/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Outro
Recomendações de práticas educativas entre docentes e intérpretes educacionais-orientações para o intérprete
Everyone has their rights to access education. Despite this, throughout history, deaf individuals have had many difficulties in gaining this type of access. A school, that is inclusive, guarantees this access. Even in this model, it is necessary that the classroom actors responsible for the teaching...
Autor principal: | Feitoza, Adriano Brito |
---|---|
Outros Autores: | Lima, Maria Francisca Morais de |
Grau: | Outro |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1498 |
id |
oai:localhost:4321-1498 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:4321-14982024-09-03T22:51:51Z Recomendações de práticas educativas entre docentes e intérpretes educacionais-orientações para o intérprete Recommendations for educational practices among teachers and educational interpeters guidelines for the interpreter Feitoza, Adriano Brito Lima, Maria Francisca Morais de Intérprete educacional de Libras Ensino Médio Integrado Educação Profissional e Tecnológica CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM Everyone has their rights to access education. Despite this, throughout history, deaf individuals have had many difficulties in gaining this type of access. A school, that is inclusive, guarantees this access. Even in this model, it is necessary that the classroom actors responsible for the teaching process fulfill this objective, namely, teachers and sign language interpreters, in addition to being aware of their roles, can use appropriate educational practices. In this way, the relationship between teachers and sign language interpreters will have positive implications that will benefit deaf students in the classroom. This relationship, in addition to allowing the inclusion of deaf students, helps them to cross their learning path. This crossing that occurs in Secondary Professional and Technological Education (EPTNM) favors polytechnic education, one of the conceptual bases of EPTNM, for deaf students. Todos têm seus direitos ao acesso à educação. Apesar disso, ao longo da história, os sujeitos surdos tiveram diversas dificuldades para conquistar esse tipo de acesso. Uma escola, por ser inclusiva, garante esse acesso. Mesmo neste modelo, é necessário que os atores de sala de aula responsáveis pelo processo de ensino cumpram este objetivo, a saber, docentes e intérpretes de libras por além de estarem conscientes de seus papéis possam lançar mão de práticas educativas adequadas. Dessa forma a relação entre docentes e intérpretes de libras trará implicações positivas que venham a favorecer o aluno surdo em sala de aula. Essa relação, além de permitir a inclusão dos alunos surdos, favorece que eles possam realizar sua travessia em sua trajetória de aprendizagem. Essa travessia que ocorre na Educação Profissional e Tecnológica de Nível Médio (EPTNM) favorece um ensino politécnico, uma das bases conceituais da EPTNM, aos alunos surdos. 2024-09-03T22:51:51Z 2024-09-03 2024-09-03T22:51:51Z 2024-04-15 Outro FEITOZA, Adriano Brito ; LIMA. Maria Francisca Morais de. Recomendações de práticas educativas entre docentes e intérpretes educacionais orientações para o intérprete. 2024. 56 p. Produto educacional (Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica) – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, Campus Manaus Centro, Manaus, 2024. http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1498 por Acesso Aberto Brasil Instituto Federal do Amazonas IFAM Instituto Federal do Amazonas IFAM |
institution |
Repositório Institucional - Instituto Federal do Amazonas - IFAM |
collection |
IFAM-RI |
language |
por |
topic |
Intérprete educacional de Libras Ensino Médio Integrado Educação Profissional e Tecnológica CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM |
spellingShingle |
Intérprete educacional de Libras Ensino Médio Integrado Educação Profissional e Tecnológica CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM Feitoza, Adriano Brito Recomendações de práticas educativas entre docentes e intérpretes educacionais-orientações para o intérprete |
topic_facet |
Intérprete educacional de Libras Ensino Médio Integrado Educação Profissional e Tecnológica CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM |
description |
Everyone has their rights to access education. Despite this, throughout history, deaf individuals have had many difficulties in gaining this type of access. A school, that is inclusive, guarantees this access. Even in this model, it is necessary that the classroom actors responsible for the teaching process fulfill this objective, namely, teachers and sign language interpreters, in addition to being aware of their roles, can use appropriate educational practices. In this way, the relationship between teachers and sign language interpreters will have positive implications that will benefit deaf
students in the classroom. This relationship, in addition to allowing the inclusion of deaf students, helps them to cross their learning path. This crossing that occurs in Secondary Professional and
Technological Education (EPTNM) favors polytechnic education, one of the conceptual bases of EPTNM, for deaf students. |
format |
Outro |
author |
Feitoza, Adriano Brito |
author2 |
Lima, Maria Francisca Morais de |
author2Str |
Lima, Maria Francisca Morais de |
title |
Recomendações de práticas educativas entre docentes e intérpretes educacionais-orientações para o intérprete |
title_short |
Recomendações de práticas educativas entre docentes e intérpretes educacionais-orientações para o intérprete |
title_full |
Recomendações de práticas educativas entre docentes e intérpretes educacionais-orientações para o intérprete |
title_fullStr |
Recomendações de práticas educativas entre docentes e intérpretes educacionais-orientações para o intérprete |
title_full_unstemmed |
Recomendações de práticas educativas entre docentes e intérpretes educacionais-orientações para o intérprete |
title_sort |
recomendações de práticas educativas entre docentes e intérpretes educacionais-orientações para o intérprete |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2024 |
url |
http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/1498 |
_version_ |
1811330643704938496 |
score |
11.755432 |