/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Monografia
A FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA A EDUCAÇÃO ESPECIAL
The present work is about the Formation of Teachers for the Special Education, more specifically, I bring the historical context of the Special Education and the Formation of Teachers in this área. In order to have a better understanding of the present, it is necessary to resort to the past in or...
Autor principal: | Gonzaga da Silva, Maristela |
---|---|
Grau: | Monografia |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2021
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/3150 |
id |
ir-11612-3150 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-11612-31502021-09-29T06:00:57Z A FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA A EDUCAÇÃO ESPECIAL Gonzaga da Silva, Maristela Joaquim, Felipe Ferreira Educação Especial Professor Formação Special Education Teacher Training CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO::EDUCACAO ESPECIAL The present work is about the Formation of Teachers for the Special Education, more specifically, I bring the historical context of the Special Education and the Formation of Teachers in this área. In order to have a better understanding of the present, it is necessary to resort to the past in order to draw a timeline to understand the evolution of phenomena. I come to approach history from Antiquity to the present day, showing its development through historical periods. And in the discourse, the objective is to address the importance of Teacher Education. The choice of this theme is due to the observation, during my studies, of the insufficient training of teachers who work with children with disabilities in schools in the North region. This monograph highlights the importance of specialized training in Special Education, and to analyze how teachers work in Regular Education and in the Resource Room. O presente trabalho é sobre a Formação de Professores para a Educação Especial, mais concretamente, trago o contexto histórico da Educação Especial e a Formação de Professores nesta área. Para termos uma melhor compreensão do presente, é necessário recorrermos ao passado a fim de traçarmos uma linha do tempo para compreendermos a evolução dos fenômenos. Venho abordar a história desde Antiguidade até os dias atuais, mostrando o seu desenvolvimento através dos períodos históricos. E no discorrer, o objetivo é abordar a importância da Formação de Professores. A escolha deste tema deve-se à constatação, durante os meus estudos, da insuficiente formação dos professores que atuam com crianças com deficiência nas escolas da região Norte. Essa monografia evidencia a importância da formação especializada em Educação Especial, e analisar como os professores atuam no Ensino Regular e na Sala de Recursos. 2021-09-28T14:00:29Z 2021-09-28T14:00:29Z 2021-04-16 Monografia Gonzaga da Silva, Maristela. A Formação de Professores para a Educação Especial. 2021. 40 f. Monografia (Graduação) - Fundação Universidade Federal do Tocantins, Curso de Pedagogia - Campus Universitário de Tocantinópolis -TO, 2021. http://hdl.handle.net/11612/3150 pt_BR Acesso Livre application/pdf Universidade Federal do Tocantins Tocantinópolis CURSO::TOCANTINÓPOLIS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::PEDAGOGIA Tocantinópolis Graduação |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
collection |
RepositorioUFT |
language |
pt_BR |
topic |
Educação Especial Professor Formação Special Education Teacher Training CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO::EDUCACAO ESPECIAL |
spellingShingle |
Educação Especial Professor Formação Special Education Teacher Training CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO::EDUCACAO ESPECIAL Gonzaga da Silva, Maristela A FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA A EDUCAÇÃO ESPECIAL |
topic_facet |
Educação Especial Professor Formação Special Education Teacher Training CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO::EDUCACAO ESPECIAL |
description |
The present work is about the Formation of Teachers for the Special
Education, more specifically, I bring the historical context of the Special Education
and the Formation of Teachers in this área. In order to have a better understanding
of the present, it is necessary to resort to the past in order to draw a timeline to
understand the evolution of phenomena. I come to approach history from Antiquity to
the present day, showing its development through historical periods. And in the
discourse, the objective is to address the importance of Teacher Education. The
choice of this theme is due to the observation, during my studies, of the insufficient
training of teachers who work with children with disabilities in schools in the North
region. This monograph highlights the importance of specialized training in Special
Education, and to analyze how teachers work in Regular Education and in the
Resource Room. |
author_additional |
Joaquim, Felipe Ferreira |
author_additionalStr |
Joaquim, Felipe Ferreira |
format |
Monografia |
author |
Gonzaga da Silva, Maristela |
title |
A FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA A EDUCAÇÃO ESPECIAL |
title_short |
A FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA A EDUCAÇÃO ESPECIAL |
title_full |
A FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA A EDUCAÇÃO ESPECIAL |
title_fullStr |
A FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA A EDUCAÇÃO ESPECIAL |
title_full_unstemmed |
A FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA A EDUCAÇÃO ESPECIAL |
title_sort |
formaÇÃo de professores para a educaÇÃo especial |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins |
publishDate |
2021 |
url |
http://hdl.handle.net/11612/3150 |
_version_ |
1787134218450501632 |
score |
11.753735 |