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Dissertação
Política online: campanha eleitoral no facebook
The present research aims to analyze Brazil's 2012 Election Campaign, describing the construction of "social capital" in the online social network 'Facebook'. The main goal is to analyze the importance of this vehicle as a catalyst of social capital and how these are transformed into political capit...
Autor principal: | LOPES, Lucivane |
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Grau: | Dissertação |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Universidade Federal do Pará
2017
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/9042 |
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ir-2011-9042 |
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ir-2011-90422024-09-09T15:44:58Z Política online: campanha eleitoral no facebook LOPES, Lucivane MORBACH, Marise Rocha http://lattes.cnpq.br/6548225770072744 Política online Facebook Redes sociais online Campanha eleitoral online Propaganda política Capital social CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::CIENCIA POLITICA The present research aims to analyze Brazil's 2012 Election Campaign, describing the construction of "social capital" in the online social network 'Facebook'. The main goal is to analyze the importance of this vehicle as a catalyst of social capital and how these are transformed into political capital, that is, votes. In Brazil, social networks have expanded on their degree of importance for electoral campaigns, as these networks may encourage political engagement. The visibility on the web has been turned into results in the ballot boxes and/or into political capital. For this work, Netnography was used as a qualitative methodology for assessment of the hypothesis that political participation is extended with the emergence of online social networks. CNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico As redes sociais, no Brasil, têm ampliando o grau de importância para as campanhas eleitorais ao incentivar o engajamento político por meio da publicação de opiniões realizadas pelas interações horizontais de milhões de usuários. Utilizamos a netnografia como metodologia de qualidade de aferição da hipótese de que a participação política é ampliada com o surgimento das redes sociais online. A pesquisa de dissertação de mestrado tem como objetivo analisar a campanha eleitoral de 2012, descrevendo a construção de ―capital social‖ na rede social online Facebook, analisando a importância desse meio como catalisador de capital social na estruturação de novos campos de planejamento de campanhas políticas e como estes se transformam em capital político, ou seja, em votos. 2017-08-28T17:58:34Z 2017-08-28T17:58:34Z 2014-09-03 Dissertação LOPES, Lucivane. Política online: campanha eleitoral no facebook. 2014. 148 f. Dissertação (Mestrado) - Universidade Federal do Pará, Instituto de Filosofia e Ciências Humanas, Belém, 2014. Programa de Pós-Graduação em Ciência Política. http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/9042 por Acesso Aberto application/pdf Universidade Federal do Pará Brasil Instituto de Filosofia e Ciências Humanas UFPA Programa de Pós-Graduação em Ciência Política |
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The present research aims to analyze Brazil's 2012 Election Campaign, describing the construction of "social capital" in the online social network 'Facebook'. The main goal is to analyze the importance of this vehicle as a catalyst of social capital and how these are transformed into political capital, that is, votes. In Brazil, social networks have expanded on their degree of importance for electoral campaigns, as these networks may encourage political engagement. The visibility on the web has been turned into results in the ballot boxes and/or into political capital. For this work, Netnography was used as a qualitative methodology for assessment of the hypothesis that political participation is extended with the emergence of online social networks. |
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