Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação

Educação psicossomática no contexto pedagógico das práticas de educação física

This work deals with literature and the school physical education, bringing both your concept and history, so that they are articulated and medias to result in new pedagogical education look: physical and mental health education in school, thereby, the aim is to objectively draw the theories of phys...

ver descrição completa

Autor principal: AZEVEDO, Ediane Souza de
Grau: Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação
Idioma: por
Publicado em: 2019
Assuntos:
Acesso em linha: https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/2535
id oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-2535
recordtype dspace
spelling oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-25352021-08-02T14:41:37Z Educação psicossomática no contexto pedagógico das práticas de educação física AZEVEDO, Ediane Souza de PINHEIRO, Georges Alberto Silva http://lattes.cnpq.br/7157671383955575 Educação Corpo Mente Renovação pedagógica Education Body Mind Pedagogical renewal CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO This work deals with literature and the school physical education, bringing both your concept and history, so that they are articulated and medias to result in new pedagogical education look: physical and mental health education in school, thereby, the aim is to objectively draw the theories of physical education by following the ideas of Medina (2007) and Brandil (2000) subsequently to the psychosomatic theories second son and Burd (2010), Cruz and Junior (2011) and Silva and Gaio (2016) to show a new proposal and perspective of education aimed at discussing about physical and mental health with students (young teenagers) so they have a renewed understanding of meaning to this day have health and wellness; in how to take care of your I fully, preventing them from psychological and physical diseases arising out of this generation, so this research follows the methodology of bibliographical nature and qualitative research, seeking for new thoughts and arguments supporting both the content so that the ideas presented in this project has meaning and demonstrate validity for education. Este trabalho trata da psicossomática e da educação física escolar, trazendo ambos seu conceito e histórico, de modo que as mesmas sejam articuladas e medias para resultarem num novo olhar pedagógico de educação: educação física e saúde mental na escola, desse modo, busca-se objetivamente atrelar as teorias da educação física seguindo as ideias de Medina (2007) e Brandil (2000) posteriormente às teorias da psicossomática segundo Filho e Burd (2010), Cruz e Junior ( 2011) e Silva e Gaio (2016) para assim mostrar uma nova proposta e perspectiva de educação que vise discutir sobre saúde física e mental com alunos (jovens adolescentes) de forma que tenham um renovado conhecimento do que significa aos dias de hoje ter saúde e bem estar; em como cuidar do seu eu de maneira integral, prevenindo-os das doenças psicológicas e físicas, oriunda desta geração, portanto, esta pesquisa segue a metodologia de cunho bibliográfico e pesquisa qualitativa, buscando novas reflexões e discussões fundamentando ambos os conteúdos de modo que as ideias apresentadas neste projeto tenha significado e demonstre validez para a educação. 2019-11-12T19:34:14Z 2019-11-12T19:34:14Z 2019-07-05 Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação AZEVEDO, Ediane Souza de. Educação psicossomática no contexto pedagógico das práticas de educação física. Orientador: Georges Alberto Silva Pinheiro. 2019. 50 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Pedagogia) – Faculdade de Educação e Ciências Sociais, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Abaetetuba, 2019. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/2535. Acesso em:. https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/2535 por Acesso Aberto 1 CD-ROM
institution Biblioteca Digital de Monografias - UFPA
collection MonografiaUFPA
language por
topic Educação
Corpo
Mente
Renovação pedagógica
Education
Body
Mind
Pedagogical renewal
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
spellingShingle Educação
Corpo
Mente
Renovação pedagógica
Education
Body
Mind
Pedagogical renewal
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
AZEVEDO, Ediane Souza de
Educação psicossomática no contexto pedagógico das práticas de educação física
topic_facet Educação
Corpo
Mente
Renovação pedagógica
Education
Body
Mind
Pedagogical renewal
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description This work deals with literature and the school physical education, bringing both your concept and history, so that they are articulated and medias to result in new pedagogical education look: physical and mental health education in school, thereby, the aim is to objectively draw the theories of physical education by following the ideas of Medina (2007) and Brandil (2000) subsequently to the psychosomatic theories second son and Burd (2010), Cruz and Junior (2011) and Silva and Gaio (2016) to show a new proposal and perspective of education aimed at discussing about physical and mental health with students (young teenagers) so they have a renewed understanding of meaning to this day have health and wellness; in how to take care of your I fully, preventing them from psychological and physical diseases arising out of this generation, so this research follows the methodology of bibliographical nature and qualitative research, seeking for new thoughts and arguments supporting both the content so that the ideas presented in this project has meaning and demonstrate validity for education.
author_additional PINHEIRO, Georges Alberto Silva
author_additionalStr PINHEIRO, Georges Alberto Silva
format Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação
author AZEVEDO, Ediane Souza de
title Educação psicossomática no contexto pedagógico das práticas de educação física
title_short Educação psicossomática no contexto pedagógico das práticas de educação física
title_full Educação psicossomática no contexto pedagógico das práticas de educação física
title_fullStr Educação psicossomática no contexto pedagógico das práticas de educação física
title_full_unstemmed Educação psicossomática no contexto pedagógico das práticas de educação física
title_sort educação psicossomática no contexto pedagógico das práticas de educação física
publishDate 2019
url https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/2535
_version_ 1787154892817694720
score 11.753735