Periódico

TECHNOLOGICAL PAIRING: APPROACHING TECHNOLOGY AND INDIGENOUS LITERACIES FOR VITALIZATION OF THE KYIKATÊJÊ CULTURAL MEMORY

Autor principal: Brito, Áustria Rodrigues
Outros Autores: Paixão, Adson Paulo M. da
Grau: Periódico
Idioma: por
Publicado em: Universidade Federal do Norte do Tocantins 2017
Acesso em linha: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/article/view/4562
id ojs-article-4562
recordtype ojs
spelling ojs-article-45622023-12-19T19:58:42Z TECHNOLOGICAL PAIRING: APPROACHING TECHNOLOGY AND INDIGENOUS LITERACIES FOR VITALIZATION OF THE KYIKATÊJÊ CULTURAL MEMORY PAREAMENTO TECNOLÓGICO: APROXIMANDO TECNOLOGIA E LETRAMENTOS INDÍGENAS PARA VITALIZAÇÃO DA MEMÓRIA CULTURAL KYIKATÊJÊ Brito, Áustria Rodrigues Paixão, Adson Paulo M. da This paper is part of the extension project titled "Teacher Training and Linguistic and Literary Assessment at State School of Indigenous State School of Primary and Secondary Education Tatakti Kyikatêjê", which is in its second version, coordinated by Profa. Austria Brito. Our subproject, presented here, aims to use the method of technological pairing for the production of audiovisual materials (DVD) that will subsidize indigenous and non-indigenous teachers to develop their activities of tradition and culture Kyikatêjê in school. The technological material resource aims to assist indigenous and non-indigenous teachers in their classes, as well as being a record of the memories of the Gavião community, with a view to vitalizing cultural traditions. O presente artigo  faz parte do projeto de extensão  intitulado “Formação de Professores e Assessoria Linguística e Literária na Escola Estadual de Escola Estadual Indígena de Ensino Fundamental e Médio  Tatakti Kyikatêjê”, que está em sua segunda versão, coordenado pela Profa. Áustria Brito. Nosso subprojeto, aqui apresentado,  objetiva utilizar o método de pareamento tecnológico para produção de materiais audiovisuais (DVD ) que vão subsidiar os professores indígenas e não indígenas a desenvolverem suas atividades de tradição e cultura Kyikatêjê na escola. O recurso material tecnológico  visa auxiliar professores indígenas e não indígenas  em suas aulas , além de ser também  um registro das memórias da comunidade Gavião, com vistas à vitalização das tradições culturais.  Universidade Federal do Norte do Tocantins 2017-11-26 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/article/view/4562 EntreLetras; v. 8 n. 2 (2017): A formação do Professor de Línguas na Contemporaneidade: Cenários, Desafios e Perspectivas; 367 - 384 2179-3948 por https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/article/view/4562/11959 Copyright (c) 2017 EntreLetras
institution Periódicos Uft
collection periodicosUFT
language por
format Periódico
author Brito, Áustria Rodrigues
spellingShingle Brito, Áustria Rodrigues
TECHNOLOGICAL PAIRING: APPROACHING TECHNOLOGY AND INDIGENOUS LITERACIES FOR VITALIZATION OF THE KYIKATÊJÊ CULTURAL MEMORY
author-letter Brito, Áustria Rodrigues
author2 Paixão, Adson Paulo M. da
author2Str Paixão, Adson Paulo M. da
title TECHNOLOGICAL PAIRING: APPROACHING TECHNOLOGY AND INDIGENOUS LITERACIES FOR VITALIZATION OF THE KYIKATÊJÊ CULTURAL MEMORY
title_short TECHNOLOGICAL PAIRING: APPROACHING TECHNOLOGY AND INDIGENOUS LITERACIES FOR VITALIZATION OF THE KYIKATÊJÊ CULTURAL MEMORY
title_full TECHNOLOGICAL PAIRING: APPROACHING TECHNOLOGY AND INDIGENOUS LITERACIES FOR VITALIZATION OF THE KYIKATÊJÊ CULTURAL MEMORY
title_fullStr TECHNOLOGICAL PAIRING: APPROACHING TECHNOLOGY AND INDIGENOUS LITERACIES FOR VITALIZATION OF THE KYIKATÊJÊ CULTURAL MEMORY
title_full_unstemmed TECHNOLOGICAL PAIRING: APPROACHING TECHNOLOGY AND INDIGENOUS LITERACIES FOR VITALIZATION OF THE KYIKATÊJÊ CULTURAL MEMORY
title_sort technological pairing: approaching technology and indigenous literacies for vitalization of the kyikatÊjÊ cultural memory
publisher Universidade Federal do Norte do Tocantins
publishDate 2017
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/article/view/4562
_version_ 1800462490360872960
score 11.755432