/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso
Luta resistência de uma educadora persistente
This academic memorial constitutes an autobiographical narrative resulting from surveys of my trajectory through early childhood, elementary and academic education, reporting the experiences acquired over these years, considering that the facts presented deal with memories of this path taken and the...
Autor principal: | Nunes, Iracema da Cruz |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7716 |
id |
oai:localhost:prefix-7716 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:prefix-77162025-03-10T21:22:02Z Luta resistência de uma educadora persistente Nunes, Iracema da Cruz Silva, Fabrício Valentim da http://lattes.cnpq.br/7907037135314095 Santos, João Otacílio Libardoni dos Silva, Fernanda Priscila Alves da Educação Pedagogia Ensino CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . This academic memorial constitutes an autobiographical narrative resulting from surveys of my trajectory through early childhood, elementary and academic education, reporting the experiences acquired over these years, considering that the facts presented deal with memories of this path taken and the main contributions to my personal development . Its purpose is to highlight the difficulties, differences between adaptations and present perceptions in higher education, and the methodology applied in this study. These are memories referring to the educational trajectory presented by reports and photographs, authorships, where the perception of teaching methods are visualized as results and their positive and negative character in the student's life is concluded depending on their application or absence. Este memorial acadêmico constitui uma narrativa autobiográfica com resultado de levantamentos da minha trajetória pela educação infantil, fundamental e acadêmica, relatando as experiências adquiridas ao longo destes anos, considerando que os fatos apresentados tratam de lembranças deste trajeto percorrido e as principais colaborações para meu desenvolvimento pessoal. Tem como propósito salientar as dificuldades, as diferenças entre as adaptações e apresentar as percepções no ensino superior, e a metodologia aplicada neste estudo. São memórias referentes à trajetória educacional apresentados por relatos e fotografias, autorias, onde são visualizados como resultados a percepção dos métodos de ensino e conclui-se seu caráter positivo e negativo na vida do discente a depender da sua aplicação ou ausência. 1 Não 2024-09-12T00:59:37Z 2024-09-12T00:59:37Z 2024-07-19 Trabalho de Conclusão de Curso http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7716 por Acesso Aberto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Brasil FACED - Faculdade de Educação Urucará (AM) Pedagogia - Licenciatura - Parfor - Urucará/AM |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas |
collection |
RI-UFAM |
language |
por |
topic |
Educação Pedagogia Ensino CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . |
spellingShingle |
Educação Pedagogia Ensino CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . Nunes, Iracema da Cruz Luta resistência de uma educadora persistente |
topic_facet |
Educação Pedagogia Ensino CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . |
description |
This academic memorial constitutes an autobiographical narrative resulting from surveys of my trajectory through early childhood, elementary and academic education, reporting the experiences acquired over these years, considering that the facts presented deal with memories of this path taken and the main contributions to my personal development . Its purpose is to highlight the difficulties, differences between adaptations and present perceptions in higher education, and the methodology applied in this study. These are memories referring to the educational trajectory presented by reports and photographs, authorships, where the perception of teaching methods are visualized as results and their positive and negative character in the student's life is concluded depending on their application or absence. |
author_additional |
Silva, Fabrício Valentim da |
author_additionalStr |
Silva, Fabrício Valentim da |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso |
author |
Nunes, Iracema da Cruz |
title |
Luta resistência de uma educadora persistente |
title_short |
Luta resistência de uma educadora persistente |
title_full |
Luta resistência de uma educadora persistente |
title_fullStr |
Luta resistência de uma educadora persistente |
title_full_unstemmed |
Luta resistência de uma educadora persistente |
title_sort |
luta resistência de uma educadora persistente |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2024 |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7716 |
_version_ |
1831970155396071424 |
score |
11.755432 |