Monografia

Metodologias de ensino de Geografia no nível médio:

This paper presents the changes in the geography teaching field, demonstrating the numerous methodologies and teaching resources. It aims to show the importance of methodologies in the teaching-learning process and the life experiences from the discipline Supervised Training in High School Campus...

ver descrição completa

Autor principal: Silva, Ana Maura Rodrigues
Grau: Monografia
Idioma: pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Tocantins 2023
Assuntos:
Acesso em linha: http://hdl.handle.net/11612/4966
id ir-11612-4966
recordtype dspace
spelling ir-11612-49662023-03-10T06:01:05Z Metodologias de ensino de Geografia no nível médio: a experiência no estágio supervisionado. Silva, Ana Maura Rodrigues Silva, Elias da Metodologias Ensino de Geografia EstágioSupervisionado Methodologies Geography Teaching Supervised internship. CNPQ::OUTROS This paper presents the changes in the geography teaching field, demonstrating the numerous methodologies and teaching resources. It aims to show the importance of methodologies in the teaching-learning process and the life experiences from the discipline Supervised Training in High School Campus Araguaína, where the stage was in the State College Rui Barbosa. We used as methodology the literature and interviews with students in the average level of their college education in order to obtain their considerations regarding the methodologies used by teachers in the teaching of geography. This research made it possible to deepen the knowledge about the different ways of teaching and the results obtained through the interviews to know the voice of the learners with regard to the use and influence on learning. In conclusion we note that all methodologies used are well accepted by the students and the teacher should ponder them and innovates them to facilitate learning. Este trabalho apresenta as modificações no campo de ensino da Geografia, demonstrando as inúmeras metodologias e os recursos didáticos. Tem como objetivo mostrar a importância das metodologias no processo de ensino-aprendizagem e as experiências vivenciadas a partir da disciplina de Estágio Supervisionado no Ensino Médio, Campus Araguaína, onde o estágio ocorreu no Colégio Estadual Rui Barbosa. Utilizamos como metodologia o levantamento bibliográfico e entrevistas com educandos do nível médio de ensino do respectivo Colégio a fim de obtermos suas considerações com relação às metodologias aplicadas pelos professores no ensino da geografia. Esta pesquisa possibilitou aprofundar os conhecimentos sobre as diferentes formas de ensinar e com os resultados obtidos por meio das entrevistas saber a opinião dos educandos no que diz respeito ao uso e influencias na aprendizagem. Como conclusão notamosque todas as metodologias utilizadas são bem aceitas pelos alunos e cabe ao professor ponderá-las e inová-las para facilitar a aprendizagem. 2023-03-09T23:23:34Z 2023-03-09T23:23:34Z 2023-03-09 Monografia SILVA, Ana Maura Rodrigues. Metodologias de ensino de Geografia no nível médio: a experiência no estágio supervisionado. 2015. 38 f. TCC (Graduação) - Curso de Geografia, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2015. http://hdl.handle.net/11612/4966 pt_BR Acesso livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Araguaína CURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::GEOGRAFIA Araguaína Graduação
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT
collection RepositorioUFT
language pt_BR
topic Metodologias
Ensino de Geografia
EstágioSupervisionado
Methodologies
Geography Teaching
Supervised internship.
CNPQ::OUTROS
spellingShingle Metodologias
Ensino de Geografia
EstágioSupervisionado
Methodologies
Geography Teaching
Supervised internship.
CNPQ::OUTROS
Silva, Ana Maura Rodrigues
Metodologias de ensino de Geografia no nível médio:
topic_facet Metodologias
Ensino de Geografia
EstágioSupervisionado
Methodologies
Geography Teaching
Supervised internship.
CNPQ::OUTROS
description This paper presents the changes in the geography teaching field, demonstrating the numerous methodologies and teaching resources. It aims to show the importance of methodologies in the teaching-learning process and the life experiences from the discipline Supervised Training in High School Campus Araguaína, where the stage was in the State College Rui Barbosa. We used as methodology the literature and interviews with students in the average level of their college education in order to obtain their considerations regarding the methodologies used by teachers in the teaching of geography. This research made it possible to deepen the knowledge about the different ways of teaching and the results obtained through the interviews to know the voice of the learners with regard to the use and influence on learning. In conclusion we note that all methodologies used are well accepted by the students and the teacher should ponder them and innovates them to facilitate learning.
author_additional Silva, Elias da
author_additionalStr Silva, Elias da
format Monografia
author Silva, Ana Maura Rodrigues
title Metodologias de ensino de Geografia no nível médio:
title_short Metodologias de ensino de Geografia no nível médio:
title_full Metodologias de ensino de Geografia no nível médio:
title_fullStr Metodologias de ensino de Geografia no nível médio:
title_full_unstemmed Metodologias de ensino de Geografia no nível médio:
title_sort metodologias de ensino de geografia no nível médio:
publisher Universidade Federal do Tocantins
publishDate 2023
url http://hdl.handle.net/11612/4966
_version_ 1787134959431974912
score 11.674684