Artigo

Percepção de alunos do 5º ano do ensino fundamental sobre meio ambiente

The present work had the objective of analyzing the perception about the Environment of students of the 5th year of elementary school in a school in partnership with the Federal Rural University of Amazonia (UFRA), located in the neighborhood of Terra Firme, in the city of Belém. The 24 students in...

ver descrição completa

Autor principal: SAMPAIO, Kelly Cristina Rocha
Grau: Artigo
Idioma: por
Publicado em: 2020
Assuntos:
Acesso em linha: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/3092
id oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-3092
recordtype dspace
spelling oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-30922020-03-10T03:03:48Z Percepção de alunos do 5º ano do ensino fundamental sobre meio ambiente SAMPAIO, Kelly Cristina Rocha CONTENTE, Ariadne da Costa Peres http://lattes.cnpq.br/5424406285707749 https://orcid.org/0000-0001-9228-3690 Meio ambiente escolar Ensino fundamental Percepção School environment Elementary school Perception CNPQ::CIÊNCIAS HUMANAS::EDUCAÇÃO CNPQ::OUTROS::CIÊNCIAS The present work had the objective of analyzing the perception about the Environment of students of the 5th year of elementary school in a school in partnership with the Federal Rural University of Amazonia (UFRA), located in the neighborhood of Terra Firme, in the city of Belém. The 24 students in this class were divided into six groups with four members in each group. Each group answered freely the three questions on the Environment, two of them oriented to be answered by means of drawings. The results obtained revealed that although the "Nature" category has a strong expressiveness through the drawings, the category "Environmental Problems" also had great representativity in the written answers, in which the students demonstrated to be aware of the “Environmental Problems” with respect to the waste disposal. O presente trabalho teve como objetivo analisar a percepção sobre Meio ambiente de alunos do 5°ano do ensino fundamental de uma escola em convênio com a Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA) localizada no bairro da Terra Firme na cidade de Belém. A turma com 24 alunos foi dividida em seis grupos com quatro integrantes cada. Cada grupo respondeu livremente três perguntas sobre Meio ambiente sendo duas delas, orientadas a serem respondidas por meio de desenhos. Os resultados obtidos revelaram que apesar da categoria “Natureza” ter uma forte expressividade por meio dos desenhos, a categoria “Problema Ambiental” também teve uma grande representatividade nas respostas escritas onde os alunos demonstraram estar cientes dos problemas ambientais no que diz respeito ao descarte de resíduo. 2020-03-09T19:21:53Z 2020-03-09T19:21:53Z 2017-04-24 Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Artigo SAMPAIO, Kelly Cristina Rocha. Percepção de alunos do 5º ano do ensino fundamental sobre meio ambiente. Orientadora: Ariadne da Costa Peres Contente. 2017. 14 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura Integrada em Educação em Ciências, Matemática e Linguagens) – Faculdade de Educação Matemática e Científica, Instituto de Educação Matemática e Científica, Universidade Federal do Pará, Belém, 2017. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/3092. Acesso em:. https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/3092 por Acesso Aberto 1 CD-ROM
institution Biblioteca Digital de Monografias - UFPA
collection MonografiaUFPA
language por
topic Meio ambiente escolar
Ensino fundamental
Percepção
School environment
Elementary school
Perception
CNPQ::CIÊNCIAS HUMANAS::EDUCAÇÃO
CNPQ::OUTROS::CIÊNCIAS
spellingShingle Meio ambiente escolar
Ensino fundamental
Percepção
School environment
Elementary school
Perception
CNPQ::CIÊNCIAS HUMANAS::EDUCAÇÃO
CNPQ::OUTROS::CIÊNCIAS
SAMPAIO, Kelly Cristina Rocha
Percepção de alunos do 5º ano do ensino fundamental sobre meio ambiente
topic_facet Meio ambiente escolar
Ensino fundamental
Percepção
School environment
Elementary school
Perception
CNPQ::CIÊNCIAS HUMANAS::EDUCAÇÃO
CNPQ::OUTROS::CIÊNCIAS
description The present work had the objective of analyzing the perception about the Environment of students of the 5th year of elementary school in a school in partnership with the Federal Rural University of Amazonia (UFRA), located in the neighborhood of Terra Firme, in the city of Belém. The 24 students in this class were divided into six groups with four members in each group. Each group answered freely the three questions on the Environment, two of them oriented to be answered by means of drawings. The results obtained revealed that although the "Nature" category has a strong expressiveness through the drawings, the category "Environmental Problems" also had great representativity in the written answers, in which the students demonstrated to be aware of the “Environmental Problems” with respect to the waste disposal.
author_additional CONTENTE, Ariadne da Costa Peres
author_additionalStr CONTENTE, Ariadne da Costa Peres
format Artigo
author SAMPAIO, Kelly Cristina Rocha
title Percepção de alunos do 5º ano do ensino fundamental sobre meio ambiente
title_short Percepção de alunos do 5º ano do ensino fundamental sobre meio ambiente
title_full Percepção de alunos do 5º ano do ensino fundamental sobre meio ambiente
title_fullStr Percepção de alunos do 5º ano do ensino fundamental sobre meio ambiente
title_full_unstemmed Percepção de alunos do 5º ano do ensino fundamental sobre meio ambiente
title_sort percepção de alunos do 5º ano do ensino fundamental sobre meio ambiente
publishDate 2020
url https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/3092
_version_ 1787154985097625600
score 11.753735