/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Monografia
A tecnologia como ferramenta pedagógica nas aulas de educação física na rede estadual de ensino de Miracema/TO
The paper discusses educational technologies in physical education classes due to the growth in the last 20 years of this subject that is technology and wanted to understand about it within the universe of physical education. In this sense, we aimed to identify if the physical education teachers who...
Autor principal: | Marinho, Amanda Kharollyna Matos |
---|---|
Grau: | Monografia |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/7102 |
id |
ir-11612-7102 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-11612-71022024-11-09T06:03:58Z A tecnologia como ferramenta pedagógica nas aulas de educação física na rede estadual de ensino de Miracema/TO Marinho, Amanda Kharollyna Matos Lano, Marciel Barcelos Educação física Ensino-aprendizagem Tecnologia CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::EDUCACAO FISICA The paper discusses educational technologies in physical education classes due to the growth in the last 20 years of this subject that is technology and wanted to understand about it within the universe of physical education. In this sense, we aimed to identify if the physical education teachers who work in elementary and high school of Miracema do Tocantins/TO - Brazil use technological tools in the classes. The methodology used was the case study and the data production instrument was a semi-structured questionnaire. In all, we interviewed 5 (five) active and trained teachers in physical education. Our theoretical basis was (CHATEAU, 1994) where the author brings about his daily life and his tactics and strategies and we were able to link this theoretical basis to the current context of technology and physical education. In the end, we brought different possibilities of using ICTs in physical education classes as an enhancement of students' teaching and learning. Keywords: Physical Education; Teaching and learning; Technology. O trabalho discute as tecnologias educacionais nas aulas de educação física devido ao crescimento nos últimos 20 anos desse assunto que é a tecnologia e quis entender sobre ela dentro do universo da educação física. Nesse sentido, objetivamos identificar se os professores de educação física que atuam do ensino fundamental II e médio de Miracema do Tocantins utilizam ferramentas tecnológicas nas aulas. A metodologia utilizada foi o estudo de caso e o instrumento de produção de dados foi um questionário semiestruturado. Ao todo entrevistamos 5 (cinco) professores atuantes e com formação em educação física. Nosso embasamento teórico foi (CHATEAU, 1994) onde o autor traz sobre o cotidiano e as táticas e estratégias dele e conseguimos vincular essa base teórica ao contexto atual da tecnologia e a educação física. Ao final, trouxemos diferentes possibilidades de utilização das TIC’s nas aulas de educação física como uma potencialização do ensino-aprendizagem dos alunos. 2024-11-08T18:20:12Z 2024-11-08T18:20:12Z 2024-11-08 Monografia MARINHO, Amanda Kharollyna Matos. A tecnologia como ferramenta pedagógica nas aulas de educação física na rede estadual de ensino de Miracema/TO. 2019. 41f. Monografia (Graduação em Educação Física) - Universidade Federal do Tocantins, Campus de Miracema, Miracema do Tocantins, 2024. http://hdl.handle.net/11612/7102 pt_BR Acesso livre application/pdf Universidade Federal do Tocantins Miracema CURSO::MIRACEMA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::EDUCAÇÃO FÍSICA Miracema Graduação |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
collection |
RepositorioUFT |
language |
pt_BR |
topic |
Educação física Ensino-aprendizagem Tecnologia CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::EDUCACAO FISICA |
spellingShingle |
Educação física Ensino-aprendizagem Tecnologia CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::EDUCACAO FISICA Marinho, Amanda Kharollyna Matos A tecnologia como ferramenta pedagógica nas aulas de educação física na rede estadual de ensino de Miracema/TO |
topic_facet |
Educação física Ensino-aprendizagem Tecnologia CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::EDUCACAO FISICA |
description |
The paper discusses educational technologies in physical education classes due to the growth in the last 20 years of this subject that is technology and wanted to understand about it within the universe of physical education. In this sense, we aimed to identify if the physical education teachers who work in elementary and high school of Miracema do Tocantins/TO - Brazil use technological tools in the classes. The methodology used was the case study and the data production instrument was a semi-structured questionnaire. In all, we interviewed 5 (five) active and trained teachers in physical education. Our theoretical basis was (CHATEAU, 1994) where the author brings about his daily life and his tactics and strategies and we were able to link this theoretical basis to the current context of technology and physical education. In the end, we brought different possibilities of using ICTs in physical education classes as an enhancement of students' teaching and learning.
Keywords: Physical Education; Teaching and learning; Technology. |
author_additional |
Lano, Marciel Barcelos |
author_additionalStr |
Lano, Marciel Barcelos |
format |
Monografia |
author |
Marinho, Amanda Kharollyna Matos |
title |
A tecnologia como ferramenta pedagógica nas aulas de educação física na rede estadual de ensino de Miracema/TO |
title_short |
A tecnologia como ferramenta pedagógica nas aulas de educação física na rede estadual de ensino de Miracema/TO |
title_full |
A tecnologia como ferramenta pedagógica nas aulas de educação física na rede estadual de ensino de Miracema/TO |
title_fullStr |
A tecnologia como ferramenta pedagógica nas aulas de educação física na rede estadual de ensino de Miracema/TO |
title_full_unstemmed |
A tecnologia como ferramenta pedagógica nas aulas de educação física na rede estadual de ensino de Miracema/TO |
title_sort |
tecnologia como ferramenta pedagógica nas aulas de educação física na rede estadual de ensino de miracema/to |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins |
publishDate |
2024 |
url |
http://hdl.handle.net/11612/7102 |
_version_ |
1816126052932517888 |
score |
11.755432 |