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Monografia
Uso das mídias sociais como ferramenta de promoção da saúde
In nutrition, health promotion acts under dietary guidelines associated with food quality with the purpose of maintaining health and reducing risks related to poor diet and lifestyle. Digital marketing is a tool that can facilitate the transmission of nutritionist information, strategies and serv...
Autor principal: | Coelho, Amanda Cristina Dias |
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Grau: | Monografia |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2022
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/3801 |
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ir-11612-3801 |
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ir-11612-38012022-05-04T06:01:23Z Uso das mídias sociais como ferramenta de promoção da saúde Coelho, Amanda Cristina Dias Rocha, Tatiana Evangelista da Silva mídia social Internet promoção da Saúde marketing digital marketing nutricional CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::NUTRICAO In nutrition, health promotion acts under dietary guidelines associated with food quality with the purpose of maintaining health and reducing risks related to poor diet and lifestyle. Digital marketing is a tool that can facilitate the transmission of nutritionist information, strategies and services. This is a descriptive and exploratory research, carried out through an online form, to collect opinions about the possibilities of health promotion in social media. Data were collected between October 20 and 30, 2021. The results showed that WhatsApp is the most popular social media in the state of Tocantins, where most consider the presence of nutritionists relevant in the transmission of nutrition information, and more half of its respondents confirmed the practice of changes stimulated by these professionals in social media. It is concluded that social media can be a digital marketing tool for the transmission of health information, but that the possible benefits of having nutritionists in virtual environments as health promotion strategies is still little discussed. Na nutrição, a promoção da saúde atua sob orientações alimentares associadas à qualidade dos alimentos com propósito na manutenção da saúde e redução dos riscos relacionados à má alimentação e ao estilo de vida. O marketing digital é uma ferramenta que pode facilitar o elo de transmissão das informações, estratégias e serviços do nutricionista. Trata-se de uma pesquisa descritiva e exploratória, realizada por meio de um formulário online, para coleta das opiniões acerca das possibilidades de promoção da saúde nas mídias sociais. Os dados foram coletados entre os dias 20 e 30 de outubro de 2021. Os resultados demonstraram que o Whatsapp é a mídia social mais popular no estado do Tocantins, onde sua maioria considera relevante a presença do nutricionista na transmissão das informações sobre nutrição, e mais da metade de seus respondentes confirmaram a prática de mudanças estimuladas por estes profissionais nas mídias sociais. Conclui-se que as mídias sociais podem ser uma ferramenta de marketing digital para transmissão de informações em saúde, mas que ainda é pouco discutido sobre os possíveis benefícios de se ter nutricionistas nos ambientes virtuais como estratégias de promoção da saúde. 2022-05-03T15:11:00Z 2022-05-03T15:11:00Z 2021 Monografia Coelho, Amanda Cristina Dias. Uso das mídias sociais como ferramenta de promoção da saúde. 33 f. Monografia (Graduação). Curso de Nutrição. Universidade Federal do Tocantins. Palmas, 2021. http://hdl.handle.net/11612/3801 pt_BR application/pdf Universidade Federal do Tocantins Palmas Nutrição Palmas Graduação |
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Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
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In nutrition, health promotion acts under dietary guidelines associated with food quality with
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services. This is a descriptive and exploratory research, carried out through an online form, to
collect opinions about the possibilities of health promotion in social media. Data were collected
between October 20 and 30, 2021. The results showed that WhatsApp is the most popular social
media in the state of Tocantins, where most consider the presence of nutritionists relevant in
the transmission of nutrition information, and more half of its respondents confirmed the
practice of changes stimulated by these professionals in social media. It is concluded that social
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