/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Trabalho de Conclusão de Curso
Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação
This final course work provides the opportunity to reflect on the challenges of teacher training in the Amazon. It is built in the format of a critical and reflective experience report, in which the author describes her experiences and, at the same time, provides elements for a critical analysis of...
Autor principal: | Ferreira, Jaiciane de Castro |
---|---|
Grau: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Brasil
2024
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7691 |
id |
oai:localhost:prefix-7691 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
oai:localhost:prefix-76912025-03-10T21:30:29Z Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação Ferreira, Jaiciane de Castro Fonseca, Maria Gabriella Flores Severo http://lattes.cnpq.br/6171026919975894 Cruz, Ana Claudia da Silva Oliveira da Formação Docente Amazônia Política Pública Pedagogia CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO This final course work provides the opportunity to reflect on the challenges of teacher training in the Amazon. It is built in the format of a critical and reflective experience report, in which the author describes her experiences and, at the same time, provides elements for a critical analysis of the formative processes that engender teacher training in the Amazonian context, especially in the Municipality of Borba, made possible by the National Plan for the Training of Basic Education Teachers – PARFOR, in the period from 2019 to 2024.The results of the work offer a vision of education in the Amazonian reality, with its historical challenges and also point out paths and possibilities, inspired by the trajectory of its author. Este trabalho final de curso oportuniza a reflexão sobre os desafios da formação docente na Amazônia. Está construído no formato de um relato de experiência crítico e reflexivo, no qual a autora descreve suas experiências e, ao mesmo tempo, propicia elementos para uma análise crítica dos processos formativos que engendram a formação docente no contexto amazônico, em especial, no Município de Borba, possibilitado pelo Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica – PARFOR, no período de 2019 a 2024.Os resultados do trabalho oferecem uma visão sobre a educação na realidade amazônica, com seus desafios históricos e também aponta caminhos e possibilidades, inspirados na trajetória de sua autora. 4 Sim 2024-09-03T21:03:00Z 2024-09-03T21:03:00Z 2024-07-22 Trabalho de Conclusão de Curso FERREIRA, Jaiciane de Castro. Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação. 2024. 28 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Pedagogia) - Universidade Federal do Amazonas, Borba (AM), 2024. http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7691 por Acesso Aberto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Brasil FACED - Faculdade de Educação Borba (AM) Pedagogia - Licenciatura - Parfor - Borba/AM |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas |
collection |
RI-UFAM |
language |
por |
topic |
Formação Docente Amazônia Política Pública Pedagogia CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO |
spellingShingle |
Formação Docente Amazônia Política Pública Pedagogia CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO Ferreira, Jaiciane de Castro Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação |
topic_facet |
Formação Docente Amazônia Política Pública Pedagogia CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO |
description |
This final course work provides the opportunity to reflect on the challenges of teacher training in the Amazon. It is built in the format of a critical and reflective experience report, in which the author describes her experiences and, at the same time, provides elements for a critical analysis of the formative processes that engender teacher training in the Amazonian context, especially in the Municipality of Borba, made possible by the National Plan for the Training of Basic Education Teachers – PARFOR, in the period from 2019 to 2024.The results of the work offer a vision of education in the Amazonian reality, with its historical challenges and also point out paths and possibilities, inspired by the trajectory of its author. |
author_additional |
Fonseca, Maria Gabriella Flores Severo |
author_additionalStr |
Fonseca, Maria Gabriella Flores Severo |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso |
author |
Ferreira, Jaiciane de Castro |
title |
Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação |
title_short |
Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação |
title_full |
Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação |
title_fullStr |
Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação |
title_full_unstemmed |
Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação |
title_sort |
trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação |
publisher |
Brasil |
publishDate |
2024 |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7691 |
_version_ |
1831970152715911168 |
score |
11.755432 |