Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação

A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas

The presente work has the purpose of investigating and reflecting on the importance of new teaching methodologies, in particular,the use of the GeoGebra software and Arte, in Search of a meaningful learning of the students about the Space Geometry contente, especially, the subject prisms. In this wa...

ver descrição completa

Autor principal: QUADROS, Glenda de Fátima Amorim
Grau: Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação
Publicado em: 2023
Assuntos:
Art
Acesso em linha: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5751
id oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-5751
recordtype dspace
spelling oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-57512023-06-03T03:05:25Z A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas QUADROS, Glenda de Fátima Amorim BRITO, Maria Augusta Raposo de Barros http://lattes.cnpq.br/2901548863922915 LUZ, Matheus Amorim da http://lattes.cnpq.br/6938540564815048 Matemática Arte Geometria Espacial Prismas Software GeoGebra Mathematics Art Spatial Geometry Prisms CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA The presente work has the purpose of investigating and reflecting on the importance of new teaching methodologies, in particular,the use of the GeoGebra software and Arte, in Search of a meaningful learning of the students about the Space Geometry contente, especially, the subject prisms. In this way, a Project was carried out in a class of the 3rd year of High School in a public school in the city of Bragança, Pará, whose teaching methodology used was the interdisciplinarity between Mathematics and Art. During the development of activities with students, practicality, self-management, protagonism were encouraged, in addition to cooperation and autonomy worked on tasks that required forming groups. In addition, the results of the meetings, materials used, activities developed and, finally, the questionnaire containing the students’ opinions about the application of the project will be presented. O presente trabalho, tem a finalidade de investigar e refletir a importância de novas metodologias de ensino, em particular, o uso do software GeoGebra e a Arte, em busca de uma aprendizagem significativa dos alunos sobre o conteúdo Geometria Espacial, especialmente, o assunto prismas. Desta forma, foi realizado um projeto em uma turma do 3º ano do Ensino Médio de uma escola pública do município de Bragança no Pará, cuja metodologia de ensino utilizada foi a interdisciplinaridade entre Matemática e a Arte. Durante o desenvolvimento das atividades com os estudantes, a praticidade, autogestão, protagonismo foram fomentados, além da cooperação e autonomia trabalhadas em tarefas que exigiam formar grupos/equipes. Ademais, será apresentado resultados dos encontros, materiais utilizados, atividades elaboradas e por fim, o questionário contendo as opiniões dos estudantes acerca da aplicação do projeto. 2023-06-02T18:41:51Z 2023-06-02T18:41:51Z 2023-02-07 Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação QUADROS, Glenda de Fátima Amorim. A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas. Orientadora: Maria Augusta Raposo de Barros Brito; Coorientador: Matheus Amorim da Luz. 2023. 81 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Matemática) – Faculdade de Matemática. Campus Universitário de Bragança, Universidade Federal do Pará, Bragança-PA, 2023. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5751. Acesso em: . https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5751 Acesso Aberto
institution Biblioteca Digital de Monografias - UFPA
collection MonografiaUFPA
topic Matemática
Arte
Geometria Espacial
Prismas
Software GeoGebra
Mathematics
Art
Spatial Geometry
Prisms
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA
spellingShingle Matemática
Arte
Geometria Espacial
Prismas
Software GeoGebra
Mathematics
Art
Spatial Geometry
Prisms
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA
QUADROS, Glenda de Fátima Amorim
A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas
topic_facet Matemática
Arte
Geometria Espacial
Prismas
Software GeoGebra
Mathematics
Art
Spatial Geometry
Prisms
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA
description The presente work has the purpose of investigating and reflecting on the importance of new teaching methodologies, in particular,the use of the GeoGebra software and Arte, in Search of a meaningful learning of the students about the Space Geometry contente, especially, the subject prisms. In this way, a Project was carried out in a class of the 3rd year of High School in a public school in the city of Bragança, Pará, whose teaching methodology used was the interdisciplinarity between Mathematics and Art. During the development of activities with students, practicality, self-management, protagonism were encouraged, in addition to cooperation and autonomy worked on tasks that required forming groups. In addition, the results of the meetings, materials used, activities developed and, finally, the questionnaire containing the students’ opinions about the application of the project will be presented.
author_additional BRITO, Maria Augusta Raposo de Barros
author_additionalStr BRITO, Maria Augusta Raposo de Barros
format Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação
author QUADROS, Glenda de Fátima Amorim
title A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas
title_short A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas
title_full A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas
title_fullStr A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas
title_full_unstemmed A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas
title_sort utilização do software geogebra e da arte na aprendizagem de prismas
publishDate 2023
url https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5751
_version_ 1787155533783891968
score 11.653393