/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Monografia
Uma proposta didática para o ensino de matemática com o uso do jornal na sala de aula.
In this investigation a theoretical study about the use of the newspaper in the Mathematics classes is carried out. The conjecture of this study is based on the guiding question denoted as, in what way can the newspaper be explored in the Mathematics class? The main focus is outlined in order to...
Autor principal: | COSTA, Débora Vanessa Santos Dias |
---|---|
Grau: | Monografia |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/5162 |
id |
ir-11612-5162 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-11612-51622023-03-21T06:01:47Z Uma proposta didática para o ensino de matemática com o uso do jornal na sala de aula. COSTA, Débora Vanessa Santos Dias OLIVEIRA, Sinval de Jornal, Alfabetização Matemática, Aula de Matemática, Interdisciplinaridade, Newspaper, Mathematical Literacy, Math class, Interdisciplinarity. CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA In this investigation a theoretical study about the use of the newspaper in the Mathematics classes is carried out. The conjecture of this study is based on the guiding question denoted as, in what way can the newspaper be explored in the Mathematics class? The main focus is outlined in order to understand the problem of using the newspaper in the classroom, which is the exploration of real information that fosters the interdisciplinary between reading and Mathematics. As a methodological basis was established the qualitative research of bibliographic nature. The results obtained are configured through the elaboration of the methodological proposal with the use of the newspaper in mathematics classes, justified pedagogically based on the literature studied. Nesta investigação é realizado um estudo teórico sobre a utilização do jornal nas aulas de matemática. A conjectura desse estudo está pautada na questão diretriz denotada como, de que forma o jornal pode ser explorado na aula de matemática? O principal enfoque está delineado de maneira a compreender a problematização referente ao uso do jornal na sala de aula, que é a exploração de informações reais que propiciem a interdisciplinaridade entre a leitura e a matemática. Como base metodológica foi estabelecida a pesquisa qualitativa de natureza bibliográfica. Os resultados encontrados se configuram por meio da elaboração da proposta metodológica com o uso do jornal nas aulas de matemática, justificada pedagogicamente com base na literatura estudada. 2023-03-21T00:42:03Z 2023-03-21T00:42:03Z 2023-03-20 Monografia COSTA, Débora Vanessa Santos Dias. UMA PROPOSTA DIDÁTICA PARA O ENSINO DE MATEMÁTICA COM O USO DO JORNAL NA SALA DE AULA. 2017. 48 f. TCC (Graduação) - Curso de Matemática, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2017. http://hdl.handle.net/11612/5162 pt_BR Acesso livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Araguaína CURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::MATEMÁTICA Araguaína Graduação |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
collection |
RepositorioUFT |
language |
pt_BR |
topic |
Jornal, Alfabetização Matemática, Aula de Matemática, Interdisciplinaridade, Newspaper, Mathematical Literacy, Math class, Interdisciplinarity. CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA |
spellingShingle |
Jornal, Alfabetização Matemática, Aula de Matemática, Interdisciplinaridade, Newspaper, Mathematical Literacy, Math class, Interdisciplinarity. CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA COSTA, Débora Vanessa Santos Dias Uma proposta didática para o ensino de matemática com o uso do jornal na sala de aula. |
topic_facet |
Jornal, Alfabetização Matemática, Aula de Matemática, Interdisciplinaridade, Newspaper, Mathematical Literacy, Math class, Interdisciplinarity. CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA |
description |
In this investigation a theoretical study about the use of the newspaper in the Mathematics
classes is carried out. The conjecture of this study is based on the guiding question denoted as,
in what way can the newspaper be explored in the Mathematics class? The main focus is
outlined in order to understand the problem of using the newspaper in the classroom, which is
the exploration of real information that fosters the interdisciplinary between reading and
Mathematics. As a methodological basis was established the qualitative research of
bibliographic nature. The results obtained are configured through the elaboration of the
methodological proposal with the use of the newspaper in mathematics classes, justified
pedagogically based on the literature studied. |
author_additional |
OLIVEIRA, Sinval de |
author_additionalStr |
OLIVEIRA, Sinval de |
format |
Monografia |
author |
COSTA, Débora Vanessa Santos Dias |
title |
Uma proposta didática para o ensino de matemática com o uso do jornal na sala de aula. |
title_short |
Uma proposta didática para o ensino de matemática com o uso do jornal na sala de aula. |
title_full |
Uma proposta didática para o ensino de matemática com o uso do jornal na sala de aula. |
title_fullStr |
Uma proposta didática para o ensino de matemática com o uso do jornal na sala de aula. |
title_full_unstemmed |
Uma proposta didática para o ensino de matemática com o uso do jornal na sala de aula. |
title_sort |
uma proposta didática para o ensino de matemática com o uso do jornal na sala de aula. |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins |
publishDate |
2023 |
url |
http://hdl.handle.net/11612/5162 |
_version_ |
1787135001873088512 |
score |
11.755432 |