/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Artigo
A educação ambiental para além da legislação: uma perspectiva sobre o Ensino de História e Natureza
The purpose of this article is to present an analysis of the difficulties of insertion of environmental education in the school context, foreseen on the aegis of the legislation that deals with this theme, with emphasis on formal education and history teaching. Analyzing its obligatoriness in all le...
Autor principal: | VALE, Blenda Carvalho do |
---|---|
Grau: | Artigo |
Publicado em: |
2018
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/701 |
id |
oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-701 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-7012020-04-01T03:00:31Z A educação ambiental para além da legislação: uma perspectiva sobre o Ensino de História e Natureza VALE, Blenda Carvalho do KETTLE, Wesley Oliveira http://lattes.cnpq.br/9421187953739248 Legislação ambiental História ambiental Educação ambiental Environmental law Environmental history Environmental education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA The purpose of this article is to present an analysis of the difficulties of insertion of environmental education in the school context, foreseen on the aegis of the legislation that deals with this theme, with emphasis on formal education and history teaching. Analyzing its obligatoriness in all levels of education, as well as, stating how the teaching of History, more precisely the environmental history, is made of paramount importance for the realization of this right. Since the environmental debate brought by history helps to initiate the process of building a sustainable awareness in the student, and the perception of this as one of the main agents in the historical process. O presente artigo tem por objetivo, trazer uma análise sobre as dificuldades de inserção da educação ambiental no âmbito escolar, prevista sobre a égide da legislação que trata sobre este tema, com ênfase na educação formal e no ensino de História. Analisando sua obrigatoriedade em todos os níveis de ensino, bem como, constatando como o ensino de História, mais precisamente a história ambiental, se faz de suma importância para a efetivação deste direito. Visto que o debate ambiental trazido pela história, ajuda a iniciar o processo de construção de uma consciência sustentável no aluno, e a percepção deste, como um dos agentes principais no processo histórico. 2018-09-17T15:14:21Z 2018-09-17T15:14:21Z 2018-08-13 Trabalho de Conclusão de Curso - Especialização - Artigo VALE, Blenda Carvalho do. A educação ambiental para além da legislação. Orientador: Wesley Oliveira Kettle. 2018. 28 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Ensino de História) - Campus Universitário de Ananindeua, Universidade Federal do Pará, Ananindeua, 2018. Disponível em: http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/701. Acesso em:. http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/701 Acesso Aberto 1 CD-ROM |
institution |
Biblioteca Digital de Monografias - UFPA |
collection |
MonografiaUFPA |
topic |
Legislação ambiental História ambiental Educação ambiental Environmental law Environmental history Environmental education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA |
spellingShingle |
Legislação ambiental História ambiental Educação ambiental Environmental law Environmental history Environmental education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA VALE, Blenda Carvalho do A educação ambiental para além da legislação: uma perspectiva sobre o Ensino de História e Natureza |
topic_facet |
Legislação ambiental História ambiental Educação ambiental Environmental law Environmental history Environmental education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIA |
description |
The purpose of this article is to present an analysis of the difficulties of insertion of environmental education in the school context, foreseen on the aegis of the legislation that deals with this theme, with emphasis on formal education and history teaching. Analyzing its obligatoriness in all levels of education, as well as, stating how the teaching of History, more precisely the environmental history, is made of paramount importance for the realization of this right. Since the environmental debate brought by history helps to initiate the process of building a sustainable awareness in the student, and the perception of this as one of the main agents in the historical process. |
author_additional |
KETTLE, Wesley Oliveira |
author_additionalStr |
KETTLE, Wesley Oliveira |
format |
Artigo |
author |
VALE, Blenda Carvalho do |
title |
A educação ambiental para além da legislação: uma perspectiva sobre o Ensino de História e Natureza |
title_short |
A educação ambiental para além da legislação: uma perspectiva sobre o Ensino de História e Natureza |
title_full |
A educação ambiental para além da legislação: uma perspectiva sobre o Ensino de História e Natureza |
title_fullStr |
A educação ambiental para além da legislação: uma perspectiva sobre o Ensino de História e Natureza |
title_full_unstemmed |
A educação ambiental para além da legislação: uma perspectiva sobre o Ensino de História e Natureza |
title_sort |
educação ambiental para além da legislação: uma perspectiva sobre o ensino de história e natureza |
publishDate |
2018 |
url |
http://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/701 |
_version_ |
1787154568212119552 |
score |
11.753735 |