/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso
BRINCA: um espaço recreativo e cultural infantil
This children's recreational and cultural space aims to contribute to the consolidation of family and social ties in a community lacking public spaces, using children as the center of the equation. In this perspective, “Brinca” creates new ways of playing and stimulates the creative spirit of childr...
Autor principal: | Kouchade, Gerald Doheto Nassif |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6702 |
id |
oai:localhost:prefix-6702 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:prefix-67022025-03-10T20:46:35Z BRINCA: um espaço recreativo e cultural infantil Kouchade, Gerald Doheto Nassif Cereto, Marcos Paulo http://lattes.cnpq.br/9835970650846482 Moita, Roberto Bonis, Isabella de Bonetti, José Carlos AMA - Arquitetura Moderna na Amazônia Arquitetura na Amazônia Educação infantil Recreação Espaço Cultural Integração social CIÊNCIAS SOCIAIS APLICADAS: ARQUITETURA E URBANISMO Arquitetura Educação infantil Integração na educação Arquitetura - Projetos e plantas This children's recreational and cultural space aims to contribute to the consolidation of family and social ties in a community lacking public spaces, using children as the center of the equation. In this perspective, “Brinca” creates new ways of playing and stimulates the creative spirit of children through a variety of games proposed and organized in an intuitive way that encourages motor skills as well as an educational space to learn new executive skills. The architecture of the space represented by the use of solid ceramic brick is suited to the Amazonian climate, creating shady and well-ventilated living spaces. Este espaço recreativo e cultural infantil visa contribuir para a consolidação dos laços familiares e sociais numa comunidade carente de espaços públicos, usando as crianças como centro da equação. Nesta perspectiva, o “Brinca” cria novas formas de brincar e estimula o espírito criativo das crianças através de uma variedade de brincadeiras propostas e organizadas num percurso intuitivo que instiga a motricidade além de um espaço educativo para aprender novas habilidades executivas. A arquitetura do espaço representada pelo uso do tijolo cerâmico maciço se adequa ao clima amazônico criando espaços de convívio sombreados e bem aerados. 1 Não 2023-06-19T14:13:00Z 2023-06-19T14:13:00Z 2023-02-10 Trabalho de Conclusão de Curso http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6702 por Acesso Aberto An error occurred getting the license - uri. Brasil FT - Faculdade de Tecnologia Manaus(AM) Arquitetura e Urbanismo - Bacharelado - Manaus |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas |
collection |
RI-UFAM |
language |
por |
topic |
Arquitetura na Amazônia Educação infantil Recreação Espaço Cultural Integração social CIÊNCIAS SOCIAIS APLICADAS: ARQUITETURA E URBANISMO Arquitetura Educação infantil Integração na educação Arquitetura - Projetos e plantas |
spellingShingle |
Arquitetura na Amazônia Educação infantil Recreação Espaço Cultural Integração social CIÊNCIAS SOCIAIS APLICADAS: ARQUITETURA E URBANISMO Arquitetura Educação infantil Integração na educação Arquitetura - Projetos e plantas Kouchade, Gerald Doheto Nassif BRINCA: um espaço recreativo e cultural infantil |
topic_facet |
Arquitetura na Amazônia Educação infantil Recreação Espaço Cultural Integração social CIÊNCIAS SOCIAIS APLICADAS: ARQUITETURA E URBANISMO Arquitetura Educação infantil Integração na educação Arquitetura - Projetos e plantas |
description |
This children's recreational and cultural space aims to contribute to the consolidation of family and social ties in a community lacking public spaces, using children as the center of the equation. In this perspective, “Brinca” creates new ways of playing and stimulates the creative spirit of children through a variety of games proposed and organized in an intuitive way that encourages motor skills as well as an educational space to learn new executive skills. The architecture of the space represented by the use of solid ceramic brick is suited to the Amazonian climate, creating shady and well-ventilated living spaces. |
author_additional |
Cereto, Marcos Paulo |
author_additionalStr |
Cereto, Marcos Paulo |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso |
author |
Kouchade, Gerald Doheto Nassif |
title |
BRINCA: um espaço recreativo e cultural infantil |
title_short |
BRINCA: um espaço recreativo e cultural infantil |
title_full |
BRINCA: um espaço recreativo e cultural infantil |
title_fullStr |
BRINCA: um espaço recreativo e cultural infantil |
title_full_unstemmed |
BRINCA: um espaço recreativo e cultural infantil |
title_sort |
brinca: um espaço recreativo e cultural infantil |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2023 |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6702 |
_version_ |
1831969910525263872 |
score |
11.753896 |