/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Periódico
LEARNING READING 'FOR' TEACHING MY COMRADES": Reflections on literacy and education in postmodernityReflections on literacy and education in postmodernity
Autor principal: | Mendonça, Marcos Cajaíba |
---|---|
Grau: | Periódico |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins - UFT
2018
|
Acesso em linha: |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3338 |
id |
ojs-article-3338 |
---|---|
recordtype |
ojs |
spelling |
ojs-article-33382022-03-04T13:15:06Z LEARNING READING 'FOR' TEACHING MY COMRADES": Reflections on literacy and education in postmodernityReflections on literacy and education in postmodernity "APRENDER A LEER 'PRA' ENSINAR MIS CAMARADAS": Reflexiones sobre alfabetización y educación en la posmodernidad “APRENDER A LER 'PRA' ENSINAR MEUS CAMARADAS”: Reflexões sobre literacia e educação na pós-modernidade Mendonça, Marcos Cajaíba Literacia Media Pós-Modernidade Educacão a Distância Literacia Media Pós-Modernidade Educacão a Distância This article seeks to develop a reflection on literacy in postmodernity from the experience of distance education at the Institute Federal of Bahia. It presents epistemological elements that intend to investigate the processes of creation, elaboration and execution of the PROFUNCIONÁRIO Program, as well as an analysis of the proposals of strategies of use of the means for teacher educators and pedagogical team. It is worth mentioning an EAD performance in twenty six poles of face-to-face support in the extensive geographical state of Bahia. KEYWORDS: Literacy. Media. Postmodernity. Distance Education. En este artículo se trata de desarrollar una relflexão en la literacia en la posmodernidad de la experiencia de la educación a distancia en el Instituto Federal de Bahía. Presenta elementos epistemológicos, que investigará los procesos de creación, desarrollo y ejecución del actual programa PROFUNCIONÁRIO, así como un análisis de las propuestas para el uso de estrategias de media formadores de maestros y profesores. PALABRAS CLAVE: Literacia. Medios de comunicación. Postmodernidad. Educación a distancia. Este artigo procura desenvolver a relflexão acerca da literacia na pós-modernidade a partir da experiência da educação a distância no Instituto Federal Baiano. Apresenta elementos epistemológicos que pretendem investigar os aspectos da literacia no processo de criação, elaboração e execução do curso Técnico em Secretaria Escolar do Programa PROFUNCIONÁRIO, bem como a análise das propostas de estratégias de utilização dos media pelos professores formadores e equipe pedagógica. Ressaltando a atuação da EAD em vinte e seis polos de apoio presencial no extenso território geográfico do estado da Bahia. PALAVRAS-CHAVE: Literacia. Media. Pós-Modernidade. Educacão a Distância. ABSTRACT This article seeks to develop a reflection on literacy in postmodernity from the experience of distance education at the Institute Federal of Bahia. It presents epistemological elements that intend to investigate the processes of creation, elaboration and execution of the PROFUNCIONÁRIO Program, as well as an analysis of the proposals of strategies of use of the means for teacher educators and pedagogical team. It is worth mentioning an EAD performance in twenty six poles of face-to-face support in the extensive geographical state of Bahia. KEYWORDS: Literacy. Media. Postmodernity. Distance Education. RESUMEN En este artículo se trata de desarrollar una relflexão en la literacia en la posmodernidad de la experiencia de la educación a distancia en el Instituto Federal de Bahía. Presenta elementos epistemológicos, que investigará los procesos de creación, desarrollo y ejecución del actual programa PROFUNCIONÁRIO, así como un análisis de las propuestas para el uso de estrategias de media formadores de maestros y profesores. PALABRAS CLAVE: Literacia. Medios de comunicación. Postmodernidad. Educación a distancia. Universidade Federal do Tocantins - UFT 2018-04-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf application/epub+zip application/zip application/x-gzip application/zip https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3338 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n2p570 Observatory Journal; Vol. 4 No. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 570-595 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 570-595 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 570-595 Revista Observatório ; v. 4 n. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 570-595 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n2 por https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3338/12732 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3338/12899 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3338/12913 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3338/12937 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3338/12961 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3338/12985 Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
institution |
Periódicos Uft |
collection |
periodicosUFT |
language |
por |
format |
Periódico |
author |
Mendonça, Marcos Cajaíba |
spellingShingle |
Mendonça, Marcos Cajaíba LEARNING READING 'FOR' TEACHING MY COMRADES": Reflections on literacy and education in postmodernityReflections on literacy and education in postmodernity |
author-letter |
Mendonça, Marcos Cajaíba |
title |
LEARNING READING 'FOR' TEACHING MY COMRADES": Reflections on literacy and education in postmodernityReflections on literacy and education in postmodernity |
title_short |
LEARNING READING 'FOR' TEACHING MY COMRADES": Reflections on literacy and education in postmodernityReflections on literacy and education in postmodernity |
title_full |
LEARNING READING 'FOR' TEACHING MY COMRADES": Reflections on literacy and education in postmodernityReflections on literacy and education in postmodernity |
title_fullStr |
LEARNING READING 'FOR' TEACHING MY COMRADES": Reflections on literacy and education in postmodernityReflections on literacy and education in postmodernity |
title_full_unstemmed |
LEARNING READING 'FOR' TEACHING MY COMRADES": Reflections on literacy and education in postmodernityReflections on literacy and education in postmodernity |
title_sort |
learning reading 'for' teaching my comrades": reflections on literacy and education in postmodernityreflections on literacy and education in postmodernity |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publishDate |
2018 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3338 |
_version_ |
1778072122011156480 |
score |
11.755432 |