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Trabalho de Conclusão de Curso
Gerenciamento e aplicabilidade dos recursos do FUNDEB no município de Tabatinga no período de 2017 a 2018
The work analyzes the operationalization of the Fund for Maintenance and Development of Basic Education between the period 2017 to 2018 in the context of the municipal public finances of the municipality of Tabatinga. We worked with data from the Finance Department of the municipality of Tabatinga,...
Autor principal: | Siqueira, Valdemir Nilo |
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Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2022
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/920 |
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oai:localhost:4321-9202022-07-01T18:43:53Z Gerenciamento e aplicabilidade dos recursos do FUNDEB no município de Tabatinga no período de 2017 a 2018 Siqueira, Valdemir Nilo Porto, Selomi Bermeguy Porto, Selomi Bermeguy Paulo, Idelmar do Nascimento Kruger, Juliano Milton FUNDEB Recursos para a educação Salário de professores Política pública educacional CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ADMINISTRACAO EDUCACIONAL The work analyzes the operationalization of the Fund for Maintenance and Development of Basic Education between the period 2017 to 2018 in the context of the municipal public finances of the municipality of Tabatinga. We worked with data from the Finance Department of the municipality of Tabatinga, in addition to the Municipal Council of FUNDEB and the collection of data in newspapers, newsletters, transparency portal and consultation on the Banco do Brasil website. In order to check whether the applicability of resources by the municipal government, corresponding to 60% were consistent with what the legislation that governs the applicability of FUNDEB resources, it was verified that there were no significant impacts in terms of gains or increases in the remuneration of teachers, and that although the payments of education servers be in days noted that in several months of the year 2017 and 2018 expenses outpaced expenses. There is a need for greater transparency of accounts and professional qualification. O trabalho analisa a operacionalização do Fundo de Manutenção e Desenvolvimento da Educação Básica entre o período de 2017 a 2018 no contexto das finanças públicas municipais do município de Tabatinga. Trabalhou-se com dados da Secretaria de Finanças do município de Tabatinga, além do Conselho Municipal do FUNDEB e o levantamento de dados em jornais, boletins informativos, portal transparência e consulta no sítio do Banco do Brasil. No intuito de conferir se a aplicabilidade dos recursos pelo governo municipal, referente aos 60% foram condizentes com o que a legislação que disciplina a aplicabilidade dos recursos do FUNDEB orienta, foi constatado que não houve impactos significativos em termos de ganhos ou aumentos na remuneração dos professores, e que apesar de os pagamentos dos servidores da educação estar em dias observou que em vários meses do ano de 2017 e 2018 as despesas ultrapassaram as receitas. Existe a necessidade de maior transparência das contas e qualificação profissional. 2022-07-01T18:43:53Z 2022-07-01T18:43:53Z 2019-02-20 Trabalho de Conclusão de Curso http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/920 por Acesso Aberto Brasil Campus Tabatinga Instituto Federal do Amazonas IFAM Gestão Pública Instituto Federal do Amazonas IFAM Gestão Pública Instituto Federal do Amazonas IFAM Gestão Pública |
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The work analyzes the operationalization of the Fund for Maintenance and Development of Basic Education between the period 2017 to 2018 in the context of the municipal public finances of the municipality of Tabatinga. We worked with data from the Finance Department of the municipality of Tabatinga, in addition to the Municipal Council of FUNDEB and the collection of data in newspapers, newsletters, transparency portal and consultation on the Banco do Brasil website. In order to check whether the applicability of resources by the municipal government, corresponding to 60% were consistent with what the legislation that governs the applicability of FUNDEB resources, it was verified that there were no significant impacts in terms of gains or increases in the remuneration of teachers, and that although the payments of education servers be in days noted that in several months of the year 2017 and 2018 expenses outpaced expenses. There is a need for greater transparency of accounts and professional qualification. |
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