Artigo

Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense

The research aimed at the study of the educational policies of High School in the State of Pará and its role in the training of students in a public school in the Amazônia Paraense, in the Municipality of Abaetetuba, from 2007 to 2012. The universe of research is from a school Which receives student...

ver descrição completa

Autor principal: NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa
Outros Autores: CORDEIRO, Yvens Ely Martins, TAVARES, Francinei Bentes, BELTRAO, Norma Ely Santos
Grau: Artigo
Idioma: por
Publicado em: Universidade Federal do Pará 2019
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/11750
http://dx.doi.org/10.20435/inter.v19i2.1668 
id ir-2011-11750
recordtype dspace
spelling ir-2011-117502019-09-12T16:52:22Z Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense Education and society: the role of Higher Education Policies in the training of students in public school of the Amazônia paraense Éducation et de la société: le rôle des Politiques de l'Enseignement Secondaire dans la formation des élèves à l'école publique de l'Amazônia paraense Educación y sociedad: el papel de las Políticas de Enseñanza Media en la formación de estudiantes en escuela pública de la Amazônia paraense NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa CORDEIRO, Yvens Ely Martins TAVARES, Francinei Bentes BELTRAO, Norma Ely Santos Política educacional Formação Estudante Amazônia Politique éducative La formation Étudiant Política educativa Formación Estudiante Educational policy Formation Student The research aimed at the study of the educational policies of High School in the State of Pará and its role in the training of students in a public school in the Amazônia Paraense, in the Municipality of Abaetetuba, from 2007 to 2012. The universe of research is from a school Which receives students from the outlying districts of the city and from the countryside: roads and islands. The negative reflection of the educational policy in the training reflected in the fragility of the content taught, especially for the continuity of the studies. A pesquisa objetivou o estudo das políticas educativas do Ensino Médio no Estado do Pará e seu papel na formação de estudantes em uma escola pública da Amazônia Paraense, no Município de Abaetetuba, no período de 2007 a 2012. O universo da pesquisa é de uma escola que recebe alunos dos bairros periféricos da cidade e provenientes do campo: estradas e ilhas. Foi constatado o reflexo negativo da política educacional na formação traduzida pela fragilidade dos conteúdos ministrados, em especial para a continuidade dos estudos. La investigación objetivó el estudio de las políticas educativas de la Enseñanza Media en el Estado de Pará y su papel en la formación de estudiantes en una escuela pública de la Amazônia Paraense, en el Municipio de Abaetetuba, en el período de 2007 a 2012. El universo de la investigación es de una escuela Que recibe alumnos de los barrios periféricos de la ciudad y provenientes del campo: carreteras e islas. Se constató el reflejo negativo de la política educativa en la formación traducida por la fragilidad de los contenidos ministrados, en especial para la continuidad de los estudios. La recherche visait à étudier les politiques éducatives de l'école secondaire dans l'État de Pará et son rôle dans la formation des étudiants dans une école publique Amazônia Paraense dans la municipalité de Abaetetuba, de 2007 à 2012. L'univers de recherche est une école l'accueil des étudiants zones périphériques de la ville et des champs, des routes et des îles. Il a été noté l'impact négatif de la politique éducative dans la formation traduit par la fragilité du contenu, en particulier pour la poursuite des études. NASCIMENTO, A.W.S.; YVENS, E.M.C.; TAVARES, F.B. Universidade Federal do Pará, Campus Universitário de Abaetetuba (CABAE) 2019-09-11T15:12:02Z 2019-09-11T15:12:02Z 2018-06 Artigo de Periódico NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa et al. Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense. Interações (Campos Grande). Campo Grande, v. 19, n. 2, p. 417-428, abr./jun. 2018. DOI: http://dx.doi.org/10.20435/inter.v19i2.1668. Disponível em: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/11750. Acesso em:. 1984-042X http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/11750 http://dx.doi.org/10.20435/inter.v19i2.1668  por Interações (Campo Grande) Acesso Aberto application/pdf Universidade Federal do Pará Brasil UFPA http://ref.scielo.org/7fkb58
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Pará
collection RI-UFPA
language por
topic Política educacional
Formação
Estudante
Amazônia
Politique éducative
La formation
Étudiant
Política educativa
Formación
Estudiante
Educational policy
Formation
Student
spellingShingle Política educacional
Formação
Estudante
Amazônia
Politique éducative
La formation
Étudiant
Política educativa
Formación
Estudiante
Educational policy
Formation
Student
NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa
Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense
topic_facet Política educacional
Formação
Estudante
Amazônia
Politique éducative
La formation
Étudiant
Política educativa
Formación
Estudiante
Educational policy
Formation
Student
description The research aimed at the study of the educational policies of High School in the State of Pará and its role in the training of students in a public school in the Amazônia Paraense, in the Municipality of Abaetetuba, from 2007 to 2012. The universe of research is from a school Which receives students from the outlying districts of the city and from the countryside: roads and islands. The negative reflection of the educational policy in the training reflected in the fragility of the content taught, especially for the continuity of the studies.
format Artigo
author NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa
author2 CORDEIRO, Yvens Ely Martins
TAVARES, Francinei Bentes
BELTRAO, Norma Ely Santos
author2Str CORDEIRO, Yvens Ely Martins
TAVARES, Francinei Bentes
BELTRAO, Norma Ely Santos
title Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense
title_short Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense
title_full Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense
title_fullStr Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense
title_full_unstemmed Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense
title_sort educação e sociedade: o papel das políticas de ensino médio na formação de estudantes em escola pública da amazônia paraense
publisher Universidade Federal do Pará
publishDate 2019
url http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/11750
http://dx.doi.org/10.20435/inter.v19i2.1668 
_version_ 1832605204711735296
score 11.755432