/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Periódico
THE WHATSAPP APPLICATION IN DIGITAL LETTERING EDUCATIONAL CONTEXTS
Autor principal: | Silva, Bento Duarte da |
---|---|
Outros Autores: | Alves, Elaine Jesus |
Grau: | Periódico |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins - UFT
2018
|
Acesso em linha: |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3964 |
id |
ojs-article-3964 |
---|---|
recordtype |
ojs |
spelling |
ojs-article-39642022-03-04T13:10:37Z THE WHATSAPP APPLICATION IN DIGITAL LETTERING EDUCATIONAL CONTEXTS LA APLICACIÓN WHATSAPP EN EL CONTEXTO EDUCATIVO DE LA ALFABETIZACIÓN DIGITAL O APLICATIVO WHATSAPP EM CONTEXTOS EDUCATIVOS DE LETRAMENTO DIGITAL: Possibilidades e desafios Silva, Bento Duarte da Alves, Elaine Jesus Digital literacy Whatsapp Interaction Online training Digital literacy Whatsapp Interaction Online training Alfabetización digital Whatsapp Interacción La formación en línea Alfabetización digital Whatsapp Interacción La formación en línea Letramento digital Whatsapp Interação Formação online Letramento digital Whatsapp Interação Formação online This article aims to enrich the discussion about the use of mobile devices (m-learning) in educational contexts of digital literacy. It presents an experience report about the use of the Whatsapp application in the process of learning and interaction between the servers of the Federal University of Tocantins, students in module 1 - Getting to know its university of the Integration Course of the server in UFT 2016. Whatsapp was used as a Learning environment in activity 3 of this module. Although there was initial resistance from some students to the proposal, the results were positive. The text also contemplates the difficulties found in this experience in order to contribute to new studies that contemplate mobile technologies in education. Este artÃculo tiene como objetivo enriquecer la discusion sobre el uso de la telefonía móvil (m-learning) en contextos educativos de alfabetización digital. Presenta un relato de experiencia en el uso de la aplicación Whatsapp en el proceso de aprendizaje y la interacción entre los trabajadores de la Universidad Federal de Tocantins, estudiantes en el Módulo 1 - Conozca su Universidad Curso servidor de integración en 2016. El Whatsapp UFT fue utilizado como una entorno virtual de aprendizaje en la actividad de dicho tercer módulo. Aunque no hubo resistencia inicial de algunos estudiantes sobre la propuesta, los resultados fueron positivos. El texto también incluye las dificultades encontradas en este experimento con el fin de contribuir a nuevos estudios que incluyen las tecnologías móviles en la educación. Este artigo tem como objetivo enriquecer a discussão sobre o uso de dispositivos móveis (m-learning) em contextos educativos de letramento digital. Apresenta um relato de experiência sobre o uso do aplicativo Whatsapp no processo de aprendizagem e interação entre os servidores da Universidade Federal do Tocantins, formandos no módulo 1 “ Conhecendo a sua universidade" do Curso Integração do servidor na UFT 2016. O Whatsapp foi usado como um ambiente virtual de aprendizagem na atividade 3 do referido módulo. Embora tenha ocorrido uma resistência inicial de alguns formandos diante da proposta, os resultados foram positivos. O texto contempla também as dificuldades encontradas nesta experiência de forma a contribuir para novos estudos que contemplem as tecnologias móveis na educação. Universidade Federal do Tocantins - UFT 2018-08-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3964 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n5p45 Observatory Journal; Vol. 4 No. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 45-68 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 45-68 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 45-68 Revista Observatório ; v. 4 n. 5 (2018): Vol. 4 N. 5 (Multi)letramentos, Formação de Professor e Tecnologias na Cibercultura Ago 2018; 45-68 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n5 por https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3964/13693 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3964/13735 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3964/13754 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3964/13759 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3964/13771 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3964/13790 Século XX/XXI Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
institution |
Periódicos Uft |
collection |
periodicosUFT |
language |
por |
format |
Periódico |
author |
Silva, Bento Duarte da |
spellingShingle |
Silva, Bento Duarte da THE WHATSAPP APPLICATION IN DIGITAL LETTERING EDUCATIONAL CONTEXTS |
author-letter |
Silva, Bento Duarte da |
author2 |
Alves, Elaine Jesus |
author2Str |
Alves, Elaine Jesus |
title |
THE WHATSAPP APPLICATION IN DIGITAL LETTERING EDUCATIONAL CONTEXTS |
title_short |
THE WHATSAPP APPLICATION IN DIGITAL LETTERING EDUCATIONAL CONTEXTS |
title_full |
THE WHATSAPP APPLICATION IN DIGITAL LETTERING EDUCATIONAL CONTEXTS |
title_fullStr |
THE WHATSAPP APPLICATION IN DIGITAL LETTERING EDUCATIONAL CONTEXTS |
title_full_unstemmed |
THE WHATSAPP APPLICATION IN DIGITAL LETTERING EDUCATIONAL CONTEXTS |
title_sort |
whatsapp application in digital lettering educational contexts |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publishDate |
2018 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3964 |
_version_ |
1778072138812489728 |
score |
11.755432 |