/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Monografia
O teatro musical em ensinos de teatro: a pós-graduação brasileira fala sobre isso?
This article arises from the need to investigate the teaching of musical theater as a pedagogical practice through documental and bibliographic analysis and studies of academic production of Brazilian postgraduate studies. Methodologically, this research is qualitative in nature, based on a perso...
Autor principal: | Santos, Matheus Henrique De Oliveira |
---|---|
Grau: | Monografia |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2022
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/4036 |
id |
ir-11612-4036 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-11612-40362022-06-21T06:01:30Z O teatro musical em ensinos de teatro: a pós-graduação brasileira fala sobre isso? Santos, Matheus Henrique De Oliveira Sampaio, Juliano Casimiro de C. Teatro Musical Ensino de Teatro Pós-Graduação CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::TEATRO This article arises from the need to investigate the teaching of musical theater as a pedagogical practice through documental and bibliographic analysis and studies of academic production of Brazilian postgraduate studies. Methodologically, this research is qualitative in nature, based on a personal interest in knowing about art in basic education and the possible influences of art as a profession. From this perspective, musical theater is discussed as a pedagogical practice, art as an intentional and integrated/invisible phenomenon, art as an instrument and area of knowledge, and as influences and difficulties in professionalizing Musical Theater in Brazil. Concluding on the relationship between basic education, personal training and professional training in Musical Theater. Este artigo surge da necessidade de investigar sobre o ensino de teatro musical enquanto prática pedagógica através de análise documental e bibliográfica e de estudos de produções acadêmicas da pós-graduação brasileira. Metodologicamente esta pesquisa é de natureza qualitativa, baseada no interesse pessoal em saber sobre a arte na educação básica e as possíveis influências da arte como profissão. Nessa perspectiva, discute-se o teatro musical como prática pedagógica, a arte como fenômeno intencionado e integrado/invisibilizado, a arte como instrumento e área de conhecimento, e as influências e dificuldades da profissionalização em Teatro Musical no Brasil. Concluindo na relação entre educação básica, formação pessoal e formação profissional em Teatro Musical. 2022-06-20T18:49:47Z 2022-06-20T18:49:47Z 2021 Monografia Santos, Matheus Henrique De Oliveira. O teatro musical em ensinos de teatro: a pós-graduação brasileira fala sobre isso? 22 f. Monografia (Graduação). Curso de Engenharia Elétrica. Universidade Federal do Tocantins. Palmas, 2021. http://hdl.handle.net/11612/4036 pt_BR application/pdf Universidade Federal do Tocantins Palmas Teatro Palmas Graduação |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
collection |
RepositorioUFT |
language |
pt_BR |
topic |
Teatro Musical Ensino de Teatro Pós-Graduação CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::TEATRO |
spellingShingle |
Teatro Musical Ensino de Teatro Pós-Graduação CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::TEATRO Santos, Matheus Henrique De Oliveira O teatro musical em ensinos de teatro: a pós-graduação brasileira fala sobre isso? |
topic_facet |
Teatro Musical Ensino de Teatro Pós-Graduação CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::TEATRO |
description |
This article arises from the need to investigate the teaching of musical theater as a
pedagogical practice through documental and bibliographic analysis and studies of academic
production of Brazilian postgraduate studies. Methodologically, this research is qualitative in
nature, based on a personal interest in knowing about art in basic education and the possible
influences of art as a profession. From this perspective, musical theater is discussed as a
pedagogical practice, art as an intentional and integrated/invisible phenomenon, art as an
instrument and area of knowledge, and as influences and difficulties in professionalizing
Musical Theater in Brazil. Concluding on the relationship between basic education, personal
training and professional training in Musical Theater. |
author_additional |
Sampaio, Juliano Casimiro de C. |
author_additionalStr |
Sampaio, Juliano Casimiro de C. |
format |
Monografia |
author |
Santos, Matheus Henrique De Oliveira |
title |
O teatro musical em ensinos de teatro: a pós-graduação brasileira fala sobre isso? |
title_short |
O teatro musical em ensinos de teatro: a pós-graduação brasileira fala sobre isso? |
title_full |
O teatro musical em ensinos de teatro: a pós-graduação brasileira fala sobre isso? |
title_fullStr |
O teatro musical em ensinos de teatro: a pós-graduação brasileira fala sobre isso? |
title_full_unstemmed |
O teatro musical em ensinos de teatro: a pós-graduação brasileira fala sobre isso? |
title_sort |
o teatro musical em ensinos de teatro: a pós-graduação brasileira fala sobre isso? |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins |
publishDate |
2022 |
url |
http://hdl.handle.net/11612/4036 |
_version_ |
1787134086793396224 |
score |
11.755432 |