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Monografia
Empreendedorismo Feminino Na Era Do Marketing Digital: A Utilização Das Redes Sociais Em Palmas- TO
This research aimed to analyze the use of social networks as a marketing strategy by women entrepreneurs in the city of Palmas-TO. With the advent of the internet and the accelerated growth in the use of social networks, it has enabled companies to have a great marketing tool to promote products,...
Autor principal: | Oliveira, Karynny Sousa de |
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Grau: | Monografia |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2022
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/3553 |
id |
ir-11612-3553 |
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ir-11612-35532022-02-03T06:01:09Z Empreendedorismo Feminino Na Era Do Marketing Digital: A Utilização Das Redes Sociais Em Palmas- TO Oliveira, Karynny Sousa de Nunes, Suzana Gilioli da Costa Empreendedorismo Feminino Marketing Digital Redes Sociais CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS This research aimed to analyze the use of social networks as a marketing strategy by women entrepreneurs in the city of Palmas-TO. With the advent of the internet and the accelerated growth in the use of social networks, it has enabled companies to have a great marketing tool to promote products, services and, above all, the company's brand. We tried to describe the strategies, diagnose the main challenges and understand by the perception of the entrepreneurs if the use of social networks is really efficient to obtain positive results. The data of this research were collected through the application of a structured questionnaire, we obtained answers from 54 entrepreneurs, after the data collection were tabulated by statistical and interpretation means. Based on the results found, it is concluded that the use of social networks, with truly defined strategies and despite the challenges, is a great marketing tool to promote the brand, increase sales and, consequently, obtain new customers. Esta pesquisa teve como objetivo analisar o uso das redes sociais como estratégia de marketing por empreendedoras na cidade de Palmas-TO. Com o advento da internet e o crescimento acelerado do uso das redes sociais, possibilitou às empresas uma ótima ferramenta de marketing para promover produtos, serviços e, principalmente, à marca da empresa. Procurou-se descrever às estratégias, diagnosticar os principais desafios e entender pela percepção das empreendedoras se uso das redes sociais é realmente eficiente para obtenção de resultados positivos. Os dados desta pesquisa foram coletados por meio da aplicação de um questionário estruturado, obtemos respostas de 54 empreendedoras, após a coleta dos dados foram tabulados por meios estatísticos e de interpretação. Com base nos resultados encontrados, conclui-se que a utilização das redes sociais, com estratégias realmente definidas e apesar dos desafios, é uma ótima ferramenta de marketing para promover à marca, aumentar às vendas e, consequentemente, obter novos clientes. 2022-02-03T01:50:31Z 2022-02-03T01:50:31Z 2021 Monografia OLIVEIRA, Karynny Sousa de. Empreendedorismo Feminino Na Era Do Marketing Digital: A Utilização Das Redes Sociais Em Palmas- TO. 50 fl. Monografia do curso de Administração. Universidade Federal do Tocantins. Campus Palmas, 2021. http://hdl.handle.net/11612/3553 pt_BR Acesso Livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Palmas Administração Palmas Graduação |
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Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
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Empreendedorismo Feminino Marketing Digital Redes Sociais CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS |
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This research aimed to analyze the use of social networks as a marketing strategy by
women entrepreneurs in the city of Palmas-TO. With the advent of the internet and the
accelerated growth in the use of social networks, it has enabled companies to have a great
marketing tool to promote products, services and, above all, the company's brand. We
tried to describe the strategies, diagnose the main challenges and understand by the
perception of the entrepreneurs if the use of social networks is really efficient to obtain
positive results. The data of this research were collected through the application of a
structured questionnaire, we obtained answers from 54 entrepreneurs, after the data
collection were tabulated by statistical and interpretation means. Based on the results
found, it is concluded that the use of social networks, with truly defined strategies and
despite the challenges, is a great marketing tool to promote the brand, increase sales and,
consequently, obtain new customers. |
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Nunes, Suzana Gilioli da Costa |
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Oliveira, Karynny Sousa de |
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Universidade Federal do Tocantins |
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2022 |
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1787134822464880640 |
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