/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Artigo
A dimensão afetiva no trabalho pedagógico: a relação professor-aluno
This is a theoretical study that addresses the issue of affectivity in the teacher-student relationship. As a research problem, we have the hypothesis that the teacher-student relationship stimulates the student to learn in a more meaningful way. The importance of this theme is justified because it...
Autor principal: | Fernandes, Kadja Luanna Pereira |
---|---|
Grau: | Artigo |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/6527 |
id |
ir-11612-6527 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-11612-65272024-04-01T06:15:38Z A dimensão afetiva no trabalho pedagógico: a relação professor-aluno Fernandes, Kadja Luanna Pereira Lima, Layanna Giordana Bernardo Afetividade Relação professor-aluno Wallon Vinculo CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO This is a theoretical study that addresses the issue of affectivity in the teacher-student relationship. As a research problem, we have the hypothesis that the teacher-student relationship stimulates the student to learn in a more meaningful way. The importance of this theme is justified because it defends affectivity as a facilitating mechanism in the teaching-learning process. The main bibliographical basis is Wallon, Piaget, Vygotsky, and Paulo Freire, as well as other authors who have contributed to this theme. It proposes to reflect on the affective dimension in the pedagogical field from the experiences during the internship in early childhood education and initial series. Este é um estudo teórico onde aborda a questão da afetividade na relação professor-aluno. Como problema de pesquisa, temos a hipótese de que a relação professor-aluno estimula o aluno a aprender de uma maneira mais significativa. Justifica-se a importância deste tema, por defender a afetividade como mecanismo facilitador no processo de ensino aprendizagem, buscando como base bibliográfica principal Wallon, Piaget, Vygotsky e Paulo Freire, além de outros autores que contribuíram com este tema. Propõe-se refletir acerca da dimensão afetiva no âmbito pedagógico a partir das vivências durante o estágio na educação infantil e anos iniciais. 2024-02-15T12:57:01Z 2024-02-15T12:57:01Z 2024-02-15 Artigo FERNANDES, Kadja Luanna Pereira. A dimensão afetiva no trabalho pedagógico: a relação professor-aluno. 2023. 35f. Artigo de graduação (Graduação em Pedagogia) - Universidade Federal do Tocantins, Campus de Miracema, Miracema do Tocantins, 2024. http://hdl.handle.net/11612/6527 pt_BR Acesso livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Miracema CURSO::MIRACEMA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::PEDAGOGIA Miracema Graduação |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
collection |
RepositorioUFT |
language |
pt_BR |
topic |
Afetividade Relação professor-aluno Wallon Vinculo CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Afetividade Relação professor-aluno Wallon Vinculo CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Fernandes, Kadja Luanna Pereira A dimensão afetiva no trabalho pedagógico: a relação professor-aluno |
topic_facet |
Afetividade Relação professor-aluno Wallon Vinculo CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
This is a theoretical study that addresses the issue of affectivity in the teacher-student relationship. As a research problem, we have the hypothesis that the teacher-student relationship stimulates the student to learn in a more meaningful way. The importance of this theme is justified because it defends affectivity as a facilitating mechanism in the teaching-learning process. The main bibliographical basis is Wallon, Piaget, Vygotsky, and Paulo Freire, as well as other authors who have contributed to this theme. It proposes to reflect on the affective dimension in the pedagogical field from the experiences during the internship in early childhood education and initial series. |
author_additional |
Lima, Layanna Giordana Bernardo |
author_additionalStr |
Lima, Layanna Giordana Bernardo |
format |
Artigo |
author |
Fernandes, Kadja Luanna Pereira |
title |
A dimensão afetiva no trabalho pedagógico: a relação professor-aluno |
title_short |
A dimensão afetiva no trabalho pedagógico: a relação professor-aluno |
title_full |
A dimensão afetiva no trabalho pedagógico: a relação professor-aluno |
title_fullStr |
A dimensão afetiva no trabalho pedagógico: a relação professor-aluno |
title_full_unstemmed |
A dimensão afetiva no trabalho pedagógico: a relação professor-aluno |
title_sort |
dimensão afetiva no trabalho pedagógico: a relação professor-aluno |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins |
publishDate |
2024 |
url |
http://hdl.handle.net/11612/6527 |
_version_ |
1797188834770812928 |
score |
11.653393 |