/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Outro
Guia prático do ensino híbrido
This product aims to offer a pedagogical material, a guide, to teachers who work in professional education at technical level, undergraduate or even graduate. It was written and designed based on questionnaires applied to teachers of the IFAM Campus Manaus Industrial District, through a workshop on...
Autor principal: | Rodrigues, Simone Santos |
---|---|
Outros Autores: | Queiroz Neto, José Pinheiro de, Souza, Jeanne Moreira de |
Grau: | Outro |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1329 |
id |
oai:localhost:4321-1329 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:4321-13292023-07-28T19:53:50Z Guia prático do ensino híbrido Rodrigues, Simone Santos Queiroz Neto, José Pinheiro de Souza, Jeanne Moreira de Educação Profissional e Tecnológica Ensino Híbrido Metodologias Ativas CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM This product aims to offer a pedagogical material, a guide, to teachers who work in professional education at technical level, undergraduate or even graduate. It was written and designed based on questionnaires applied to teachers of the IFAM Campus Manaus Industrial District, through a workshop on hybrid teaching, this educational product was applied, tested and evaluated by teachers participating in the research. The guide addresses, in a dynamic and practical way, the concepts and applications of hybrid teaching, clarifying doubts about the main types, formats, technologies and practices that contribute to its understanding and use by teachers, consolidating hybrid teaching as a pedagogical practice in Professional Technological Education. Este produto tem a finalidade de oferecer um material pedagógico, um guia, aos professores que atuam na educação profissional de nível técnico, graduação ou mesmo pós- graduação. Foi escrito e idealizado com base em questionários aplicados aos docentes do IFAM Campus Manaus Distrito Industrial, através de uma oficina sobre o ensino híbrido, esse produto educacional foi aplicado, experimentado e avaliado pelos professores participantes da pesquisa. O guia aborda, de maneira dinâmica e prática, os conceitos e aplicações do ensino híbrido, esclarecendo dúvidas quanto aos principais tipos, formatos, tecnologias e práticas que contribuem no seu entendimento e utilização por professores, consolidando o ensino híbrido como prática pedagógica na Educação Profissional Tecnológica. 2023-07-28T19:53:50Z 2023-07-28 2023-07-28T19:53:50Z 2023-04-27 Outro RODRIGUES, Simone Santos, QUEIROZ NETO, José Pinheiro de, SOUZA, Jeanne Moreira de. Guia prático do ensino híbrido. 2023. 35 p. Produto educacional (Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2023. http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1329 por Acesso Aberto Brasil Instituto Federal do Amazonas IFAM Instituto Federal do Amazonas IFAM |
institution |
Repositório Institucional - Instituto Federal do Amazonas - IFAM |
collection |
IFAM-RI |
language |
por |
topic |
Educação Profissional e Tecnológica Ensino Híbrido Metodologias Ativas CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM |
spellingShingle |
Educação Profissional e Tecnológica Ensino Híbrido Metodologias Ativas CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM Rodrigues, Simone Santos Guia prático do ensino híbrido |
topic_facet |
Educação Profissional e Tecnológica Ensino Híbrido Metodologias Ativas CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM |
description |
This product aims to offer a pedagogical material, a guide, to teachers who work in professional education at technical level, undergraduate or even graduate. It was written and designed based on questionnaires applied to teachers of the IFAM Campus Manaus Industrial District, through a workshop on hybrid teaching, this educational product was applied, tested and evaluated by teachers participating in the research. The guide addresses, in a dynamic and practical way, the concepts and applications of hybrid teaching, clarifying doubts about the main types, formats, technologies and practices that contribute to its understanding and use by teachers, consolidating hybrid teaching as a pedagogical practice in Professional Technological Education. |
format |
Outro |
author |
Rodrigues, Simone Santos |
author2 |
Queiroz Neto, José Pinheiro de Souza, Jeanne Moreira de |
author2Str |
Queiroz Neto, José Pinheiro de Souza, Jeanne Moreira de |
title |
Guia prático do ensino híbrido |
title_short |
Guia prático do ensino híbrido |
title_full |
Guia prático do ensino híbrido |
title_fullStr |
Guia prático do ensino híbrido |
title_full_unstemmed |
Guia prático do ensino híbrido |
title_sort |
guia prático do ensino híbrido |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2023 |
url |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1329 |
_version_ |
1787150013242015744 |
score |
11.675608 |