/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Monografia
Educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo.
The objective of this work is to analyze the contribution of the implantation of the Alternation Pedagogy in the Escola Família Agrícola do Bico do Papagaio Padre Josimo (EFABIP) in the formation of the identity of the subjects of the field. The Alternation Pedagogy consists of a method of school...
Autor principal: | Silva, Iara Rodrigues da |
---|---|
Grau: | Monografia |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2019
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/1525 |
id |
ir-11612-1525 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-11612-15252020-01-18T06:00:59Z Educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo. Silva, Iara Rodrigues da Colvero, Kaé Stoll Educação do Campo Pedagogia da Alternância Escola Agrícola Padre Josimo Field Education Pedagogy of Alternation Father Josimo Agricultural School CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO The objective of this work is to analyze the contribution of the implantation of the Alternation Pedagogy in the Escola Família Agrícola do Bico do Papagaio Padre Josimo (EFABIP) in the formation of the identity of the subjects of the field. The Alternation Pedagogy consists of a method of schooling in which it considers and values the identity, the knowledge, the culture of the people of the countryside for the realization of the process of teaching and learning in the spaces of the school and in the spaces of its community. The research was developed in a qualitative approach based on the analysis of bibliographic studies and through interviews with Monitors and students. The results indicate that the School presents important proposals for the construction of the identity of the subjects of the field through the Pedagogy of Alternation directed to the life of the peasants. O presente trabalho tem como objetivo analisar a contribuição da Pedagogia da Alternância da Escola Família Agrícola do Bico do Papagaio Padre Josimo (EFABIP) na formação da identidade dos sujeitos do campo. A Pedagogia da Alternância consiste num método de escolarização em que considera e valoriza a identidade, os saberes, a cultura dos povos do campo para a realização do processo de ensino e aprendizagem nos espaços da escola e nos espaços de sua comunidade. A pesquisa desenvolveu-se numa abordagem qualitativa a partir da análise de estudos bibliográficos e por meio de entrevistas semiestruturadas realizadas com monitores e estudantes. Os resultados indicam que a Escola apresenta propostas importantes para construção da identidade dos sujeitos do campo através da Pedagogia da Alternância voltada à vida dos camponeses. 2019-12-19T11:35:12Z 2019-12-19T11:35:12Z 2018-01-25 Monografia SILVA, Iara Rodrigues da. Educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo. 2018. 47 f. Monografia (Graduação) - Curso de Educação Educação do Campo, UFT, Tocantinópolis, 2018. http://hdl.handle.net/11612/1525 pt_BR Acesso Livre application/pdf Universidade Federal do Tocantins Tocantinópolis CURSO::TOCANTINÓPOLIS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::EDUCAÇÃO DO CAMPO Tocantinópolis Graduação |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
collection |
RepositorioUFT |
language |
pt_BR |
topic |
Educação do Campo Pedagogia da Alternância Escola Agrícola Padre Josimo Field Education Pedagogy of Alternation Father Josimo Agricultural School CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Educação do Campo Pedagogia da Alternância Escola Agrícola Padre Josimo Field Education Pedagogy of Alternation Father Josimo Agricultural School CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Silva, Iara Rodrigues da Educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo. |
topic_facet |
Educação do Campo Pedagogia da Alternância Escola Agrícola Padre Josimo Field Education Pedagogy of Alternation Father Josimo Agricultural School CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
The objective of this work is to analyze the contribution of the implantation of the Alternation
Pedagogy in the Escola Família Agrícola do Bico do Papagaio Padre Josimo (EFABIP) in the
formation of the identity of the subjects of the field. The Alternation Pedagogy consists of a
method of schooling in which it considers and values the identity, the knowledge, the culture
of the people of the countryside for the realization of the process of teaching and learning in
the spaces of the school and in the spaces of its community. The research was developed in a
qualitative approach based on the analysis of bibliographic studies and through interviews
with Monitors and students. The results indicate that the School presents important proposals
for the construction of the identity of the subjects of the field through the Pedagogy of
Alternation directed to the life of the peasants. |
author_additional |
Colvero, Kaé Stoll |
author_additionalStr |
Colvero, Kaé Stoll |
format |
Monografia |
author |
Silva, Iara Rodrigues da |
title |
Educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo. |
title_short |
Educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo. |
title_full |
Educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo. |
title_fullStr |
Educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo. |
title_full_unstemmed |
Educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo. |
title_sort |
educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da efabip padre josimo. |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins |
publishDate |
2019 |
url |
http://hdl.handle.net/11612/1525 |
_version_ |
1787134143484657664 |
score |
11.755432 |