/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação
A familia camponesa e o trabalho na infância: uma incursão bibliográfica
This study seeks to elucidate the disputes between dominant work and ontological work, since when human evolution is portrayed in a historical panorama there is a clash between domination and liberation, therefore, one corrupts the being while the other socializes one's own. It is with this perc...
Autor principal: | BRITO, Simone Nunes de |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação |
Idioma: | por |
Publicado em: |
2022
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/4073 |
id |
oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-4073 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-40732022-06-02T03:05:35Z A familia camponesa e o trabalho na infância: uma incursão bibliográfica BRITO, Simone Nunes de CRUZ, Carlos Renilton Freitas http://lattes.cnpq.br/7656601356595473 Trabalho Crianças do campo Educação Work Rural children Education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS This study seeks to elucidate the disputes between dominant work and ontological work, since when human evolution is portrayed in a historical panorama there is a clash between domination and liberation, therefore, one corrupts the being while the other socializes one's own. It is with this perception of primary socialization that the peasant family assumes the responsibility of educating by inserting ontological work in their offices. Considering this review, it is concluded that the domineering work establishes the depreciation of reality and the strangeness among individuals, unlike the formation work in childhood, which has the capacity to socialize and educate the child, but also prepare it for a recognized reality. This research was based on the qualitative exemplary calculation, which was carried out from a bibliographic review, characteristic of a descriptive research. Tal estudo busca elucidar as contestações entre o trabalho dominante e o trabalho ontológico, visto que quando se retrata a evolução humana em um panorama histórico há um embate entre dominação e libertação, portanto, um corrompe o ser enquanto o outro socializa o próprio. É com essa percepção de socialização primária que a família camponesa assume a responsabilidade de educar ao inserir o trabalho ontológico em seus ofícios. Ponderando tal revisão, conclui-se que o trabalho dominador estabelece a depreciação da realidade e o estranhamento entre os indivíduos, diferentemente do trabalho formador na infância, o qual possui capacidade de socializar e educar a criança, mas também prepará-la para uma realidade reconhecida. Esta pesquisa baseou-se no cálculo exemplar qualitativo, o qual foi realizado a partir de uma revisão bibliográfica, característico de uma pesquisa descritiva. 2022-06-01T16:20:51Z 2022-06-01T16:20:51Z 2020-08-12 Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação BRITO, Simone Nunes de. A família camponesa e o trabalho na infância: uma incursão bibliográfica. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciado em Pedagogia) – Faculdade de Pedagogia, Campus Universitário de Castanhal, Universidade Federal do Pará, Castanhal, 2020. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/4073. Acesso em:. https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/4073 por Acesso Aberto Disponível via internet no e-mail: bibufpacastanhal@gmail.com |
institution |
Biblioteca Digital de Monografias - UFPA |
collection |
MonografiaUFPA |
language |
por |
topic |
Trabalho Crianças do campo Educação Work Rural children Education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS |
spellingShingle |
Trabalho Crianças do campo Educação Work Rural children Education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS BRITO, Simone Nunes de A familia camponesa e o trabalho na infância: uma incursão bibliográfica |
topic_facet |
Trabalho Crianças do campo Educação Work Rural children Education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS |
description |
This study seeks to elucidate the disputes between dominant work and ontological work, since
when human evolution is portrayed in a historical panorama there is a clash between
domination and liberation, therefore, one corrupts the being while the other socializes one's
own. It is with this perception of primary socialization that the peasant family assumes the
responsibility of educating by inserting ontological work in their offices. Considering this
review, it is concluded that the domineering work establishes the depreciation of reality and
the strangeness among individuals, unlike the formation work in childhood, which has the
capacity to socialize and educate the child, but also prepare it for a recognized reality. This
research was based on the qualitative exemplary calculation, which was carried out from a
bibliographic review, characteristic of a descriptive research. |
author_additional |
CRUZ, Carlos Renilton Freitas |
author_additionalStr |
CRUZ, Carlos Renilton Freitas |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação |
author |
BRITO, Simone Nunes de |
title |
A familia camponesa e o trabalho na infância: uma incursão bibliográfica |
title_short |
A familia camponesa e o trabalho na infância: uma incursão bibliográfica |
title_full |
A familia camponesa e o trabalho na infância: uma incursão bibliográfica |
title_fullStr |
A familia camponesa e o trabalho na infância: uma incursão bibliográfica |
title_full_unstemmed |
A familia camponesa e o trabalho na infância: uma incursão bibliográfica |
title_sort |
familia camponesa e o trabalho na infância: uma incursão bibliográfica |
publishDate |
2022 |
url |
https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/4073 |
_version_ |
1787155154573721600 |
score |
11.753735 |