/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Monografia
Estratégias de ensino de matemática para surdos
Mathematics is a science taught in schools, especially in basic education, from the early years of study until the end of high school, however, there is a large number of students who have difficulty in understanding the reasoning that involves this area of studies. For deaf students, these diffi...
Autor principal: | Cunha, Beatriz Luiza |
---|---|
Grau: | Monografia |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/4826 |
id |
ir-11612-4826 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-11612-48262023-02-14T06:01:34Z Estratégias de ensino de matemática para surdos Cunha, Beatriz Luiza Pedroni, Vinicius Hidalgo Palavras-chaves: Estratégias Alunos Dificuldade Estudo Ensino Surdos CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA Mathematics is a science taught in schools, especially in basic education, from the early years of study until the end of high school, however, there is a large number of students who have difficulty in understanding the reasoning that involves this area of studies. For deaf students, these difficulties tend to worsen, due to the difficulty of communication between those who teach, in general hearing teachers with little command of sign language, and those who need this teaching, namely deaf students. The theme addressed by the research developed by me is of great importance, as it opens up new paths for research within the area. I present the result of a bibliographical research aiming to find, in books, articles, periodicals and specialized magazines, methodological strategies describing the teaching of mathematics to students with deafness. For this reason, the main objective is to propose fraction teaching strategies for deaf students in the sixth year of elementary school. A matemática é uma ciência ensinada nas escolas, especialmente na educação básica, desde os anos iniciais de estudo até o final do ensino médio, contudo, é grande o número de alunos que apresentam dificuldade de compreensão dos raciocínios que envolvem esta área de estudos. Para os alunos surdos estas dificuldades tendem a se agravar, em razão da dificuldade de comunicação existente entre aqueles que ensinam, em geral professores ouvintes com pouco domínio de língua de sinais e aqueles que necessitam deste ensino, quais sejam os alunos surdos. A temática abordada pela pesquisa desenvolvida por mim, tem uma grande importância, pois abre novos caminhos para pesquisas dentro da área. Apresento o resultado de uma pesquisa bibliográfica visando encontrar em livros, artigos, periódicos e revistas especializadas, estratégias metodológicas descrevendo o ensino de matemática a alunos com surdez. Em razão disso, o objetivo principal é propor estratégias de ensino de frações para estudantes surdos do sexto ano do Ensino Fundamental. 2023-02-13T20:18:15Z 2023-02-13T20:18:15Z 2021-12-20 Monografia Cunha, Beatriz Luiza. Estratégias de ensino de matemática para surdos. 36 f. Monografia de Graduação - Curso de Licenciatura em Matemática. Universidade Federal do Tocantins, Arraias, 2021. http://hdl.handle.net/11612/4826 pt_BR Acesso livre application/pdf Universidade Federal do Tocantins Arraias CURSO::ARRAIAS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::MATEMÁTICA Arraias Graduação |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
collection |
RepositorioUFT |
language |
pt_BR |
topic |
Palavras-chaves: Estratégias Alunos Dificuldade Estudo Ensino Surdos CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
spellingShingle |
Palavras-chaves: Estratégias Alunos Dificuldade Estudo Ensino Surdos CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA Cunha, Beatriz Luiza Estratégias de ensino de matemática para surdos |
topic_facet |
Palavras-chaves: Estratégias Alunos Dificuldade Estudo Ensino Surdos CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
description |
Mathematics is a science taught in schools, especially in basic education, from the early years
of study until the end of high school, however, there is a large number of students who have
difficulty in understanding the reasoning that involves this area of studies. For deaf students,
these difficulties tend to worsen, due to the difficulty of communication between those who
teach, in general hearing teachers with little command of sign language, and those who need
this teaching, namely deaf students. The theme addressed by the research developed by me is
of great importance, as it opens up new paths for research within the area. I present the result
of a bibliographical research aiming to find, in books, articles, periodicals and specialized
magazines, methodological strategies describing the teaching of mathematics to students with
deafness. For this reason, the main objective is to propose fraction teaching strategies for deaf
students in the sixth year of elementary school. |
author_additional |
Pedroni, Vinicius Hidalgo |
author_additionalStr |
Pedroni, Vinicius Hidalgo |
format |
Monografia |
author |
Cunha, Beatriz Luiza |
title |
Estratégias de ensino de matemática para surdos |
title_short |
Estratégias de ensino de matemática para surdos |
title_full |
Estratégias de ensino de matemática para surdos |
title_fullStr |
Estratégias de ensino de matemática para surdos |
title_full_unstemmed |
Estratégias de ensino de matemática para surdos |
title_sort |
estratégias de ensino de matemática para surdos |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins |
publishDate |
2023 |
url |
http://hdl.handle.net/11612/4826 |
_version_ |
1787134352451174400 |
score |
11.755432 |