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Dissertação
Unboxing experience afetando a satisfação do recebimento de presentes quando moderado pela expectativa do conteúdo
This study aims to analyze the moderating effect of the Expectation of the gift, in relation to the Unboxing Experience and their satisfaction with the gift when receiving it. The aim is to identify different perceptions in the context of gift packaging, bringing a consumption experience beyond the...
Autor principal: | MORAES, Paula Luize Silva |
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Grau: | Dissertação |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Universidade Federal do Pará
2025
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/16985 |
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ir-2011-16985 |
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ir-2011-169852025-03-19T19:24:19Z Unboxing experience afetando a satisfação do recebimento de presentes quando moderado pela expectativa do conteúdo MORAES, Paula Luize Silva ARRUDA FILHO, Emílio José Montero http://lattes.cnpq.br/9895428179606886 https://orcid.org/0000-0002-1574-8332 Expectativa Unboxing Valor percebido Satisfação do presente Expectation Perceived value Gift satisfaction CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO: ESTRATÉGIA E DESEMPENHO ORGANIZACIONAL GESTÃO ORGANIZACIONAL This study aims to analyze the moderating effect of the Expectation of the gift, in relation to the Unboxing Experience and their satisfaction with the gift when receiving it. The aim is to identify different perceptions in the context of gift packaging, bringing a consumption experience beyond the present itself, showing all the charm in unwrapping a received content, and all its subjectivity in the perceived value, thus constituting a mediation of the relationship between the Unboxing Experience and satisfaction with the gift. The methodological conduction was carried out through a quantitative experiment with a 2 x 2 factorial study, presenting perceived value as a mediating variable and expectation with the present as a moderating variable. Data analysis showed that the perceived value acts as a mediator between the Unboxing Experience and the satisfaction of the gift, which was proven by describing that the perception of value arising from the unboxing experience further increases satisfaction due to the specific expectation of receiving the gift, that the consumer will have generating an increase in the perceived value with the consumption experience Este estudo apresenta como objetivo a análise do efeito moderador da Expectativa do presente, na relação do Unboxing Experience e sua satisfação do presente em recebê-lo. Busca-se identificar diversas percepções no contexto da embalagem do presente trazendo uma experiência de consumo para além do presente em si, evidenciando todo o encanto no desembrulhar de um conteúdo recebido, e toda a sua subjetividade no valor percebido, constituindo-se assim uma mediação da relação do Unboxing Experience com a satisfação do presente. A condução metodológica foi realizada mediante experimento quantitativo num estudo fatorial 2 x 2, apresentando como variável mediadora o valor percebido e moderadora a expectativa com o presente. A análise dos dados demonstrou que o valor percebido age como mediador do Unboxing Experience com a satisfação do presente, o que foi comprovado ao se descrever que a percepção de valor, oriunda da experiência de unboxing, aumenta ainda mais a satisfação em função da específica expectativa de receber o presente que o consumidor venha a ter, gerando o aumento no valor percebido com a experiência de consumo UFPA - Universidade Federal do Pará 2025-03-13T20:31:53Z 2025-03-13T20:31:53Z 2024-06-23 Dissertação MORAES, Paula Luize Silva. Unboxing Experience afetando a satisfação do recebimento de presentes quando moderado pela expectativa do conteúdo. Orientador: Emílio José Montero Arruda Filho. 2024. 51 f. Dissertação ( Mestrado em Administração) - Programa de Pós-Graduação em Administração, Instituto de Ciências Sociais Aplicadas, Universidade Federal do Pará, Belém, 2024. Disponível em: https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/16985. Acesso em:. https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/16985 por Acesso Aberto Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ application/pdf Universidade Federal do Pará Brasil Instituto de Ciências Sociais Aplicadas UFPA Programa de Pós-Graduação em Administração Disponível na internet via correio eletrônico: biblio-icsa@ufpa.br |
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Repositório Institucional - Universidade Federal do Pará |
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This study aims to analyze the moderating effect of the Expectation of the gift, in relation to the Unboxing Experience and their satisfaction with the gift when receiving it. The aim is to identify different perceptions in the context of gift packaging, bringing a consumption experience beyond the present itself, showing all the charm in unwrapping a received content, and all its subjectivity in the perceived value, thus constituting a mediation of the relationship between the Unboxing Experience and satisfaction with the gift. The methodological conduction was carried out through a quantitative experiment with a 2 x 2 factorial study, presenting perceived value as a mediating variable and expectation with the present as a moderating variable. Data analysis showed that the perceived value acts as a mediator between the Unboxing Experience and the satisfaction of the gift, which was proven by describing that the perception of value arising from the unboxing experience further increases satisfaction due to the specific expectation of receiving the gift, that the consumer will have generating an increase in the perceived value with the consumption experience |
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