/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Periódico
LEARNING METHODOLOGIES THAT CHALLENGE STUDENTS, MEASURED BY DIGITAL TECHNOLOGIES
Autor principal: | Moura, Adelina |
---|---|
Grau: | Periódico |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins - UFT
2017
|
Acesso em linha: |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3466 |
id |
ojs-article-3466 |
---|---|
recordtype |
ojs |
spelling |
ojs-article-34662022-03-04T13:19:37Z LEARNING METHODOLOGIES THAT CHALLENGE STUDENTS, MEASURED BY DIGITAL TECHNOLOGIES METODOLOGÍAS DE APRENDIZAJE QUE DESAFÍAN LOS ALUMNOS, MEDIADOS POR TECNOLOGÍAS DIGITALES METODOLOGIAS DE APRENDIZAGEM QUE DESAFIAM OS ALUNOS, MEDIADAS POR TECNOLOGIAS DIGITAIS Moura, Adelina mobile learning active methodologies mobile devices flipped learning gamification mobile learning mobile devices active methodologies flipped learning gamification aprendizaje móvil móviles metodologías activas aprendizaje invertido gamificación aprendizaje móvil móviles metodologías activas aprendizaje invertido gamificación mobile learning dispositivos móveis metodologias ativas aprendizagem invertida gamificação mobile learning dispositivos móveis metodologias ativas aprendizagem invertida gamificação Studying the Portuguese language and Portuguese literature is an invitation to students to get to know and appreciate their mother language. We expect them to master the different forms of expression, remember conceptual content, and be competent in different contexts. In order to do this we think there is a need to integrate active teaching and learning methodologies that can help develop curriculum and core competences. The integration of digital tools into the educational process, such as the mobile devices that students bring to the classroom, helps us to achieve educational goals and create innovative and motivational curriculum products and resources. In this text we share some pedagogical experiences carried out with students attending Vocational courses and developed to make the Portuguese classes engaging, memorable and challenging moments of learning. El estudio de la lengua portuguesa y su literatura es una invitación a los estudiantes a conocer y apreciar su propio idioma. Se espera que se apropien de las diferentes formas de expresión, recuerden los contenidos conceptuales y sean competentes en diferentes contextos. Con este fin, existe la necesidad de integrar métodos de enseñanza y aprendizaje activos, capaces de contribuir al desarrollo del plan de estudios y de las competencias esenciales. La integración de herramientas digitales en el proceso educativo, como los dispositivos móviles que los estudiantes traen al aula, nos ayuda en la consecución de los objetivos educativos y la creación de productos y recursos curriculares motivacionales y innovadores. En este texto compartimos algunos experimentos pedagógicos desarrollados en la clase de portugués, con estudiantes de formación profesional, transformando las clases en momentos de aprendizaje memorables y desafiantes. Estudar a língua e a literatura portuguesas é um convite aos alunos para que conheçam e apreciem a sua própria língua. Espera-se que se apropriem das diferentes formas de expressão, recordem conteúdos e sejam competentes em diferentes contextos. Para tal, há necessidade de integrar metodologias de ensino e aprendizagem ativas, capazes de ajudar a desenvolver o currículo e competências essenciais. A integração de ferramentas digitais no processo educativo, como os dispositivos móveis que os alunos levam para a sala de aula, ajuda-nos na consecução dos objetivos educacionais e na criação de produtos e recursos curriculares inovadores e motivacionais. Neste texto partilhamos algumas experiências pedagógicas realizadas na aula de Português, com alunos do ensino profissional, tornando as aulas em momentos de aprendizagem memoráveis e desafiantes. Universidade Federal do Tocantins - UFT 2017-07-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3466 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n4p256 Observatory Journal; Vol. 3 No. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 256-278 Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 256-278 Observatoire Journal; Vol. 3 No. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 256-278 Revista Observatório ; v. 3 n. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 256-278 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n4 por https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3466/9784 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3466/9813 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3466/9849 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3466/9880 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3466/9911 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3466/9940 Século XX/XXI Copyright (c) 2017 Revista Observatório |
institution |
Periódicos Uft |
collection |
periodicosUFT |
language |
por |
format |
Periódico |
author |
Moura, Adelina |
spellingShingle |
Moura, Adelina LEARNING METHODOLOGIES THAT CHALLENGE STUDENTS, MEASURED BY DIGITAL TECHNOLOGIES |
author-letter |
Moura, Adelina |
title |
LEARNING METHODOLOGIES THAT CHALLENGE STUDENTS, MEASURED BY DIGITAL TECHNOLOGIES |
title_short |
LEARNING METHODOLOGIES THAT CHALLENGE STUDENTS, MEASURED BY DIGITAL TECHNOLOGIES |
title_full |
LEARNING METHODOLOGIES THAT CHALLENGE STUDENTS, MEASURED BY DIGITAL TECHNOLOGIES |
title_fullStr |
LEARNING METHODOLOGIES THAT CHALLENGE STUDENTS, MEASURED BY DIGITAL TECHNOLOGIES |
title_full_unstemmed |
LEARNING METHODOLOGIES THAT CHALLENGE STUDENTS, MEASURED BY DIGITAL TECHNOLOGIES |
title_sort |
learning methodologies that challenge students, measured by digital technologies |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publishDate |
2017 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3466 |
_version_ |
1778072126662639616 |
score |
11.755432 |