/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Outro
Proposta para Conselho de Classe Formativo na EPTNM
The Proposal for Formative Class Council results from the work developed in a Collaborative Group in which six professors, professors of the Professional Technical Education of Medium Level and researcher, master student of the Master in Professional and Technological Education – ProfEPT. The purpos...
Autor principal: | Andrade, Josefa Aparecida Pereira de |
---|---|
Outros Autores: | Azevedo, Rosa Oliveira Marins |
Grau: | Outro |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2019
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/319 |
id |
oai:localhost:4321-319 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:4321-3192023-10-31T19:44:16Z Proposta para Conselho de Classe Formativo na EPTNM Andrade, Josefa Aparecida Pereira de Azevedo, Rosa Oliveira Marins Azevedo, Rosa Oliveira Marins http://lattes.cnpq.br/3056605003492861 Azevedo, Rosa Oliveira Marins http://lattes.cnpq.br/3056605003492861 Eleutério, Célia Maria Serrão http://lattes.cnpq.br/7844024998662410 Lima, Maria Francisca Morais de http://lattes.cnpq.br/5134533993186051 http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/310 Conselho de Classe Avaliação Autoavaliação Reflexão Ensino Tecnológico CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO The Proposal for Formative Class Council results from the work developed in a Collaborative Group in which six professors, professors of the Professional Technical Education of Medium Level and researcher, master student of the Master in Professional and Technological Education – ProfEPT. The purpose of the proposal is to collaborate with the (re) configuration of the Class Council in the area of Professional Technical Education at the Middle Level, based on the participation, reflection and evaluation / self-assessment of students, teachers and professionals of the Technical-Pedagogical Team. Therefore, the proposal is organized in two parts: the first presents the work with the Collaborative Group composed of teachers, as a possibility to promote the training of teachers in the EPNM (Professional and Technical Education of High School), using as a topic of discussion the Class Council; the second, offers a possibility of Class Council, structured from a formative perspective. It can be inferred from the analysis carried out that the proposal is capable of promoting the (re) configuration of the Class Council and contributing to the training of those involved, based on reflection, evaluation and self-assessment. A Proposta para Conselho de Classe Formativo resulta do trabalho desenvolvido em um Grupo Colaborativo do qual participaram seis professores, docentes da Educação Profissional Técnica de Nível Médio e uma pesquisadora, mestranda do Mestrado em Educação Profissional e Tecnológica- ProfEPT. O objetivo da proposta é colaborar com a (re) configuração do Conselho de Classe no âmbito da Educação Profissional Técnica de Nível Médio, tendo como base a participação, reflexão e avaliação/autoavaliação de alunos, professores e profissionais da Equipe Técnico-Pedagógica. Para tanto, a proposta está organizada em duas partes: a primeira, apresenta o trabalho com o Grupo Colaborativo composto por professores, como possibilidade de promover a formação de docentes na EPNM (Educação Profissional e Técnica de Nível Médio), utilizando como tema de discussão o Conselho de Classe; a segunda, oferece uma possibilidade de Conselho de Classe, estruturado a partir de uma perspectiva formativa. Pode-se inferir, pela análise realizada, que proposta é capaz de promover a (re) configuração do Conselho de Classe e contribuir com a formação dos envolvidos, a partir da reflexão, avaliação e autoavaliação. 2019-10-16T21:14:05Z 2019-10-17 2019-10-16T21:14:05Z 2019-03-11 Outro ANDRADE, Josefa Aparecida Pereira de; AZEVEDO, Rosa Oliveira Marins. Proposta para Conselho de Classe Formativo na EPTNM. 2019. Produto educacional (Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2019. http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/319 por Acesso Aberto Brasil Instituto Federal do Amazonas IFAM Instituto Federal do Amazonas IFAM |
institution |
Repositório Institucional - Instituto Federal do Amazonas - IFAM |
collection |
IFAM-RI |
language |
por |
topic |
Conselho de Classe Avaliação Autoavaliação Reflexão Ensino Tecnológico CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO |
spellingShingle |
Conselho de Classe Avaliação Autoavaliação Reflexão Ensino Tecnológico CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO Andrade, Josefa Aparecida Pereira de Proposta para Conselho de Classe Formativo na EPTNM |
topic_facet |
Conselho de Classe Avaliação Autoavaliação Reflexão Ensino Tecnológico CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO |
description |
The Proposal for Formative Class Council results from the work developed in a Collaborative Group in which six professors, professors of the Professional Technical Education of Medium Level and researcher, master student of the Master in Professional and Technological Education – ProfEPT. The purpose of the proposal is to collaborate with the (re) configuration of the Class Council in the area of Professional Technical Education at the Middle Level, based on the participation, reflection and evaluation / self-assessment of students, teachers and professionals of the Technical-Pedagogical Team. Therefore, the proposal is organized in two parts: the first presents the work with the Collaborative Group composed of teachers, as a possibility to promote the training of teachers in the EPNM (Professional and Technical Education of High School), using as a topic of discussion the Class Council; the second, offers a possibility of Class Council, structured from a formative perspective. It can be inferred from the analysis carried out that the proposal is capable of promoting the (re) configuration of the Class Council and contributing to the training of those involved, based on reflection, evaluation and self-assessment. |
author_additional |
Azevedo, Rosa Oliveira Marins |
author_additionalStr |
Azevedo, Rosa Oliveira Marins |
format |
Outro |
author |
Andrade, Josefa Aparecida Pereira de |
author2 |
Azevedo, Rosa Oliveira Marins |
author2Str |
Azevedo, Rosa Oliveira Marins |
title |
Proposta para Conselho de Classe Formativo na EPTNM |
title_short |
Proposta para Conselho de Classe Formativo na EPTNM |
title_full |
Proposta para Conselho de Classe Formativo na EPTNM |
title_fullStr |
Proposta para Conselho de Classe Formativo na EPTNM |
title_full_unstemmed |
Proposta para Conselho de Classe Formativo na EPTNM |
title_sort |
proposta para conselho de classe formativo na eptnm |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2019 |
url |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/319 |
_version_ |
1787149852653649920 |
score |
11.755432 |