/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação
A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas
The presente work has the purpose of investigating and reflecting on the importance of new teaching methodologies, in particular,the use of the GeoGebra software and Arte, in Search of a meaningful learning of the students about the Space Geometry contente, especially, the subject prisms. In this wa...
Autor principal: | QUADROS, Glenda de Fátima Amorim |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação |
Publicado em: |
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5751 |
id |
oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-5751 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-57512023-06-03T03:05:25Z A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas QUADROS, Glenda de Fátima Amorim BRITO, Maria Augusta Raposo de Barros http://lattes.cnpq.br/2901548863922915 LUZ, Matheus Amorim da http://lattes.cnpq.br/6938540564815048 Matemática Arte Geometria Espacial Prismas Software GeoGebra Mathematics Art Spatial Geometry Prisms CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA The presente work has the purpose of investigating and reflecting on the importance of new teaching methodologies, in particular,the use of the GeoGebra software and Arte, in Search of a meaningful learning of the students about the Space Geometry contente, especially, the subject prisms. In this way, a Project was carried out in a class of the 3rd year of High School in a public school in the city of Bragança, Pará, whose teaching methodology used was the interdisciplinarity between Mathematics and Art. During the development of activities with students, practicality, self-management, protagonism were encouraged, in addition to cooperation and autonomy worked on tasks that required forming groups. In addition, the results of the meetings, materials used, activities developed and, finally, the questionnaire containing the students’ opinions about the application of the project will be presented. O presente trabalho, tem a finalidade de investigar e refletir a importância de novas metodologias de ensino, em particular, o uso do software GeoGebra e a Arte, em busca de uma aprendizagem significativa dos alunos sobre o conteúdo Geometria Espacial, especialmente, o assunto prismas. Desta forma, foi realizado um projeto em uma turma do 3º ano do Ensino Médio de uma escola pública do município de Bragança no Pará, cuja metodologia de ensino utilizada foi a interdisciplinaridade entre Matemática e a Arte. Durante o desenvolvimento das atividades com os estudantes, a praticidade, autogestão, protagonismo foram fomentados, além da cooperação e autonomia trabalhadas em tarefas que exigiam formar grupos/equipes. Ademais, será apresentado resultados dos encontros, materiais utilizados, atividades elaboradas e por fim, o questionário contendo as opiniões dos estudantes acerca da aplicação do projeto. 2023-06-02T18:41:51Z 2023-06-02T18:41:51Z 2023-02-07 Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação QUADROS, Glenda de Fátima Amorim. A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas. Orientadora: Maria Augusta Raposo de Barros Brito; Coorientador: Matheus Amorim da Luz. 2023. 81 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Matemática) – Faculdade de Matemática. Campus Universitário de Bragança, Universidade Federal do Pará, Bragança-PA, 2023. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5751. Acesso em: . https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5751 Acesso Aberto |
institution |
Biblioteca Digital de Monografias - UFPA |
collection |
MonografiaUFPA |
topic |
Matemática Arte Geometria Espacial Prismas Software GeoGebra Mathematics Art Spatial Geometry Prisms CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
spellingShingle |
Matemática Arte Geometria Espacial Prismas Software GeoGebra Mathematics Art Spatial Geometry Prisms CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA QUADROS, Glenda de Fátima Amorim A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas |
topic_facet |
Matemática Arte Geometria Espacial Prismas Software GeoGebra Mathematics Art Spatial Geometry Prisms CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
description |
The presente work has the purpose of investigating and reflecting on the importance of new teaching methodologies, in particular,the use of the GeoGebra software and Arte, in Search of a meaningful learning of the students about the Space Geometry contente, especially, the subject prisms. In this way, a Project was carried out in a class of the 3rd year of High School in a public school in the city of Bragança, Pará, whose teaching methodology used was the interdisciplinarity between Mathematics and Art. During the development of activities with students, practicality, self-management, protagonism were encouraged, in addition to cooperation and autonomy worked on tasks that required forming groups. In addition, the results of the meetings, materials used, activities developed and, finally, the questionnaire containing the students’ opinions about the application of the project will be presented. |
author_additional |
BRITO, Maria Augusta Raposo de Barros |
author_additionalStr |
BRITO, Maria Augusta Raposo de Barros |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação |
author |
QUADROS, Glenda de Fátima Amorim |
title |
A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas |
title_short |
A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas |
title_full |
A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas |
title_fullStr |
A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas |
title_full_unstemmed |
A Utilização do software GeoGebra e da arte na aprendizagem de prismas |
title_sort |
utilização do software geogebra e da arte na aprendizagem de prismas |
publishDate |
2023 |
url |
https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/5751 |
_version_ |
1787155533783891968 |
score |
11.753896 |