. This is a case study of an operational experience based on a bibliographical research. I intended with this initiative to make self-training more creative for the actor. It is understood that the principles of the author Stanislavski makes possible in the understanding of the creation of characters, to know and adapt to the historical context that the dramatic text. This monograph shows the importance of continuing to study the theorist Constantin Stanislavski because it can help to establish a strong student / actor relationship with his / her principles, helping to understand the place of creativity, body and imagination, and even understand the relation of the artist teacher with the technique of training until arriving at the process of creation.
author_additional Malveira, Ricardo Ribeiro
author_additionalStr Malveira, Ricardo Ribeiro
format Monografia
author Carvalho, Eliete Alves
title Experiência inicial de auto treinamento do ator a partir dos princípios de Stanislavski
title_short Experiência inicial de auto treinamento do ator a partir dos princípios de Stanislavski
title_full Experiência inicial de auto treinamento do ator a partir dos princípios de Stanislavski
title_fullStr Experiência inicial de auto treinamento do ator a partir dos princípios de Stanislavski
title_full_unstemmed Experiência inicial de auto treinamento do ator a partir dos princípios de Stanislavski
title_sort experiência inicial de auto treinamento do ator a partir dos princípios de stanislavski
publisher Universidade Federal do Tocantins
publishDate 2021
url http://hdl.handle.net/11612/3021
_version_ 1787134691392880640
score 11.675608