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Tese
DATUM - Interface eletrônica como meio de expressão da experiência
This thesis addresses the experience of creating an experimental electronic game (game, for mobile devices, cell phones) called “DATUM” (work in process) developed from and during the doctorate period. These writings and their annexes address three different and complementary perspectives: the first...
Autor principal: | CARVALHO, Márcio Lins de |
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Grau: | Tese |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Universidade Federal do Pará
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/16289 |
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ir-2011-16289 |
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ir-2011-162892024-05-08T02:29:52Z DATUM - Interface eletrônica como meio de expressão da experiência CARVALHO, Márcio Lins de SAMPAIO, Valzeli Figueira http://lattes.cnpq.br/6142863342585522 Jogos eletrônicos Arte e tecnologia Método e criação artística CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES POÉTICAS E PROCESSOS DE ATUAÇÃO EM ARTES ARTES This thesis addresses the experience of creating an experimental electronic game (game, for mobile devices, cell phones) called “DATUM” (work in process) developed from and during the doctorate period. These writings and their annexes address three different and complementary perspectives: the first on reflections on method and artistic creation in the academy; the second on the theoretical conceptions derived from the artistic creation of electronic games; the third on the sub-processes and hazards of game development; in addition to these, the thesis is also composed of the game itself. Taking these perspectives, the thesis proposes to experiment with the image, in the abstract sense, using a dynamic of building constellations to incite the projection of images by connecting stars; and the virtual with its interactive possibilities within a three-dimensional space. A presente tese aborda a experiência de criação de um jogo eletrônico (game, para dispositivos móveis, celulares) experimental chamado “DATUM” (trabalho em processo) desenvolvido a partir e durante o período do doutorado. Este escritos e seus anexos abordam três perspectivas diferentes e complementares: a primeira sobre as reflexões acerca do método e criação artística na academia; a segunda sobre as concepções teóricas derivadas da criação artística do jogo eletrônico; a terceira sobre os subprocessos e acasos do desenvolvimento do jogo; para além destes a tese também é composta pelo jogo em si. Levando essas persperctivas, a tese propõe experimentar a imagem, no sentido abstracional, usando uma dinâmica de construir constelações para incitar a projeção de imagens ao conectar estrelas; e o virtual com suas possibilidades interativas dentro de um espaço tridimensional. 2024-05-02T16:16:26Z 2024-05-02T16:16:26Z 2023-10-27 Tese CARVALHO, Márcio Lins. DATUM: Interface eletrônica como meio de expressão da experiência. Orientadora: Valzeli Figueira Sampaio. 2023. 364 f. Tese (Doutorado em Artes) - Instituto de Ciências da Arte, Universidade Federal do Pará, Belém, 2023. Disponível em:https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/16289. Acesso em:. https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/16289 por Acesso Aberto application/pdf Universidade Federal do Pará Brasil Instituto de Ciências da Arte UFPA Programa de Pós-Graduação em Artes 1 CD-ROM |
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Repositório Institucional - Universidade Federal do Pará |
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This thesis addresses the experience of creating an experimental electronic game (game, for mobile devices, cell phones) called “DATUM” (work in process) developed from and during the doctorate period. These writings and their annexes address three different and complementary perspectives: the first on reflections
on method and artistic creation in the academy; the second on the theoretical conceptions derived from the artistic creation of electronic games; the third on the sub-processes and hazards of game development; in addition to these, the thesis is also composed of the game itself. Taking these perspectives, the thesis
proposes to experiment with the image, in the abstract sense, using a dynamic of building constellations to incite the projection of images by connecting stars; and the virtual with its interactive possibilities within a three-dimensional space. |
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