/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso
As dificuldades e desafios da educação ribeirinha: uma história de superação
This work addresses the difficulties faced in education in riverside regions, highlighting the unique challenges that educators and students face in this context. It is divided into three chapters that each explore a different context. In the first, it brings memories of how my first readings took p...
Autor principal: | Torres, Maria da Conceição Campelo da Silva |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7614 |
id |
oai:localhost:prefix-7614 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:prefix-76142025-03-10T21:30:03Z As dificuldades e desafios da educação ribeirinha: uma história de superação Torres, Maria da Conceição Campelo da Silva Oliveira, Márcio de http://lattes.cnpq.br/2808188859997677 Pessoa, Enicelmo Pereira https://lattes.cnpq.br/0988257505165553 Machado, José Ronaipe das Neves https://orcid.org/0000-0002-4442-8397 Gratidão Formação docente Dificuldades CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . This work addresses the difficulties faced in education in riverside regions, highlighting the unique challenges that educators and students face in this context. It is divided into three chapters that each explore a different context. In the first, it brings memories of how my first readings took place at school and tells a little about the memorial that was built throughout the Pedagogy course. This also tells how I entered teaching, a career that I embraced and continue to pursue with responsibility and love. In the second chapter it discusses how I entered Higher Education, overcoming the difficulties in this process and the adventures experienced during these years of course and in the third chapter it presents the experiences lived in the internships that were carried out both in the classroom and in school management. Finally, I bring my final considerations on how enriching this adventure of knowledge was, as well as the references from authors that we used in the body of this academic work. Este trabalho aborda as dificuldades enfrentadas na educação em regiões ribeirinhas, destacando os desafios únicos que os educadores e alunos enfrentam nesse contexto. Encontra-se divididos em três capítulos que explora em cada um deles um contexto diferente, no primeiro traz lembranças de como ocorreu minhas primeiras leituras dentro da escola, narra um pouco do memorial que foi construído ao longo do curso de Pedagogia. Este também narra como foi meu ingresso no magistério, carreira esta que abracei e continuo exercendo com responsabilidade e amor. No segundo capítulo aborda como ocorreu a minha entrado no Ensino Superior, superando as dificuldades nesse processo e as aventuras vivenciadas no decorrer desses anos de curso e no terceiro capítulo apresenta as experiencias vivenciadas nos estágios que foram realizados tanto nas salas de aulas quanto na gestão escolar. Por último trago as minhas considerações finais de como foi enriquecedora essa e aventura do conhecimento, como também as referências de autores que utilizamos no corpo deste trabalho acadêmico. 1 Nada Não 2024-08-23T18:33:28Z 2024-08-23T18:33:28Z 2024-07-19 Trabalho de Conclusão de Curso http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7614 por Acesso Aberto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Brasil FACED - Faculdade de Educação Itamarati (AM) Pedagogia - Licenciatura - Parfor - Itamarati/AM |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas |
collection |
RI-UFAM |
language |
por |
topic |
Gratidão Formação docente Dificuldades CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . |
spellingShingle |
Gratidão Formação docente Dificuldades CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . Torres, Maria da Conceição Campelo da Silva As dificuldades e desafios da educação ribeirinha: uma história de superação |
topic_facet |
Gratidão Formação docente Dificuldades CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . |
description |
This work addresses the difficulties faced in education in riverside regions, highlighting the unique challenges that educators and students face in this context. It is divided into three chapters that each explore a different context. In the first, it brings memories of how my first readings took place at school and tells a little about the memorial that was built throughout the Pedagogy course. This also tells how I entered teaching, a career that I embraced and continue to pursue with responsibility and love. In the second chapter it discusses how I entered Higher Education, overcoming the difficulties in this process and the adventures experienced during these years of course and in the third chapter it presents the experiences lived in the internships that were carried out both in the classroom and in school management. Finally, I bring my final considerations on how enriching this adventure of knowledge was, as well as the references from authors that we used in the body of this academic work. |
author_additional |
Oliveira, Márcio de |
author_additionalStr |
Oliveira, Márcio de |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso |
author |
Torres, Maria da Conceição Campelo da Silva |
title |
As dificuldades e desafios da educação ribeirinha: uma história de superação |
title_short |
As dificuldades e desafios da educação ribeirinha: uma história de superação |
title_full |
As dificuldades e desafios da educação ribeirinha: uma história de superação |
title_fullStr |
As dificuldades e desafios da educação ribeirinha: uma história de superação |
title_full_unstemmed |
As dificuldades e desafios da educação ribeirinha: uma história de superação |
title_sort |
as dificuldades e desafios da educação ribeirinha: uma história de superação |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2024 |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7614 |
_version_ |
1831970139853029376 |
score |
11.755432 |