Outro

Amigos do solo

Soil is a natural component of great importance to the environment. Knowing it is fundamental to ensure its sustainability. However, it often has a role of little relevance in school practice and textbooks do not always succeed in awakening students’ interest in learning about this subject. This boo...

ver descrição completa

Autor principal: Oliveira, Alexandre Nicolette Sodré
Grau: Outro
Idioma: por
Publicado em: Instituto Federal do Amazonas 2018
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/276
id oai:localhost:4321-276
recordtype dspace
spelling oai:localhost:4321-2762023-10-31T19:22:16Z Amigos do solo Oliveira, Alexandre Nicolette Sodré Marques, Jean Dalmo de Oliveira http://lattes.cnpq.br/4558873160462915 Marques, Jean Dalmo de Oliveira http://lattes.cnpq.br/4558873160462915 Azevedo, Rosa Oliveira Marins http://lattes.cnpq.br/3056605003492861 Jesus, Edilza Laray de http://lattes.cnpq.br/3416993677349221 Recursos didáticos Processo ensino-aprendizagem Estudo do solo CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL Soil is a natural component of great importance to the environment. Knowing it is fundamental to ensure its sustainability. However, it often has a role of little relevance in school practice and textbooks do not always succeed in awakening students’ interest in learning about this subject. This booklet aims to be a didactic resource that helps the teaching-learning process of soils in a contextualized and significant way, especially in municipal schools in the rural area of Manaus. It is organized in six chapters where the central character of the narration, shares with the reader, the knowledge built on soils. We hope this product can contribute to the awareness and sensitization about soil conservation. O solo é um componente natural de grande importância para o meio ambiente. Conhecê-lo é fundamental para garantir a sua sustentabilidade. Entretanto, muitas vezes tem um papel de pouca relevância na prática escolar e os livros didáticos nem sempre conseguem despertar nos alunos o interesse para aprender sobre essa temática. Esta cartilha tem por objetivo ser um recurso didático que auxilie o processo de ensino-aprendizagem de solos de forma contextualizada e significativa, em especial, nas escolas municipais da zona rural de Manaus. Está organizada em seis capítulos onde o personagem central da narração, compartilha como o leitor, os conhecimentos construídos sobre solos. Esperamos que o produto possa contribuir para facilitar a aprendizagem e promover conscientização e sensibilização acerca da conservação do solo. 2018-10-10T23:44:44Z 2018-10-10T23:44:44Z 2017-03-20 Outro http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/276 por Acesso Aberto Instituto Federal do Amazonas Brasil IFAM
institution Repositório Institucional - Instituto Federal do Amazonas - IFAM
collection IFAM-RI
language por
topic Recursos didáticos
Processo ensino-aprendizagem
Estudo do solo
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL
spellingShingle Recursos didáticos
Processo ensino-aprendizagem
Estudo do solo
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL
Oliveira, Alexandre Nicolette Sodré
Amigos do solo
topic_facet Recursos didáticos
Processo ensino-aprendizagem
Estudo do solo
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL
description Soil is a natural component of great importance to the environment. Knowing it is fundamental to ensure its sustainability. However, it often has a role of little relevance in school practice and textbooks do not always succeed in awakening students’ interest in learning about this subject. This booklet aims to be a didactic resource that helps the teaching-learning process of soils in a contextualized and significant way, especially in municipal schools in the rural area of Manaus. It is organized in six chapters where the central character of the narration, shares with the reader, the knowledge built on soils. We hope this product can contribute to the awareness and sensitization about soil conservation.
author_additional Marques, Jean Dalmo de Oliveira
author_additionalStr Marques, Jean Dalmo de Oliveira
format Outro
author Oliveira, Alexandre Nicolette Sodré
title Amigos do solo
title_short Amigos do solo
title_full Amigos do solo
title_fullStr Amigos do solo
title_full_unstemmed Amigos do solo
title_sort amigos do solo
publisher Instituto Federal do Amazonas
publishDate 2018
url http://repositorio.ifam.edu.br/jspui/handle/4321/276
_version_ 1787149848690032640
score 11.653393