/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Outro
Metodologias e tecnologias educacionais: possíveis abordagens para a prática pedagógica na EPT
This guide is an educational product, the result of the master’s research entitled TECHNOLOGY, EDUCATION AND WORK: perceptions and developments from Emergency Remote Teaching - ERE in the interior of the Amazon. The guide is a contribution to the organization of the integrated curriculum. The object...
Autor principal: | Sousa, Benara Modesto de |
---|---|
Outros Autores: | Stefanuto, Vanderlei Antonio |
Grau: | Outro |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1311 |
id |
oai:localhost:4321-1311 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:4321-13112023-06-15T20:46:22Z Metodologias e tecnologias educacionais: possíveis abordagens para a prática pedagógica na EPT Sousa, Benara Modesto de Stefanuto, Vanderlei Antonio Trabalho como princípio educativo Concepções de mundo Prática pedagógica Metodologias de ensino e aprendizagem CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM This guide is an educational product, the result of the master’s research entitled TECHNOLOGY, EDUCATION AND WORK: perceptions and developments from Emergency Remote Teaching - ERE in the interior of the Amazon. The guide is a contribution to the organization of the integrated curriculum. The objective is to guide IFAM-TBT professors, as well as those interested in the subject, regarding pedagogical practice from the perspective of work as an educational principle, active methodologies and educational technologies in the context of Professional and Technological Education, from a critical perspective. The content of this guide correlates the concepts: work as an educational principle, pedagogical conceptions, pedagogical practice from the perspective of the Historical-Critical Pedagogical conception, Active Methodologies and Educational Technologies. During reading, there are sug gestions for texts, videos, educational technologies, etc. Finally, a glossary was created in order to present the main concepts of words and acronyms which were emphasized in the ERE. Este guia é um produto educacional, resultado da pesquisa de mestrado intitulada TECNOLOGIA, EDUCAÇÃO E TRABALHO: percepções e desdobramentos oriundos do Ensino Remoto Emergencial - ERE no interior da Amazônia. O guia é um aporte à organização do currículo integrado. O objetivo é orientar os docentes do IFAM-TBT, bem como interessados na temática, quanto à prática pedagógica sob a perspectiva do trabalho como princípio educativo, das metodologias ativas e das tecnologias educacionais no contexto da Educação Profissional e Tecnológica, numa perspectiva crítica. O conteúdo deste guia correlaciona os conceitos: trabalho como princípio educativo, concepções pedagógicas, prática pedagógica na perspectiva da concepção Pedagógica Histórico-Crítica, Metodologias ativas e Tecnologias educacionais. Durante a leitura, há sugestões de textos, vídeos, tecnologias educacionais, etc. Por fim, um glossário foi elaborado com a finalidade de apresentar os principais conceitos de palavras e siglas que foram enfatizados no ERE. 2023-06-15T20:46:22Z 2023-06-15 2023-06-15T20:46:22Z 2023-03-17 Outro SOUSA, Benara Modesto de; STEFANUTO, Vanderlei Antonio. Metodologias e tecnologias educacionais: possíveis abordagens para a prática pedagógica na EPT. 2023. 51 p. Produto educacional (Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2023. http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1311 por Acesso Aberto Brasil Instituto Federal do Amazonas IFAM Instituto Federal do Amazonas IFAM |
institution |
Repositório Institucional - Instituto Federal do Amazonas - IFAM |
collection |
IFAM-RI |
language |
por |
topic |
Trabalho como princípio educativo Concepções de mundo Prática pedagógica Metodologias de ensino e aprendizagem CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM |
spellingShingle |
Trabalho como princípio educativo Concepções de mundo Prática pedagógica Metodologias de ensino e aprendizagem CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM Sousa, Benara Modesto de Metodologias e tecnologias educacionais: possíveis abordagens para a prática pedagógica na EPT |
topic_facet |
Trabalho como princípio educativo Concepções de mundo Prática pedagógica Metodologias de ensino e aprendizagem CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM |
description |
This guide is an educational product, the result of the master’s research entitled TECHNOLOGY, EDUCATION AND WORK: perceptions and developments from Emergency Remote Teaching - ERE in the interior of the Amazon. The guide is a contribution to the organization of the integrated curriculum. The objective is to guide IFAM-TBT professors, as well as those interested in the subject, regarding pedagogical practice from the perspective of work as an educational principle, active methodologies and educational technologies in the context of Professional and Technological Education, from a critical
perspective. The content of this guide correlates the concepts: work as an educational principle, pedagogical conceptions, pedagogical practice from the perspective of the Historical-Critical Pedagogical conception, Active Methodologies and Educational Technologies. During reading, there are sug gestions for texts, videos, educational technologies, etc. Finally, a glossary was created in order to present the main concepts of words and acronyms which were emphasized in the ERE. |
format |
Outro |
author |
Sousa, Benara Modesto de |
author2 |
Stefanuto, Vanderlei Antonio |
author2Str |
Stefanuto, Vanderlei Antonio |
title |
Metodologias e tecnologias educacionais: possíveis abordagens para a prática pedagógica na EPT |
title_short |
Metodologias e tecnologias educacionais: possíveis abordagens para a prática pedagógica na EPT |
title_full |
Metodologias e tecnologias educacionais: possíveis abordagens para a prática pedagógica na EPT |
title_fullStr |
Metodologias e tecnologias educacionais: possíveis abordagens para a prática pedagógica na EPT |
title_full_unstemmed |
Metodologias e tecnologias educacionais: possíveis abordagens para a prática pedagógica na EPT |
title_sort |
metodologias e tecnologias educacionais: possíveis abordagens para a prática pedagógica na ept |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2023 |
url |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1311 |
_version_ |
1787150008659738624 |
score |
11.755432 |