/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Artigo
A importância da educação física na visão dos alunos de uma escola pública
This work aims to analyze the students' perception regarding the interest in the Physical Education classes of a public school and with this raise possible resolutions for these problems in order to provide classes with quality and interest and participation of the students. For that, a quest...
Autor principal: | MORAES, João Carlos Pereira de |
---|---|
Outros Autores: | GOZI, Paulo Ricardo Brasilio |
Grau: | Artigo |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Universidade Federal do Pará
2021
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/13118 |
id |
ir-2011-13118 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-2011-131182023-08-29T16:42:54Z A importância da educação física na visão dos alunos de uma escola pública MORAES, João Carlos Pereira de GOZI, Paulo Ricardo Brasilio Educação física Escola pública Percepção de alunos Physical education Public school Perception of students This work aims to analyze the students' perception regarding the interest in the Physical Education classes of a public school and with this raise possible resolutions for these problems in order to provide classes with quality and interest and participation of the students. For that, a questionnaire with 15 questions was applied and applied to 39 students of both sexes of a public school located in a city in the interior of the parana. As a result, one can see repetitive activities, students with little motivation to participate in practical classes, and yet a well-prepared school in their infrastructure for activities. It is evidenced the absence of a common project for the teaching activity in Physical education that motivated and enabled the subjects to approach and participate actively in the classes of the discipline. Este trabalho tem por objetivo analisar a percepção dos alunos em relação ao interesse pelas aulas de Educação Física de uma escola pública no interior do estado do Paraná. Para tanto, foi realizado um questionário com 15 questões e aplicado a 39 estudantes de ambos os sexos de uma escola pública localizada na cidade em questão. Como resultado, percebem-se aulas com atividades repetitivas, alunos poucos motivados para participação nas aulas práticas e, mesmo assim, uma escola bem preparada em sua infraestrutura para as atividades. Por fim, evidencia-se a ausência de um projeto comum para a atuação docente em Educação Física que motivasse e possibilitasse aos sujeitos se aproximar e participar ativamente das aulas da disciplina. 2021-04-07T17:54:06Z 2021-04-07T17:54:06Z 2018-11 Artigo de Periódico GOZI, Paulo Ricardo Brasilio; MORAES, João Carlos Pereira de. A importância da educação física na visão dos alunos de uma escola pública. Margens, online, v. 12, n. 19, p. 24-36, dez. 2018. DOI: http://dx.doi.org/10.18542/rmi.v12i19.7846. Disponível em: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/13118. Acesso em:. 1982-5374 http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/13118 10.18542/rmi.v12i19.7846 por Margens Acesso Aberto http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ application/pdf Universidade Federal do Pará Brasil UFPA https://www.periodicos.ufpa.br/index.php/revistamargens/article/view/7846 |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Pará |
collection |
RI-UFPA |
language |
por |
topic |
Educação física Escola pública Percepção de alunos Physical education Public school Perception of students |
spellingShingle |
Educação física Escola pública Percepção de alunos Physical education Public school Perception of students MORAES, João Carlos Pereira de A importância da educação física na visão dos alunos de uma escola pública |
topic_facet |
Educação física Escola pública Percepção de alunos Physical education Public school Perception of students |
description |
This work aims to analyze the
students' perception regarding the interest in
the Physical Education classes of a public
school and with this raise possible
resolutions for these problems in order to
provide classes with quality and interest and
participation of the students. For that, a
questionnaire with 15 questions was applied
and applied to 39 students of both sexes of a
public school located in a city in the interior
of the parana. As a result, one can see
repetitive activities, students with little
motivation to participate in practical
classes, and yet a well-prepared school in
their infrastructure for activities. It is
evidenced the absence of a common project
for the teaching activity in Physical
education that motivated and enabled the
subjects to approach and participate
actively in the classes of the discipline. |
format |
Artigo |
author |
MORAES, João Carlos Pereira de |
author2 |
GOZI, Paulo Ricardo Brasilio |
author2Str |
GOZI, Paulo Ricardo Brasilio |
title |
A importância da educação física na visão dos alunos de uma escola pública |
title_short |
A importância da educação física na visão dos alunos de uma escola pública |
title_full |
A importância da educação física na visão dos alunos de uma escola pública |
title_fullStr |
A importância da educação física na visão dos alunos de uma escola pública |
title_full_unstemmed |
A importância da educação física na visão dos alunos de uma escola pública |
title_sort |
importância da educação física na visão dos alunos de uma escola pública |
publisher |
Universidade Federal do Pará |
publishDate |
2021 |
url |
http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/13118 |
_version_ |
1832603931794997248 |
score |
11.755432 |