Monografia

(Trans)formação de professores na era digital.

This paper proposes to raise questions about teacher education in the current digital age. The context of the new corona virus pandemic highlighted the importance of thinking and rethinking the pedagogical practices of universities with regard to the preparation of future education professionals...

ver descrição completa

Autor principal: Santos, Anne Stephanie Severino de Mendonça
Grau: Monografia
Idioma: pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Tocantins 2022
Assuntos:
Acesso em linha: http://hdl.handle.net/11612/4379
id ir-11612-4379
recordtype dspace
spelling ir-11612-43792022-11-11T06:00:57Z (Trans)formação de professores na era digital. Santos, Anne Stephanie Severino de Mendonça Rodrigues, Walace Formação de professores. Era digital. Pandemia. Transformações. CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS This paper proposes to raise questions about teacher education in the current digital age. The context of the new corona virus pandemic highlighted the importance of thinking and rethinking the pedagogical practices of universities with regard to the preparation of future education professionals to work in the classrooms of today's post-industrial. Students in the digital age are not the same as previous generations and teacher education needs to keep up with changes in society. The research on which this article is based is bibliographic and analytical in nature, with the search for texts, articles and books by authors who speak on the subject. Therefore, we will base our reflections on the postulates of Almeida (1999); Presnsky (2001); Gatti (2010); Kennski (2015-2019); among other authors. The study indicated that, despite recognizing the need for ICT in the classroom, little progress has been made in creating public policies that guarantee the necessary preparation of teachers working in the classroom to guarantee a truly profitable class with the use of ICT and that university curricula need to focus more on training future teachers to teach students in today's digital age. O presente artigo propõe levantar indagações sobre a formação dos professores na era digital atual. O contexto da pandemia do novo coronavírus ressaltou a importância de se pensar e repensar as práticas pedagógicas das universidades no que toca à preparação dos futuros profissionais da educação para atuarem nas salas de aula da atualidade pós-industrial. Os estudantes da era digital não são os mesmos das gerações anteriores e a formação dos professores precisa acompanhar as transformações da sociedade. A pesquisa a que este artigo se fundamenta é de cunho bibliográfico e analítico, com a busca de textos, artigos e livros de autores que dissertam sobre o tema. Para tanto, alicerçaremos nossas reflexões nos postulados de Almeida (1999); Presnsky (2001); Gatti (2010); Kennski (2015-2019); entre outros autores. O estudo indicou que, apesar de se reconhecer a necessidade das TIC em sala de aula, pouco se tem avançado na criação de políticas públicas que garantam a preparação necessária dos professores atuantes em sala de aula para garantir uma aula verdadeiramente proveitosa com o uso das TIC e que os currículos universitários necessitam focar mais na formação de futuros professores para lecionar para os estudantes da era digital atual. 2022-11-10T20:44:31Z 2022-11-10T20:44:31Z 2022-11-10 Monografia Santos,Anne Stephanie Severino de Mendonça. (Trans)formação de professores na era digital. 28f. Monografia (Graduação) - Letras, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2021. http://hdl.handle.net/11612/4379 pt_BR Acesso livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Araguaína CURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::LETRAS – LÍNGUA INGLESA E SUAS RESPECTIVAS LITERATURAS Araguaína Graduação
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT
collection RepositorioUFT
language pt_BR
topic Formação de professores.
Era digital.
Pandemia.
Transformações.
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS
spellingShingle Formação de professores.
Era digital.
Pandemia.
Transformações.
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS
Santos, Anne Stephanie Severino de Mendonça
(Trans)formação de professores na era digital.
topic_facet Formação de professores.
Era digital.
Pandemia.
Transformações.
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS
description This paper proposes to raise questions about teacher education in the current digital age. The context of the new corona virus pandemic highlighted the importance of thinking and rethinking the pedagogical practices of universities with regard to the preparation of future education professionals to work in the classrooms of today's post-industrial. Students in the digital age are not the same as previous generations and teacher education needs to keep up with changes in society. The research on which this article is based is bibliographic and analytical in nature, with the search for texts, articles and books by authors who speak on the subject. Therefore, we will base our reflections on the postulates of Almeida (1999); Presnsky (2001); Gatti (2010); Kennski (2015-2019); among other authors. The study indicated that, despite recognizing the need for ICT in the classroom, little progress has been made in creating public policies that guarantee the necessary preparation of teachers working in the classroom to guarantee a truly profitable class with the use of ICT and that university curricula need to focus more on training future teachers to teach students in today's digital age.
author_additional Rodrigues, Walace
author_additionalStr Rodrigues, Walace
format Monografia
author Santos, Anne Stephanie Severino de Mendonça
title (Trans)formação de professores na era digital.
title_short (Trans)formação de professores na era digital.
title_full (Trans)formação de professores na era digital.
title_fullStr (Trans)formação de professores na era digital.
title_full_unstemmed (Trans)formação de professores na era digital.
title_sort (trans)formação de professores na era digital.
publisher Universidade Federal do Tocantins
publishDate 2022
url http://hdl.handle.net/11612/4379
_version_ 1787134113071759360
score 11.753735