Artigo

Satisfação do consumidor no comércio eletrônico:

This study aims to analyze e-commerce customer satisfaction, based on the customer of the Charlô22 cosmetic store of Araguaína-TO. It presents the theoretical basis of the factors that precede consumer satisfaction. With a quantitative approach, applying a questionnaire that was attended by 132 cust...

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Autor principal: Silva, Iasmym De Kássia Sousa
Grau: Artigo
Idioma: pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Tocantins 2022
Assuntos:
Acesso em linha: http://hdl.handle.net/11612/3929
id ir-11612-3929
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spelling ir-11612-39292022-05-24T06:01:34Z Satisfação do consumidor no comércio eletrônico: um estudo com clientes da loja de cosmético Charlô22. Silva, Iasmym De Kássia Sousa Macedo, Marcia Thiely de Satisfação do consumidor. E-commerce. Técnicas estatísticas. CNPQ::OUTROS This study aims to analyze e-commerce customer satisfaction, based on the customer of the Charlô22 cosmetic store of Araguaína-TO. It presents the theoretical basis of the factors that precede consumer satisfaction. With a quantitative approach, applying a questionnaire that was attended by 132 customers of the company Charllô22. This research aimed to present, interpret and discuss the relationships between the variables, as well as to test the hypotheses regarding the proposed conceptual model. The collected data were analyzed by applying statistical techniques exposing descriptive correlation calculations and multivariate statistics calculations with linear regression analysis. The results obtained indicate that the fair price, delivery time and conditions that facilitate access directly influence the satisfaction of the company's customers. Este estudo tem como objetivo analisar a satisfação dos clientes de e-commerce, baseado nos clientes da loja de cosmético Charlô22 de Araguaína-TO. Apresenta as bases teóricas dos fatores que antecedem a satisfação dos consumidores. Com uma abordagem quantitativa, aplicando-se um questionário que teve como participantes 132 clientes da empresa Charllô22. A presente pesquisa se propôs a apresentar, interpretar e discutir as relações entre as variáveis, como também, testar as hipóteses referente ao modelo conceitual proposto. Os dados coletados foram analisados por aplicação de técnicas estatísticas expondo cálculos de estatísticas descritivas de correlações e cálculos de estatísticas multivariadas com análises de regressões lineares. Os resultados obtidos indicam que o preço justo, prazo de entrega e as condições facilitadoras de acesso influenciam diretamente na satisfação dos clientes da empresa. 2022-05-23T23:28:00Z 2022-05-23T23:28:00Z 2022-05-23 Artigo SILVA, Iasmym de Kássia Sousa. Satisfação do consumidor no comércio eletrônico: um estudo com clientes da loja de cosmético Charlô22. 2019. 22 f. TCC (Graduação) - Curso de Tecnologia em Logística, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2019. http://hdl.handle.net/11612/3929 pt_BR Acesso livre. application/pdf Universidade Federal do Tocantins Araguaína Tecnologia em Logística Araguaína Graduação
institution Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT
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description This study aims to analyze e-commerce customer satisfaction, based on the customer of the Charlô22 cosmetic store of Araguaína-TO. It presents the theoretical basis of the factors that precede consumer satisfaction. With a quantitative approach, applying a questionnaire that was attended by 132 customers of the company Charllô22. This research aimed to present, interpret and discuss the relationships between the variables, as well as to test the hypotheses regarding the proposed conceptual model. The collected data were analyzed by applying statistical techniques exposing descriptive correlation calculations and multivariate statistics calculations with linear regression analysis. The results obtained indicate that the fair price, delivery time and conditions that facilitate access directly influence the satisfaction of the company's customers.
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