Trabalho de Conclusão de Curso

Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação

This final course work provides the opportunity to reflect on the challenges of teacher training in the Amazon. It is built in the format of a critical and reflective experience report, in which the author describes her experiences and, at the same time, provides elements for a critical analysis of...

ver descrição completa

Autor principal: Ferreira, Jaiciane de Castro
Grau: Trabalho de Conclusão de Curso
Idioma: por
Publicado em: Brasil 2024
Assuntos:
Acesso em linha: http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7691
id oai:localhost:prefix-7691
recordtype dspace
spelling oai:localhost:prefix-76912025-03-10T21:30:29Z Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação Ferreira, Jaiciane de Castro Fonseca, Maria Gabriella Flores Severo http://lattes.cnpq.br/6171026919975894 Cruz, Ana Claudia da Silva Oliveira da Formação Docente Amazônia Política Pública Pedagogia CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO This final course work provides the opportunity to reflect on the challenges of teacher training in the Amazon. It is built in the format of a critical and reflective experience report, in which the author describes her experiences and, at the same time, provides elements for a critical analysis of the formative processes that engender teacher training in the Amazonian context, especially in the Municipality of Borba, made possible by the National Plan for the Training of Basic Education Teachers – PARFOR, in the period from 2019 to 2024.The results of the work offer a vision of education in the Amazonian reality, with its historical challenges and also point out paths and possibilities, inspired by the trajectory of its author. Este trabalho final de curso oportuniza a reflexão sobre os desafios da formação docente na Amazônia. Está construído no formato de um relato de experiência crítico e reflexivo, no qual a autora descreve suas experiências e, ao mesmo tempo, propicia elementos para uma análise crítica dos processos formativos que engendram a formação docente no contexto amazônico, em especial, no Município de Borba, possibilitado pelo Plano Nacional de Formação de Professores da Educação Básica – PARFOR, no período de 2019 a 2024.Os resultados do trabalho oferecem uma visão sobre a educação na realidade amazônica, com seus desafios históricos e também aponta caminhos e possibilidades, inspirados na trajetória de sua autora. 4 Sim 2024-09-03T21:03:00Z 2024-09-03T21:03:00Z 2024-07-22 Trabalho de Conclusão de Curso FERREIRA, Jaiciane de Castro. Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação. 2024. 28 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Pedagogia) - Universidade Federal do Amazonas, Borba (AM), 2024. http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7691 por Acesso Aberto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Brasil FACED - Faculdade de Educação Borba (AM) Pedagogia - Licenciatura - Parfor - Borba/AM
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Amazonas
collection RI-UFAM
language por
topic Formação Docente
Amazônia
Política Pública
Pedagogia
CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO
spellingShingle Formação Docente
Amazônia
Política Pública
Pedagogia
CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO
Ferreira, Jaiciane de Castro
Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação
topic_facet Formação Docente
Amazônia
Política Pública
Pedagogia
CIENCIAS HUMANAS: EDUCACAO
description This final course work provides the opportunity to reflect on the challenges of teacher training in the Amazon. It is built in the format of a critical and reflective experience report, in which the author describes her experiences and, at the same time, provides elements for a critical analysis of the formative processes that engender teacher training in the Amazonian context, especially in the Municipality of Borba, made possible by the National Plan for the Training of Basic Education Teachers – PARFOR, in the period from 2019 to 2024.The results of the work offer a vision of education in the Amazonian reality, with its historical challenges and also point out paths and possibilities, inspired by the trajectory of its author.
author_additional Fonseca, Maria Gabriella Flores Severo
author_additionalStr Fonseca, Maria Gabriella Flores Severo
format Trabalho de Conclusão de Curso
author Ferreira, Jaiciane de Castro
title Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação
title_short Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação
title_full Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação
title_fullStr Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação
title_full_unstemmed Trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação
title_sort trajetória acadêmica e profissional: reflexões de uma pedagoga em formação
publisher Brasil
publishDate 2024
url http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/7691
_version_ 1831970152715911168
score 11.755432