/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso
Memórias da minha trajetória escolar e formação pedagógica
This work is an essential document for academic training in the Bachelor of Pedagogy program at the Faculty of Education (Faced/Ufam) under the National Plan for Training Basic Education Teachers (PARFOR). Focusing on the discussion and reflection of teaching practice and school management, the supe...
Autor principal: | Oliveira, Genito Freitas de |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7681 |
id |
oai:localhost:prefix-7681 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:prefix-76812025-03-10T21:28:53Z Memórias da minha trajetória escolar e formação pedagógica Oliveira, Genito Freitas de Silva, Vera Lucia Reis da http://lattes.cnpq.br/5466609811849753 Ferreira, Breno de Oliveira http://lattes.cnpq.br/1349420367392809 Lima, Priscila Soares https://orcid.org/0000-0003-4166-5386 https://orcid.org/0000-0002-0979-3911 Núcleo de Saúde, Sexualidade e Sociedade Trajetória escolar Formação docente Estágio supervisionado CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . This work is an essential document for academic training in the Bachelor of Pedagogy program at the Faculty of Education (Faced/Ufam) under the National Plan for Training Basic Education Teachers (PARFOR). Focusing on the discussion and reflection of teaching practice and school management, the supervised internships aimed to deepen the relationship between theory and practice through experiences of observation and teaching in Early Childhood Education and Early Elementary Education classes. Similarly, following the education management team was a crucial period for reflecting on the organization of the political-pedagogical project that guides a school. Therefore, this work aims to present a memoir of my educational journey as a student and teacher, describing important parts of the stages of basic education and academic training, as well as the experiences gained during the supervised internships. O presente trabalho consiste em um documento indispensável para a formação acadêmica no curso de licenciatura em Pedagogia. Com a temática voltada para a discussão e reflexão da prática docente e gestão escolar, a realização dos estágios supervisionados teve como principal objetivo o aprofundamento da relação entre a parte teórica e prática a partir das experiências de observação e regências nas turmas de Ensino Infantil e Ensino Fundamental Anos Iniciais. Com o mesmo intuito, o acompanhamento da equipe de gestão da educação foi um período importante para reflexões sobre a organização do projeto político-pedagógico que norteia uma escola. Portanto, este trabalho tem por finalidade apresentar um relato memorial da minha trajetória na educação enquanto aluno e professor, descrevendo partes importantes das etapas da educação básica e formação acadêmica, bem como as experiências vivenciadas durante os estágios supervisionados. 1 Não 2024-09-02T18:05:22Z 2024-09-02T18:05:22Z 2024-07-31 Trabalho de Conclusão de Curso http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7681 por Acesso Aberto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Brasil FACED - Faculdade de Educação Barreirinha (AM) Pedagogia - Licenciatura - Parfor - Barreirinha/AM |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas |
collection |
RI-UFAM |
language |
por |
topic |
Trajetória escolar Formação docente Estágio supervisionado CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . |
spellingShingle |
Trajetória escolar Formação docente Estágio supervisionado CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . Oliveira, Genito Freitas de Memórias da minha trajetória escolar e formação pedagógica |
topic_facet |
Trajetória escolar Formação docente Estágio supervisionado CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO . . |
description |
This work is an essential document for academic training in the Bachelor of Pedagogy program at the Faculty of Education (Faced/Ufam) under the National Plan for Training Basic Education Teachers (PARFOR). Focusing on the discussion and reflection of teaching practice and school management, the supervised internships aimed to deepen the relationship between theory and practice through experiences of observation and teaching in Early Childhood Education and Early Elementary Education classes. Similarly, following the education management team was a crucial period for reflecting on the organization of the political-pedagogical project that guides a school. Therefore, this work aims to present a memoir of my educational journey as a student and teacher, describing important parts of the stages of basic education and academic training, as well as the experiences gained during the supervised internships. |
author_additional |
Silva, Vera Lucia Reis da |
author_additionalStr |
Silva, Vera Lucia Reis da |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso |
author |
Oliveira, Genito Freitas de |
title |
Memórias da minha trajetória escolar e formação pedagógica |
title_short |
Memórias da minha trajetória escolar e formação pedagógica |
title_full |
Memórias da minha trajetória escolar e formação pedagógica |
title_fullStr |
Memórias da minha trajetória escolar e formação pedagógica |
title_full_unstemmed |
Memórias da minha trajetória escolar e formação pedagógica |
title_sort |
memórias da minha trajetória escolar e formação pedagógica |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2024 |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7681 |
_version_ |
1831970151110541312 |
score |
11.753896 |