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Artigo
Gramática do designer visual em propagandas publicitárias
In this article we mainly focused on multimodal analysis of advertising texts. The goal is to show that, in advertisements, the choices of colors, shapes, letters, textures, sounds, including all semiotic modes are endowed with meaning and the compositional elements of the images are not chosen rand...
Autor principal: | SIQUEIRA, Márcia Denise dos Santos |
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Grau: | Artigo |
Publicado em: |
2024
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Assuntos: | |
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oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-66252024-01-31T03:05:45Z Gramática do designer visual em propagandas publicitárias SIQUEIRA, Márcia Denise dos Santos DUARTE, Raimunda Dias http://lattes.cnpq.br/7984277654304859 Multimodalidade Gramática do designer visual Propaganda Multimodality Grammar of the visual designer Advertising CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUA PORTUGUESA In this article we mainly focused on multimodal analysis of advertising texts. The goal is to show that, in advertisements, the choices of colors, shapes, letters, textures, sounds, including all semiotic modes are endowed with meaning and the compositional elements of the images are not chosen randomly. To analyze the advertisements, removed the magazine Marie Claire editions of December 2012 and January 2013, we applied the categories of the Grammar of Visual Designer, Kress and van Leeuwen. The results show that as the interlocutors need a grammar specifies to be able to read and write verbal texts, the same thing happens with multimodal texts must elect some rules and standards to produce and decode texts of this nature Neste artigo teremos como foco principal a análise de textos publicitários multimodais. O objetivo é mostrar que, nas propagandas, as escolhas das cores, formatos de letras, texturas, sons, incluindo todos os modos semióticos, são dotados de significação e que os elementos composicionais das imagens não são escolhidos de forma aleatória. Para analisar as propagandas, retiradas da revista Marie Claire das edições de dezembro de 2012 e de janeiro de 2013, foram aplicadas as categorias da Gramática do Designer Visual, de Kress e van Leeuwen. Os resultados mostram que assim como os interlocutores precisam de uma Gramática específica para conseguir ler e escrever textos verbais, a mesma coisa acontece com os textos multimodais: é preciso eleger algumas regras e normas para produzir e decodificar textos dessa natureza. 2024-01-30T14:46:16Z 2024-01-30T14:46:16Z 2013-08-19 Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Artigo SIQUEIRA, Márcia Denise dos Santos. Gramática do designer visual em propagandas publicitárias. Orientador: Raimunda Dias Duarte. 2013. 19 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Letras – Língua Portuguesa) – Faculdade de Ciências da Linguagem, Campus Universitário de Abaetetuba, Universidade Federal do Pará, Abaetetuba, 2013. Disponível em: https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6625. Acesso em:. https://bdm.ufpa.br/jspui/handle/prefix/6625 Acesso Aberto 1 CD-ROM |
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Biblioteca Digital de Monografias - UFPA |
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In this article we mainly focused on multimodal analysis of advertising texts. The goal is to show that, in advertisements, the choices of colors, shapes, letters, textures, sounds, including all semiotic modes are endowed with meaning and the compositional elements of the images are not chosen randomly. To analyze the advertisements, removed the magazine Marie Claire editions of December 2012 and January 2013, we applied the categories of the Grammar of Visual Designer, Kress and van Leeuwen. The results show that as the interlocutors need a grammar specifies to be able to read and write verbal texts, the same thing happens with multimodal texts must elect some rules and standards to produce and decode texts of this nature |
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