Outro

Guia prático do ensino híbrido

This product aims to offer a pedagogical material, a guide, to teachers who work in professional education at technical level, undergraduate or even graduate. It was written and designed based on questionnaires applied to teachers of the IFAM Campus Manaus Industrial District, through a workshop on...

ver descrição completa

Autor principal: Rodrigues, Simone Santos
Outros Autores: Queiroz Neto, José Pinheiro de, Souza, Jeanne Moreira de
Grau: Outro
Idioma: por
Publicado em: Brasil 2023
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1329
id oai:localhost:4321-1329
recordtype dspace
spelling oai:localhost:4321-13292023-07-28T19:53:50Z Guia prático do ensino híbrido Rodrigues, Simone Santos Queiroz Neto, José Pinheiro de Souza, Jeanne Moreira de Educação Profissional e Tecnológica Ensino Híbrido Metodologias Ativas CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM This product aims to offer a pedagogical material, a guide, to teachers who work in professional education at technical level, undergraduate or even graduate. It was written and designed based on questionnaires applied to teachers of the IFAM Campus Manaus Industrial District, through a workshop on hybrid teaching, this educational product was applied, tested and evaluated by teachers participating in the research. The guide addresses, in a dynamic and practical way, the concepts and applications of hybrid teaching, clarifying doubts about the main types, formats, technologies and practices that contribute to its understanding and use by teachers, consolidating hybrid teaching as a pedagogical practice in Professional Technological Education. Este produto tem a finalidade de oferecer um material pedagógico, um guia, aos professores que atuam na educação profissional de nível técnico, graduação ou mesmo pós- graduação. Foi escrito e idealizado com base em questionários aplicados aos docentes do IFAM Campus Manaus Distrito Industrial, através de uma oficina sobre o ensino híbrido, esse produto educacional foi aplicado, experimentado e avaliado pelos professores participantes da pesquisa. O guia aborda, de maneira dinâmica e prática, os conceitos e aplicações do ensino híbrido, esclarecendo dúvidas quanto aos principais tipos, formatos, tecnologias e práticas que contribuem no seu entendimento e utilização por professores, consolidando o ensino híbrido como prática pedagógica na Educação Profissional Tecnológica. 2023-07-28T19:53:50Z 2023-07-28 2023-07-28T19:53:50Z 2023-04-27 Outro RODRIGUES, Simone Santos, QUEIROZ NETO, José Pinheiro de, SOUZA, Jeanne Moreira de. Guia prático do ensino híbrido. 2023. 35 p. Produto educacional (Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2023. http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1329 por Acesso Aberto Brasil Instituto Federal do Amazonas IFAM Instituto Federal do Amazonas IFAM
institution Repositório Institucional - Instituto Federal do Amazonas - IFAM
collection IFAM-RI
language por
topic Educação Profissional e Tecnológica
Ensino Híbrido
Metodologias Ativas
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM
spellingShingle Educação Profissional e Tecnológica
Ensino Híbrido
Metodologias Ativas
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM
Rodrigues, Simone Santos
Guia prático do ensino híbrido
topic_facet Educação Profissional e Tecnológica
Ensino Híbrido
Metodologias Ativas
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM
description This product aims to offer a pedagogical material, a guide, to teachers who work in professional education at technical level, undergraduate or even graduate. It was written and designed based on questionnaires applied to teachers of the IFAM Campus Manaus Industrial District, through a workshop on hybrid teaching, this educational product was applied, tested and evaluated by teachers participating in the research. The guide addresses, in a dynamic and practical way, the concepts and applications of hybrid teaching, clarifying doubts about the main types, formats, technologies and practices that contribute to its understanding and use by teachers, consolidating hybrid teaching as a pedagogical practice in Professional Technological Education.
format Outro
author Rodrigues, Simone Santos
author2 Queiroz Neto, José Pinheiro de
Souza, Jeanne Moreira de
author2Str Queiroz Neto, José Pinheiro de
Souza, Jeanne Moreira de
title Guia prático do ensino híbrido
title_short Guia prático do ensino híbrido
title_full Guia prático do ensino híbrido
title_fullStr Guia prático do ensino híbrido
title_full_unstemmed Guia prático do ensino híbrido
title_sort guia prático do ensino híbrido
publisher Brasil
publishDate 2023
url http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1329
_version_ 1787150013242015744
score 11.675608