/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação
Registro da infância à formação acadêmica: reflexão de novas práticas
This memorial corresponds to the work of conclusion of course of the Degree in Pedagogy, where there are reports of my memories, from childhood to academic formation and narrating each moment of the trajectory of my education since childhood, the games, then the school experiences, in the teaching ,...
Autor principal: | MARTINS, Maria Madalena Leal |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação |
Publicado em: |
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6395 |
id |
oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-6395 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-63952023-11-28T03:06:36Z Registro da infância à formação acadêmica: reflexão de novas práticas MARTINS, Maria Madalena Leal REIS, Edilma Neves Rodrigues http://lattes.cnpq.br/8969672247481302 Memória Trajetória docente e Prática pedagógica Memory Trajectory teacher and Pedagogical practice CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO This memorial corresponds to the work of conclusion of course of the Degree in Pedagogy, where there are reports of my memories, from childhood to academic formation and narrating each moment of the trajectory of my education since childhood, the games, then the school experiences, in the teaching , my teaching work up to university and perspectives. Using the autobiographical method I lead my own story, with truthful accounts of my whole life. The objective of this study was to analyze the contributions of higher education to my training and teaching practice during the course in the university was able to better understand my role as an educator through changes in my personal and professional practice. Este memorial corresponde ao trabalho de conclusão de curso da Licenciatura em Pedagogia, onde há relatos de minhas memórias, da infância a formação acadêmica e narrando cada momento da trajetória de minha formação desde a infância, as brincadeiras, em seguida as experiências escolares, no magistério, meu trabalho docente até a universidade e perspectivas. Usando o método autobiográfico protagonizo minha própria história, com relatos verídicos de toda minha vida. O objetivo deste trabalho foi analisar as contribuições do ensino superior para minha formação e prática docente. Durante o percurso na universidade pude compreender melhor minha atuação como educadora, através das mudanças na minha prática pessoal e profissional. 2023-11-27T11:37:38Z 2023-11-27T11:37:38Z 2018 Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação MARTINS, Maria Madalena Leal. Registro da infância à formação acadêmica: reflexão de novas práticas. Orientadora: Edilma Neves Rodrigues Reis. 2018. 32 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Pedagogia) – Faculdade de Educação e Ciências Sociais, Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica – PARFOR, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Abaetetuba, 2018. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6395. Acesso em:. https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6395 Acesso Aberto 1 CD-ROM |
institution |
Biblioteca Digital de Monografias - UFPA |
collection |
MonografiaUFPA |
topic |
Memória Trajetória docente e Prática pedagógica Memory Trajectory teacher and Pedagogical practice CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Memória Trajetória docente e Prática pedagógica Memory Trajectory teacher and Pedagogical practice CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO MARTINS, Maria Madalena Leal Registro da infância à formação acadêmica: reflexão de novas práticas |
topic_facet |
Memória Trajetória docente e Prática pedagógica Memory Trajectory teacher and Pedagogical practice CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
This memorial corresponds to the work of conclusion of course of the Degree in Pedagogy, where there are reports of my memories, from childhood to academic formation and narrating each moment of the trajectory of my education since childhood, the games, then the school experiences, in the teaching , my teaching work up to university and perspectives. Using the autobiographical method I lead my own story, with truthful accounts of my whole life. The objective of this study was to analyze the contributions of higher education to my training and teaching practice during the course in the university was able to better understand my role as an educator through changes in my personal and professional practice. |
author_additional |
REIS, Edilma Neves Rodrigues |
author_additionalStr |
REIS, Edilma Neves Rodrigues |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação |
author |
MARTINS, Maria Madalena Leal |
title |
Registro da infância à formação acadêmica: reflexão de novas práticas |
title_short |
Registro da infância à formação acadêmica: reflexão de novas práticas |
title_full |
Registro da infância à formação acadêmica: reflexão de novas práticas |
title_fullStr |
Registro da infância à formação acadêmica: reflexão de novas práticas |
title_full_unstemmed |
Registro da infância à formação acadêmica: reflexão de novas práticas |
title_sort |
registro da infância à formação acadêmica: reflexão de novas práticas |
publishDate |
2023 |
url |
https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6395 |
_version_ |
1787238455802068992 |
score |
11.755432 |