Trabalho de Conclusão de Curso

Um caboclo sonhador: vivências e práticas nos aspectos pessoal, acadêmico e profissional

This work was prepared as a mandatory requirement for the completion of the Bachelor of Pedagogy program under the National Plan for Training Basic Education Teachers (PARFOR) in partnership with the Federal University of Amazonas (UFAM). In it, I address various phases of my personal, academic, and...

ver descrição completa

Autor principal: Simas, Gilvan Alencar
Grau: Trabalho de Conclusão de Curso
Idioma: por
Publicado em: Brasil 2024
Assuntos:
.
.
Acesso em linha: http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7672
id oai:localhost:prefix-7672
recordtype dspace
spelling oai:localhost:prefix-76722025-03-10T21:29:24Z Um caboclo sonhador: vivências e práticas nos aspectos pessoal, acadêmico e profissional Simas, Gilvan Alencar Silva, Vera Lucia Reis da http://lattes.cnpq.br/5466609811849753 Ferreira, Breno de Oliveira http://lattes.cnpq.br/1349420367392809 Lima, Priscila Soares https://orcid.org/0000-0003-4166-5386 https://orcid.org/0000-0002-0979-3911 Núcleo de Saúde, Sexualidade e Sociedade Formação docente Estágio supervisionado Memorial CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . This work was prepared as a mandatory requirement for the completion of the Bachelor of Pedagogy program under the National Plan for Training Basic Education Teachers (PARFOR) in partnership with the Federal University of Amazonas (UFAM). In it, I address various phases of my personal, academic, and professional life, highlighted in my academic memoir. I also aim to describe the experiences during the internship phases in Early Childhood Education, Elementary Education, and Education Management. The supervised internship is important as it promotes practical experience, fundamental in the training process for teaching, and allows for the exchange of experiences with teachers, managers, and the school community as a whole, present in the school's daily life. The internship is a training requirement, according to the Education Guidelines and Framework Law (LDB) No. 9394/96, being a necessary stage for the student's academic training. It provides the student with a theoretical and practical experience, involving cultural, social, and professional aspects. Este trabalho foi elaborado como requisito obrigatório para a conclusão do curso de Licenciatura em Pedagogia, pelo Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica (PARFOR) em parceria com a Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Nele, abordo diversas fases da minha vida pessoal, acadêmica e profissional, destacadas no meu memorial acadêmico. Também busco descrever as experiências vividas durante as fases de estágios em Educação Infantil, Ensino Fundamental e Gestão da Educação. O estágio supervisionado é importante pois promove a experiência prática, fundamental no processo de formação para a docência, além de possibilitar a troca de experiências com professores, gestores e a comunidade escolar como um todo, presentes no dia a dia da escola. O estágio é um requisito de formação, conforme a Lei de Diretrizes e Bases da Educação (LDB) n° 9394/96, sendo uma etapa necessária para a formação acadêmica do discente. Ele proporciona ao acadêmico uma experiência teórica e prática, envolvendo os aspectos cultural, social e profissional. 1 Não 2024-08-30T19:12:50Z 2024-08-30T19:12:50Z 2024-07-31 Trabalho de Conclusão de Curso http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7672 por Acesso Aberto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Brasil FACED - Faculdade de Educação Barreirinha (AM) Pedagogia - Licenciatura - Parfor - Barreirinha/AM
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas
collection RI-UFAM
language por
topic Formação docente
Estágio supervisionado
Memorial
CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO
.
.
spellingShingle Formação docente
Estágio supervisionado
Memorial
CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO
.
.
Simas, Gilvan Alencar
Um caboclo sonhador: vivências e práticas nos aspectos pessoal, acadêmico e profissional
topic_facet Formação docente
Estágio supervisionado
Memorial
CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO
.
.
description This work was prepared as a mandatory requirement for the completion of the Bachelor of Pedagogy program under the National Plan for Training Basic Education Teachers (PARFOR) in partnership with the Federal University of Amazonas (UFAM). In it, I address various phases of my personal, academic, and professional life, highlighted in my academic memoir. I also aim to describe the experiences during the internship phases in Early Childhood Education, Elementary Education, and Education Management. The supervised internship is important as it promotes practical experience, fundamental in the training process for teaching, and allows for the exchange of experiences with teachers, managers, and the school community as a whole, present in the school's daily life. The internship is a training requirement, according to the Education Guidelines and Framework Law (LDB) No. 9394/96, being a necessary stage for the student's academic training. It provides the student with a theoretical and practical experience, involving cultural, social, and professional aspects.
author_additional Silva, Vera Lucia Reis da
author_additionalStr Silva, Vera Lucia Reis da
format Trabalho de Conclusão de Curso
author Simas, Gilvan Alencar
title Um caboclo sonhador: vivências e práticas nos aspectos pessoal, acadêmico e profissional
title_short Um caboclo sonhador: vivências e práticas nos aspectos pessoal, acadêmico e profissional
title_full Um caboclo sonhador: vivências e práticas nos aspectos pessoal, acadêmico e profissional
title_fullStr Um caboclo sonhador: vivências e práticas nos aspectos pessoal, acadêmico e profissional
title_full_unstemmed Um caboclo sonhador: vivências e práticas nos aspectos pessoal, acadêmico e profissional
title_sort um caboclo sonhador: vivências e práticas nos aspectos pessoal, acadêmico e profissional
publisher Brasil
publishDate 2024
url http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7672
_version_ 1831970149649874944
score 11.753896