/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Artigo
A representação da afetividade em uma turma de 2° ano do município de Abaetetuba-PA
The paper discusses the affection as something inseparable from human development and essential in learning from the Wallonian perspective. This research originated from a Work Course Conclusion. The aim is to analyze how affectivity is being understood and developed in a class of 2nd year....
Autor principal: | MELO, Érica da Silva |
---|---|
Outros Autores: | LOBATO, Vívian da Silva |
Grau: | Artigo |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Universidade Federal do Pará
2021
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/12922 |
id |
ir-2011-12922 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-2011-129222023-11-23T14:58:07Z A representação da afetividade em uma turma de 2° ano do município de Abaetetuba-PA MELO, Érica da Silva LOBATO, Vívian da Silva Afetividade Wallon Aprendizagem Affectivity Learning The paper discusses the affection as something inseparable from human development and essential in learning from the Wallonian perspective. This research originated from a Work Course Conclusion. The aim is to analyze how affectivity is being understood and developed in a class of 2nd year. The survey was conducted through daily observation of a classroom and an interview with the teacher of the class. Henri Wallon is the main theoretical basis, and some authors argue that his theory as Almeida (2007, 2012) Dantas (1992), Galvão (2011), Mahoney (2010), among others. The paper is organized as follows: Introduction, theoretical framework, development (of the research) and final considerations. It was found that affectivity is something indispensable in the school, but it is still a challenge for teachers. Affectivity and learning are inextricably linked in the teaching learning process. It is essential to recognize the importance of affectivity and have it as an ally in learning. O artigo discute a afetividade como algo indissociável do desenvolvimento humano e indispensável na aprendizagem a partir da perspectiva Walloniana. A presente pesquisa originou-se de um Trabalho de Conclusão de Curso. O objetivo é analisar como a afetividade está sendo compreendida e desenvolvida em uma turma de 2° ano. A pesquisa foi realizada através da observação do cotidiano de uma sala de aula e uma entrevista com a professora da turma. Henri Wallon é a principal fundamentação teórica, e alguns autores que discutem a sua teoria como: Almeida (2007, 2012) Dantas (1992), Galvão (2011), Mahoney (2010), dentre outros. O artigo está organizado em: Introdução, referencial teórico, desenvolvimento (sobre a pesquisa) e considerações finais. Constatou-se que a afetividade é algo indispensável no âmbito escolar, porém ainda é um desafio para os professores. Afetividade e aprendizagem são indissociáveis no processo de ensino aprendizagem. É imprescindível reconhecer a importância da afetividade e tê-la como aliada na aprendizagem. UFPA - Universidade Federal do Pará 2021-03-01T23:04:12Z 2021-03-01T23:04:12Z 2016-06 Artigo de Periódico MELO, Érica da Silva; LOBATO, Vivian da Silva. A representação da afetividade em uma turma de 2° ano do município de Abaetetuba-PA. Margens, online, v. 10, n. 14, p. 245-260, jun. 2016. DOI: http://dx.doi.org/10.18542/rmi.v10i14.4261. Disponível em: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/12922. Acesso em:. 1982-5374 http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/12922 10.18542/rmi.v10i14.4261 por Margens Acesso Aberto http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ application/pdf Universidade Federal do Pará Brasil UFPA https://www.periodicos.ufpa.br/index.php/revistamargens/article/view/4261 |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Pará |
collection |
RI-UFPA |
language |
por |
topic |
Afetividade Wallon Aprendizagem Affectivity Learning |
spellingShingle |
Afetividade Wallon Aprendizagem Affectivity Learning MELO, Érica da Silva A representação da afetividade em uma turma de 2° ano do município de Abaetetuba-PA |
topic_facet |
Afetividade Wallon Aprendizagem Affectivity Learning |
description |
The paper discusses the
affection as something inseparable from
human development and essential in
learning from the Wallonian perspective.
This research originated from a Work
Course Conclusion. The aim is to
analyze how affectivity is being
understood and developed in a class of
2nd year. The survey was conducted
through daily observation of a classroom
and an interview with the teacher of the
class. Henri Wallon is the main
theoretical basis, and some authors argue
that his theory as Almeida (2007, 2012)
Dantas (1992), Galvão (2011), Mahoney
(2010), among others. The paper is
organized as follows: Introduction,
theoretical framework, development (of
the research) and final considerations. It
was found that affectivity is something
indispensable in the school, but it is still
a challenge for teachers. Affectivity and
learning are inextricably linked in the
teaching learning process. It is essential
to recognize the importance of
affectivity and have it as an ally in
learning. |
format |
Artigo |
author |
MELO, Érica da Silva |
author2 |
LOBATO, Vívian da Silva |
author2Str |
LOBATO, Vívian da Silva |
title |
A representação da afetividade em uma turma de 2° ano do município de Abaetetuba-PA |
title_short |
A representação da afetividade em uma turma de 2° ano do município de Abaetetuba-PA |
title_full |
A representação da afetividade em uma turma de 2° ano do município de Abaetetuba-PA |
title_fullStr |
A representação da afetividade em uma turma de 2° ano do município de Abaetetuba-PA |
title_full_unstemmed |
A representação da afetividade em uma turma de 2° ano do município de Abaetetuba-PA |
title_sort |
representação da afetividade em uma turma de 2° ano do município de abaetetuba-pa |
publisher |
Universidade Federal do Pará |
publishDate |
2021 |
url |
http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/12922 |
_version_ |
1787148672959512576 |
score |
11.674752 |