/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Artigo
O processo de inclusão no ensino médio e fundamental
The purpose of this article is to include young people with disabilities in schools, with the objective of understanding the deficiencies faced by the students and as a work school for those who discern the need for an appropriate language. It is known that the idea of a language is the same as t...
Autor principal: | Souza, Daniel Lemos de |
---|---|
Grau: | Artigo |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/6219 |
id |
ir-11612-6219 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-11612-62192023-12-21T06:02:23Z O processo de inclusão no ensino médio e fundamental Souza, Daniel Lemos de Souza, Neila Nunes de Inclusão Deficiência Escola Inclusion School Deficiencies CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS The purpose of this article is to include young people with disabilities in schools, with the objective of understanding the deficiencies faced by the students and as a work school for those who discern the need for an appropriate language. It is known that the idea of a language is the same as the years, proposing the guarantee of access and the permanence of students with disabilities in the school environment, which is an exit that is a problem that plagues schools. In order for the practice to be inclusive, reality is necessarily a type of barrier, in addition to pedagogical policy and practice, the present visa issuing itinerary. O presente artigo tem como objetivo analisar a inclusão de jovens com deficiência nas escolas, com o fito de compreender quais as principais deficiências enfrentadas pelos alunos e como a escola trabalha para que esses discentes tenham uma inclusão apropriada. Sabe-se que a ideia de inclusão vem ao longo dos anos, propondo ações que garantam o acesso e permanência do aluno com deficiência no ambiente escolar, entretanto, a exclusão ainda é um problema que assola as escolas. Para que a prática inclusiva seja realidade, será necessário rever uma série de barreiras, além da política e práticas pedagógicas, o presente itinerário visa expor essas questões. 2023-12-20T14:30:52Z 2023-12-20T14:30:52Z 2023-02-14 Artigo SOUZA, Daniel Lemos de. O processo de inclusão no ensino médio e fundamental. 2019. 25 f. TCC (Graduação) - Curso de Letras-Língua Portuguesa e Suas Respectivas Literaturas, Universidade Federal do Tocantins, Porto Nacional, 2023. http://hdl.handle.net/11612/6219 pt_BR Acesso livre application/pdf Universidade Federal do Tocantins Porto Nacional CURSO::PORTO NACIONAL::PRESENCIAL::LICENCIATURA::LETRAS – LÍNGUA INGLESA E RESPECTIVAS LITERATURAS Porto Nacional Graduação |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
collection |
RepositorioUFT |
language |
pt_BR |
topic |
Inclusão Deficiência Escola Inclusion School Deficiencies CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS |
spellingShingle |
Inclusão Deficiência Escola Inclusion School Deficiencies CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS Souza, Daniel Lemos de O processo de inclusão no ensino médio e fundamental |
topic_facet |
Inclusão Deficiência Escola Inclusion School Deficiencies CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS |
description |
The purpose of this article is to include young people with disabilities in schools, with
the objective of understanding the deficiencies faced by the students and as a work
school for those who discern the need for an appropriate language. It is known that
the idea of a language is the same as the years, proposing the guarantee of access
and the permanence of students with disabilities in the school environment, which is
an exit that is a problem that plagues schools. In order for the practice to be
inclusive, reality is necessarily a type of barrier, in addition to pedagogical policy and
practice, the present visa issuing itinerary. |
author_additional |
Souza, Neila Nunes de |
author_additionalStr |
Souza, Neila Nunes de |
format |
Artigo |
author |
Souza, Daniel Lemos de |
title |
O processo de inclusão no ensino médio e fundamental |
title_short |
O processo de inclusão no ensino médio e fundamental |
title_full |
O processo de inclusão no ensino médio e fundamental |
title_fullStr |
O processo de inclusão no ensino médio e fundamental |
title_full_unstemmed |
O processo de inclusão no ensino médio e fundamental |
title_sort |
o processo de inclusão no ensino médio e fundamental |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins |
publishDate |
2023 |
url |
http://hdl.handle.net/11612/6219 |
_version_ |
1787134885016633344 |
score |
11.753735 |