Artigo

O processo de inclusão no ensino médio e fundamental

The purpose of this article is to include young people with disabilities in schools, with the objective of understanding the deficiencies faced by the students and as a work school for those who discern the need for an appropriate language. It is known that the idea of a language is the same as t...

ver descrição completa

Autor principal: Souza, Daniel Lemos de
Grau: Artigo
Idioma: pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Tocantins 2023
Assuntos:
Acesso em linha: http://hdl.handle.net/11612/6219
id ir-11612-6219
recordtype dspace
spelling ir-11612-62192023-12-21T06:02:23Z O processo de inclusão no ensino médio e fundamental Souza, Daniel Lemos de Souza, Neila Nunes de Inclusão Deficiência Escola Inclusion School Deficiencies CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS The purpose of this article is to include young people with disabilities in schools, with the objective of understanding the deficiencies faced by the students and as a work school for those who discern the need for an appropriate language. It is known that the idea of a language is the same as the years, proposing the guarantee of access and the permanence of students with disabilities in the school environment, which is an exit that is a problem that plagues schools. In order for the practice to be inclusive, reality is necessarily a type of barrier, in addition to pedagogical policy and practice, the present visa issuing itinerary. O presente artigo tem como objetivo analisar a inclusão de jovens com deficiência nas escolas, com o fito de compreender quais as principais deficiências enfrentadas pelos alunos e como a escola trabalha para que esses discentes tenham uma inclusão apropriada. Sabe-se que a ideia de inclusão vem ao longo dos anos, propondo ações que garantam o acesso e permanência do aluno com deficiência no ambiente escolar, entretanto, a exclusão ainda é um problema que assola as escolas. Para que a prática inclusiva seja realidade, será necessário rever uma série de barreiras, além da política e práticas pedagógicas, o presente itinerário visa expor essas questões. 2023-12-20T14:30:52Z 2023-12-20T14:30:52Z 2023-02-14 Artigo SOUZA, Daniel Lemos de. O processo de inclusão no ensino médio e fundamental. 2019. 25 f. TCC (Graduação) - Curso de Letras-Língua Portuguesa e Suas Respectivas Literaturas, Universidade Federal do Tocantins, Porto Nacional, 2023. http://hdl.handle.net/11612/6219 pt_BR Acesso livre application/pdf Universidade Federal do Tocantins Porto Nacional CURSO::PORTO NACIONAL::PRESENCIAL::LICENCIATURA::LETRAS – LÍNGUA INGLESA E RESPECTIVAS LITERATURAS Porto Nacional Graduação
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT
collection RepositorioUFT
language pt_BR
topic Inclusão
Deficiência
Escola
Inclusion
School
Deficiencies
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS
spellingShingle Inclusão
Deficiência
Escola
Inclusion
School
Deficiencies
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS
Souza, Daniel Lemos de
O processo de inclusão no ensino médio e fundamental
topic_facet Inclusão
Deficiência
Escola
Inclusion
School
Deficiencies
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS
description The purpose of this article is to include young people with disabilities in schools, with the objective of understanding the deficiencies faced by the students and as a work school for those who discern the need for an appropriate language. It is known that the idea of a language is the same as the years, proposing the guarantee of access and the permanence of students with disabilities in the school environment, which is an exit that is a problem that plagues schools. In order for the practice to be inclusive, reality is necessarily a type of barrier, in addition to pedagogical policy and practice, the present visa issuing itinerary.
author_additional Souza, Neila Nunes de
author_additionalStr Souza, Neila Nunes de
format Artigo
author Souza, Daniel Lemos de
title O processo de inclusão no ensino médio e fundamental
title_short O processo de inclusão no ensino médio e fundamental
title_full O processo de inclusão no ensino médio e fundamental
title_fullStr O processo de inclusão no ensino médio e fundamental
title_full_unstemmed O processo de inclusão no ensino médio e fundamental
title_sort o processo de inclusão no ensino médio e fundamental
publisher Universidade Federal do Tocantins
publishDate 2023
url http://hdl.handle.net/11612/6219
_version_ 1787134885016633344
score 11.753735