Artigo

Marketing digital como ferramenta estratégica em restaurantes: uma análise da presença no Instagram

This study focuses on the growing importance of digital marketing as a strategic tool for restaurants, with special emphasis on the Instagram platform. Digital presence has become necessary for companies to be successful, directly influencing customer engagement and perception of the brand. The stud...

ver descrição completa

Autor principal: Oliveira, Ketlen Eduarda Oliveira
Grau: Artigo
Idioma: por
Publicado em: Brasil 2024
Assuntos:
.
.
Acesso em linha: http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/8198
id oai:localhost:prefix-8198
recordtype dspace
spelling oai:localhost:prefix-81982025-03-10T21:05:43Z Marketing digital como ferramenta estratégica em restaurantes: uma análise da presença no Instagram Oliveira, Ketlen Eduarda Oliveira Vilela Junior, Dalton Chaves http://lattes.cnpq.br/1930261992371151 Moxotó, Ana Cláudia de Araújo Mendes, Sérgio Augusto Tôrres Marketing digital 8 Ps Restaurantes Digital marketing Restaurants CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS . . This study focuses on the growing importance of digital marketing as a strategic tool for restaurants, with special emphasis on the Instagram platform. Digital presence has become necessary for companies to be successful, directly influencing customer engagement and perception of the brand. The study aimed to analyze how restaurants use Instagram as a strategic tool, based on the 8 Ps method of digital marketing. For structuring, a qualitative approach is developed, using the netnographic exploration technique. The analysis was carried out on ten restaurant profiles located in Manaus, showing, through images, how the 8 Ps are used in practice. After analyzing the profiles, it was possible to see that using the 8 Ps method of digital marketing is essential to help restaurants understand their target audience and how to attract them effectively. Este estudo concentra-se na crescente importância do marketing digital sendo uma ferramenta estratégica para restaurantes, com especial ênfase na plataforma Instagram. A presença digital tornou-se indispensável para que as empresas obtenham sucesso, influenciando diretamente o envolvimento dos clientes e a percepção em relação a marca. O estudo teve como objetivo analisar como os restaurantes utilizam o Instagram como uma ferramenta estratégica, a partir do método dos 8 Ps do marketing digital. Para a estruturação, adotou-se a abordagem qualitativa, usando a técnica de exploração netnográfica. A análise foi realizada em dez perfis de restaurantes localizados em Manaus, sendo apresentado, por meio de imagens, como os 8 Ps são utilizados na prática. Diante da análise dos perfis, foi possível perceber que a utilização do método dos 8 Ps do marketing digital é essencial para ajudar os restaurantes na percepção do público-alvo e como atrai-lo de forma eficaz. 2 Não 2024-11-22T19:40:07Z 2024-11-22T19:40:07Z 2024-03-22 Trabalho de Conclusão de Curso - Artigo http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/8198 por Acesso Aberto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Brasil FES - Faculdade de Estudos Sociais Manaus (AM) Administração - Bacharelado - Manaus
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas
collection RI-UFAM
language por
topic Marketing digital
8 Ps
Restaurantes
Digital marketing
Restaurants
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
.
.
spellingShingle Marketing digital
8 Ps
Restaurantes
Digital marketing
Restaurants
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
.
.
Oliveira, Ketlen Eduarda Oliveira
Marketing digital como ferramenta estratégica em restaurantes: uma análise da presença no Instagram
topic_facet Marketing digital
8 Ps
Restaurantes
Digital marketing
Restaurants
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
.
.
description This study focuses on the growing importance of digital marketing as a strategic tool for restaurants, with special emphasis on the Instagram platform. Digital presence has become necessary for companies to be successful, directly influencing customer engagement and perception of the brand. The study aimed to analyze how restaurants use Instagram as a strategic tool, based on the 8 Ps method of digital marketing. For structuring, a qualitative approach is developed, using the netnographic exploration technique. The analysis was carried out on ten restaurant profiles located in Manaus, showing, through images, how the 8 Ps are used in practice. After analyzing the profiles, it was possible to see that using the 8 Ps method of digital marketing is essential to help restaurants understand their target audience and how to attract them effectively.
author_additional Vilela Junior, Dalton Chaves
author_additionalStr Vilela Junior, Dalton Chaves
format Artigo
author Oliveira, Ketlen Eduarda Oliveira
title Marketing digital como ferramenta estratégica em restaurantes: uma análise da presença no Instagram
title_short Marketing digital como ferramenta estratégica em restaurantes: uma análise da presença no Instagram
title_full Marketing digital como ferramenta estratégica em restaurantes: uma análise da presença no Instagram
title_fullStr Marketing digital como ferramenta estratégica em restaurantes: uma análise da presença no Instagram
title_full_unstemmed Marketing digital como ferramenta estratégica em restaurantes: uma análise da presença no Instagram
title_sort marketing digital como ferramenta estratégica em restaurantes: uma análise da presença no instagram
publisher Brasil
publishDate 2024
url http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/8198
_version_ 1831970109593223168
score 11.755432