Artigo

A educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da escola estadual de ensino fundamental Antônio Brasil.

The research carried out proposed an analysis of financial education and its contributions to family planning for students at the Antônio Brasil State High School in Tomé-Açu/Pá. Since the research problem sought to know what are the influentes of financial education and its contributions on family...

ver descrição completa

Autor principal: SILVA, Lidia do Espirito Santo da
Grau: Artigo
Publicado em: 2023
Assuntos:
Acesso em linha: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5275
id oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-5275
recordtype dspace
spelling oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-52752023-02-28T03:06:25Z A educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da escola estadual de ensino fundamental Antônio Brasil. SILVA, Lidia do Espirito Santo da BARROS, Osvaldo dos Santos http://lattes.cnpq.br/8886478452699437 Educação Financeira Planejamento Familiar Alunos Financial Education Family planning Students CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA The research carried out proposed an analysis of financial education and its contributions to family planning for students at the Antônio Brasil State High School in Tomé-Açu/Pá. Since the research problem sought to know what are the influentes of financial education and its contributions on family planning of high school students at Escola Estadual Antônio Brasil? The research was developed at Antônio Brasil State High School, located at Rua Francisco Soares, No. 311, Bairro Campina in the city of Tomé Açu, where the research was motivated by the need to know the applicability of mathematics in relation to financial education developed in the classroom. and the influences on family planning of high school students. The general objective of the research sought to analyze financial education and its consequences within the family planning of high school students at Escola Estadual Antônio Brasil and the specific seeks to identify the main mathematical knowledge applied to financial education in the classroom by teachers, describe the main novelties are skills acquired by students after having contact with financial education and evaluating the consequences of mathematical knowledge on students' family planning. The research rationale was based on the authors Silveira (2019), Martins (2004), and Sampieri (2013). In this research, the descriptive non-experimental design was used as a methodology, within a quantitative approach. The study population is composed of 20 (twenty) teachers of these 5 mathematics and 500 (five hundred) students. The research analyzed the financial education related to mathematical knowledge and its consequences on the family planning of students from Antônio Brasil state school. A pesquisa desenvolvida se propôs fazer uma análise da educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da Escola Estadual de Ensino Médio Antônio Brasil em Tomé-Açu/Pá. Sendo que o problema da pesquisa procurou saber quais as influências da educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos do ensino médio da Escola Estadual Antônio Brasil? A pesquisa foi desenvolvida na Escola Estadual de Ensino Médio Antônio Brasil, situada na Rua Francisco Soares, Nº 311, Bairro Campina no município de Tomé Açu, onde a pesquisa foi motivada pela necessidade de saber aplicabilidade da matemática em relação a educação financeira desenvolvida em sala de aula e as influências no planejamento familiar dos alunos do ensino médio da escola. O objetivo geral da pesquisa buscou analisar a educação financeira e suas consequências dentro do planejamento familiar dos alunos do ensino médio da Escola Estadual Antônio Brasil e os específicos busca identificar os principais conhecimentos matemáticos aplicados a educação financeira em sala de aula pelos professores, descrever as principais novidades são habilidades adquiridas pelos alunos após terem contato com a educação financeira e avaliar as consequências os conhecimentos matemáticos no planejamento familiar dos alunos. A fundamentação da pesquisa foi baseada nos autores Silveira (2019), Martins (2004) e Sampieri (2013). Nessa pesquisa utilizou-se como metodologia o desenho não experimental descritivo, dentro de uma abordagem quantitativa. A população do estudo é composta por 20 (vinte) professores desses 5 de matemática e 500 (quinhentos) alunos. A pesquisa analisou a educação financeira relacionada aos conhecimentos matemáticos e suas consequências no planejamento familiar dos alunos da escola estadual. 2023-02-27T13:50:01Z 2023-02-27T13:50:01Z 2022-12-19 Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Artigo SILVA, Lidia do Espirito Santo da. A educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da escola estadual de ensino fundamental Antônio Brasil. Orientador: Osvaldo dos Santos Barros. 2021. 26 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Matemática) – Faculdade de Ciências Exatas e Tecnologia, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Tomé-Açu, 2022. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5275. Acesso em:. https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5275 Acesso Aberto 1 CD-ROM
institution Biblioteca Digital de Monografias - UFPA
collection MonografiaUFPA
topic Educação Financeira
Planejamento Familiar
Alunos
Financial Education
Family planning
Students
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA
spellingShingle Educação Financeira
Planejamento Familiar
Alunos
Financial Education
Family planning
Students
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA
SILVA, Lidia do Espirito Santo da
A educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da escola estadual de ensino fundamental Antônio Brasil.
topic_facet Educação Financeira
Planejamento Familiar
Alunos
Financial Education
Family planning
Students
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA
description The research carried out proposed an analysis of financial education and its contributions to family planning for students at the Antônio Brasil State High School in Tomé-Açu/Pá. Since the research problem sought to know what are the influentes of financial education and its contributions on family planning of high school students at Escola Estadual Antônio Brasil? The research was developed at Antônio Brasil State High School, located at Rua Francisco Soares, No. 311, Bairro Campina in the city of Tomé Açu, where the research was motivated by the need to know the applicability of mathematics in relation to financial education developed in the classroom. and the influences on family planning of high school students. The general objective of the research sought to analyze financial education and its consequences within the family planning of high school students at Escola Estadual Antônio Brasil and the specific seeks to identify the main mathematical knowledge applied to financial education in the classroom by teachers, describe the main novelties are skills acquired by students after having contact with financial education and evaluating the consequences of mathematical knowledge on students' family planning. The research rationale was based on the authors Silveira (2019), Martins (2004), and Sampieri (2013). In this research, the descriptive non-experimental design was used as a methodology, within a quantitative approach. The study population is composed of 20 (twenty) teachers of these 5 mathematics and 500 (five hundred) students. The research analyzed the financial education related to mathematical knowledge and its consequences on the family planning of students from Antônio Brasil state school.
author_additional BARROS, Osvaldo dos Santos
author_additionalStr BARROS, Osvaldo dos Santos
format Artigo
author SILVA, Lidia do Espirito Santo da
title A educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da escola estadual de ensino fundamental Antônio Brasil.
title_short A educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da escola estadual de ensino fundamental Antônio Brasil.
title_full A educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da escola estadual de ensino fundamental Antônio Brasil.
title_fullStr A educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da escola estadual de ensino fundamental Antônio Brasil.
title_full_unstemmed A educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da escola estadual de ensino fundamental Antônio Brasil.
title_sort educação financeira e suas contribuições no planejamento familiar dos alunos da escola estadual de ensino fundamental antônio brasil.
publishDate 2023
url https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5275
_version_ 1787155442738135040
score 11.653393