Monografia

O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO

The present study sought to understand the student perspective on the role of Physical Education in the school context. Verifying the tastes and the importance that the students attributed in the activities developed in the Physical Education classes. And from this, it was possible to analyze the ch...

ver descrição completa

Autor principal: Silva, Raires da Costa
Grau: Monografia
Idioma: pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Tocantins 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://hdl.handle.net/11612/1610
id ir-11612-1610
recordtype dspace
spelling ir-11612-16102020-02-08T06:01:00Z O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO Silva, Raires da Costa Souza, Adriano Lopes de Educação Física escolar Ensino Médio Discentes Relação Professor/Aluno School Physical Education High school Students Students teacher relationship CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO The present study sought to understand the student perspective on the role of Physical Education in the school context. Verifying the tastes and the importance that the students attributed in the activities developed in the Physical Education classes. And from this, it was possible to analyze the characteristics of the subject compared to the other curricular components, and discuss how is the relationship teacher and student in the process of teaching / learning in Physical Education classes. The methodology used was the qualitative exploratory approach, the study was developed in astate school in Tocantinópolis-TO, the data collection instruments used was a questionnaire with an open question and focus group. Through the results obtained, the students 'perspective regarding the role of Physical Education in the school context was evidenced, thus allowing to reflect on the teacher / student relationship, and the students' view of the subject both positively and negatively in the school context. O presente estudo buscou compreender a perspectiva discente sobre o papel da Educação Física no contexto escolar. Verificando os gostos e a importância que os alunos atribuem a respeito das atividades desenvolvidas nas aulas de Educação Física. E a partir disso, foi possível analisar as características da disciplina em comparação com as outras componentes curriculares, e discutir como é a relação professor e aluno no processo de ensino/aprendizagem nas aulas da disciplina de Educação Física. A metodologia utilizada foi na abordagem qualitativa de caráter exploratório o estudo foi desenvolvido em uma escola estadual de Tocantinópolis-TO, os instrumentos de coletas de dados utilizados foi questionário com uma questão aberta e grupo focal. Através dos resultados obtidos evidenciou-se à perspectiva dos discentes em relação ao papel da Educação Física no contexto escolar, permitindo assim refletir sobre relação professor/aluno, e a visão dos alunos acerca da disciplina tanto de forma positiva como negativa no contexto escolar. 2020-02-07T13:55:34Z 2020-02-07T13:55:34Z 2019-12-17 Monografia Silva, Raires da Costa. O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO. 2019. 46 f. Monografia (Graduação) - Curso de Educação Física, UFT, Tocantinópolis, 2019. http://hdl.handle.net/11612/1610 pt_BR Acesso Livre application/pdf Universidade Federal do Tocantins Tocantinópolis CURSO::TOCANTINÓPOLIS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::EDUCAÇÃO FÍSICA Tocantinópolis Graduação
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT
collection RepositorioUFT
language pt_BR
topic Educação Física escolar
Ensino Médio
Discentes
Relação Professor/Aluno
School Physical Education
High school
Students
Students teacher relationship
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
spellingShingle Educação Física escolar
Ensino Médio
Discentes
Relação Professor/Aluno
School Physical Education
High school
Students
Students teacher relationship
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
Silva, Raires da Costa
O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO
topic_facet Educação Física escolar
Ensino Médio
Discentes
Relação Professor/Aluno
School Physical Education
High school
Students
Students teacher relationship
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description The present study sought to understand the student perspective on the role of Physical Education in the school context. Verifying the tastes and the importance that the students attributed in the activities developed in the Physical Education classes. And from this, it was possible to analyze the characteristics of the subject compared to the other curricular components, and discuss how is the relationship teacher and student in the process of teaching / learning in Physical Education classes. The methodology used was the qualitative exploratory approach, the study was developed in astate school in Tocantinópolis-TO, the data collection instruments used was a questionnaire with an open question and focus group. Through the results obtained, the students 'perspective regarding the role of Physical Education in the school context was evidenced, thus allowing to reflect on the teacher / student relationship, and the students' view of the subject both positively and negatively in the school context.
author_additional Souza, Adriano Lopes de
author_additionalStr Souza, Adriano Lopes de
format Monografia
author Silva, Raires da Costa
title O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO
title_short O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO
title_full O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO
title_fullStr O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO
title_full_unstemmed O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO
title_sort o papel da educação física na perspectiva dos discentes de uma escola estadual de tocantinópolis - to
publisher Universidade Federal do Tocantins
publishDate 2020
url http://hdl.handle.net/11612/1610
_version_ 1787134127326101504
score 11.755432