Artigo

Zapsolver: um bot direcionado ao ensino aprendizagem de Matemática

Although the contact with digital technologies is altogether present in our daily lives, we still face on to the challenges in associating pedagogical content in schools. With the worsening of the Covid-19 pandemic, we highlight the commitment of teaching. This reinforces the idea that it is importa...

ver descrição completa

Autor principal: SOUZA, Camila Mayara Cardoso de
Grau: Artigo
Publicado em: 2022
Assuntos:
Acesso em linha: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/4836
id oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-4836
recordtype dspace
spelling oai:https:--bdm.ufpa.br:8443:prefix-48362022-12-28T03:05:10Z Zapsolver: um bot direcionado ao ensino aprendizagem de Matemática SOUZA, Camila Mayara Cardoso de SAMPAIO, Maria Raimunda de Sousa http://lattes.cnpq.br/9068687817939326 https://orcid.org/0000-0001-5125-632X Chatbot Matemática Ensino - Aprendizagem Mathematics Teaching-learning CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA::MATEMATICA APLICADA Although the contact with digital technologies is altogether present in our daily lives, we still face on to the challenges in associating pedagogical content in schools. With the worsening of the Covid-19 pandemic, we highlight the commitment of teaching. This reinforces the idea that it is important to seek necessary techniques for meaningful learning. On the other hand, social isolation led us to a series of Digital, Informational and Communication Technological Adaptations (TDIC). The need for the study arises from the relevance of repairing the impacts on the educational process, using a mediating technological resource. This project aims to present a ChatBot application, responsible for creating algebraic resolutions, intended to help elementary school students. The study methodologies are qualitative and quantitative, with an exploratory focus, aiming to improve the performance of studies in online classes. We note that a Chatbot has multiple pedagogical assistance functions, such as content review, exercise practice and offers interdisciplinary support. Embora o contato com as tecnologias digitais esteja presente no cotidiano, ainda se encontra nas escolas desafios na associação dos conteúdos pedagógicos. Com o agravamento da pandemia da Covid-19, evidencia-se o comprometimento do ensino. O que reforça a ideia de que, é preciso buscar técnicas necessárias a uma aprendizagem criativa. Por outro lado, o isolamento social favoreceu a uma série de adaptações Tecnológicas Digitais, Informacionais e na Comunicação (TDIC). A necessidade do estudo surgiu da relevância de reparar os impactos no processo educacional, utilizando um recurso tecnológico mediador. Este projeto tem como objetivo apresentar um aplicativo de ChatBot, responsável por criar resoluções algébricas, destinado ao auxílio de alunos do ensino fundamental. As metodologias do estudo são de caráter qualitativo e quantitativo, com enfoque exploratório, visando melhorar o desempenho dos estudos nas aulas online. Nota-se que, um Chatbot apresenta múltiplas funções de assistência pedagógica, como na revisão de conteúdo, a prática de exercícios e oferece suporte interdisciplinar. 2022-12-25T13:56:59Z 2022-12-25T13:56:59Z 2022-12-16 Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Artigo SOUZA, Camila Mayara Cardoso de. Zapsolver: um bot direcionado ao ensino aprendizagem de Matemática. In: CONGRESSO INTERNACIONAL DE CIÊNCIA, TECNOLOGIA E DESENVOLVIMENTO, 11., 2019, São Paulo. Anais eletrônicos [...]. São Paulo: UNITAU, 2019. p. 01-14. Disponível em: https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/4836. Acesso em:. https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/4836 Acesso Aberto Disponível na internet via Sagitta
institution Biblioteca Digital de Monografias - UFPA
collection MonografiaUFPA
topic Chatbot
Matemática
Ensino - Aprendizagem
Mathematics
Teaching-learning
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA::MATEMATICA APLICADA
spellingShingle Chatbot
Matemática
Ensino - Aprendizagem
Mathematics
Teaching-learning
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA::MATEMATICA APLICADA
SOUZA, Camila Mayara Cardoso de
Zapsolver: um bot direcionado ao ensino aprendizagem de Matemática
topic_facet Chatbot
Matemática
Ensino - Aprendizagem
Mathematics
Teaching-learning
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA::MATEMATICA APLICADA
description Although the contact with digital technologies is altogether present in our daily lives, we still face on to the challenges in associating pedagogical content in schools. With the worsening of the Covid-19 pandemic, we highlight the commitment of teaching. This reinforces the idea that it is important to seek necessary techniques for meaningful learning. On the other hand, social isolation led us to a series of Digital, Informational and Communication Technological Adaptations (TDIC). The need for the study arises from the relevance of repairing the impacts on the educational process, using a mediating technological resource. This project aims to present a ChatBot application, responsible for creating algebraic resolutions, intended to help elementary school students. The study methodologies are qualitative and quantitative, with an exploratory focus, aiming to improve the performance of studies in online classes. We note that a Chatbot has multiple pedagogical assistance functions, such as content review, exercise practice and offers interdisciplinary support.
author_additional SAMPAIO, Maria Raimunda de Sousa
author_additionalStr SAMPAIO, Maria Raimunda de Sousa
format Artigo
author SOUZA, Camila Mayara Cardoso de
title Zapsolver: um bot direcionado ao ensino aprendizagem de Matemática
title_short Zapsolver: um bot direcionado ao ensino aprendizagem de Matemática
title_full Zapsolver: um bot direcionado ao ensino aprendizagem de Matemática
title_fullStr Zapsolver: um bot direcionado ao ensino aprendizagem de Matemática
title_full_unstemmed Zapsolver: um bot direcionado ao ensino aprendizagem de Matemática
title_sort zapsolver: um bot direcionado ao ensino aprendizagem de matemática
publishDate 2022
url https://bdm.ufpa.br:8443/jspui/handle/prefix/4836
_version_ 1787155373941063680
score 11.753735