/img alt="Imagem da capa" class="recordcover" src="""/>
Artigo
O estágio supervisionado em Educação Física: desafios e aprendizados no ensino remoto
The present work is an account of the experiences experienced in the Supervised Internship in the context of the COVID-19 pandemic, of the Physical Education Degree course in a state school in the city of Tocantinópolis in the state of Tocantins. Internship is a mandatory and fundamental curricul...
Autor principal: | Silva, Leticia Viviane Andrade |
---|---|
Grau: | Artigo |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Tocantins
2023
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://hdl.handle.net/11612/5236 |
id |
ir-11612-5236 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-11612-52362023-03-28T06:02:51Z O estágio supervisionado em Educação Física: desafios e aprendizados no ensino remoto Silva, Leticia Viviane Andrade Souza, Adriano Lopes de Estágio Supervisionado Ensino Remoto Desafios. Aprendizagem Supervised Internship Remote Teaching Challenges. Apprenticeship CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO The present work is an account of the experiences experienced in the Supervised Internship in the context of the COVID-19 pandemic, of the Physical Education Degree course in a state school in the city of Tocantinópolis in the state of Tocantins. Internship is a mandatory and fundamental curricular component for teacher training. Isolation and social distancing were restrictive measures taken in order to prevent further dissemination of the virus, causing, consequently, emergency remote education to be adopted by school institutions in order to maintain teaching activities. Faced with the new challenges, teacher education was modified and the Supervised Internship accompanied this movement that continued until the end of the experiences lived in the internship. In view of the importance of this formative moment and the changes necessary for teacher education during the pandemic, this work aims to report the experiences lived by the graduate in the Supervised Internship in a pandemic scenario. O presente trabalho trata-se de um relato das experiências vivenciadas no Estágio Supervisionado no contexto da pandemia de COVID-19, do curso de Licenciatura em Educação Física em uma escola estadual na cidade de Tocantinópolis no estado do Tocantins. O Estágio é um componente curricular obrigatório e fundamental para a formação de professores. O isolamento e o distanciamento social foram medidas restritivas tomadas a fim de evitar maior disseminação do vírus, fazendo com que, consequentemente, o ensino remoto emergencial fosse adotado pelas instituições escolares com a finalidade de manter as atividades de ensino. Diante dos novos desafios, a formação de professores foi modificada e o Estágio Supervisionado acompanhou esse movimento que se manteve até o fim das experiências vividas no estágio. Tendo em vista a importância deste momento formativo e das alterações necessárias à formação de professores durante a pandemia, esse trabalho tem o intuito de relatar as experiências vividas pela licencianda no Estágio Supervisionado em um cenário pandêmico. 2023-03-27T16:02:24Z 2023-03-27T16:02:24Z 2023-02-03 Artigo Leticia Viviane Andrade Silva. O estágio supervisionado em Educação Física: desafios e aprendizados no ensino remoto. 21 f. 2023. Monografia (Graduação) - Curso de Educação Física, UFT, Tocantinópolis - TO, 2023. http://hdl.handle.net/11612/5236 pt_BR Acesso Livre application/pdf Universidade Federal do Tocantins Tocantinópolis CURSO::TOCANTINÓPOLIS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::EDUCAÇÃO FÍSICA Tocantinópolis Graduação |
institution |
Repositório Institucional - Universidade Federal do Tocantins - UFT |
collection |
RepositorioUFT |
language |
pt_BR |
topic |
Estágio Supervisionado Ensino Remoto Desafios. Aprendizagem Supervised Internship Remote Teaching Challenges. Apprenticeship CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Estágio Supervisionado Ensino Remoto Desafios. Aprendizagem Supervised Internship Remote Teaching Challenges. Apprenticeship CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Silva, Leticia Viviane Andrade O estágio supervisionado em Educação Física: desafios e aprendizados no ensino remoto |
topic_facet |
Estágio Supervisionado Ensino Remoto Desafios. Aprendizagem Supervised Internship Remote Teaching Challenges. Apprenticeship CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
The present work is an account of the experiences experienced in the Supervised
Internship in the context of the COVID-19 pandemic, of the Physical Education Degree
course in a state school in the city of Tocantinópolis in the state of Tocantins. Internship
is a mandatory and fundamental curricular component for teacher training. Isolation and
social distancing were restrictive measures taken in order to prevent further
dissemination of the virus, causing, consequently, emergency remote education to be
adopted by school institutions in order to maintain teaching activities. Faced with the
new challenges, teacher education was modified and the Supervised Internship
accompanied this movement that continued until the end of the experiences lived in the
internship. In view of the importance of this formative moment and the changes
necessary for teacher education during the pandemic, this work aims to report the
experiences lived by the graduate in the Supervised Internship in a pandemic scenario. |
author_additional |
Souza, Adriano Lopes de |
author_additionalStr |
Souza, Adriano Lopes de |
format |
Artigo |
author |
Silva, Leticia Viviane Andrade |
title |
O estágio supervisionado em Educação Física: desafios e aprendizados no ensino remoto |
title_short |
O estágio supervisionado em Educação Física: desafios e aprendizados no ensino remoto |
title_full |
O estágio supervisionado em Educação Física: desafios e aprendizados no ensino remoto |
title_fullStr |
O estágio supervisionado em Educação Física: desafios e aprendizados no ensino remoto |
title_full_unstemmed |
O estágio supervisionado em Educação Física: desafios e aprendizados no ensino remoto |
title_sort |
o estágio supervisionado em educação física: desafios e aprendizados no ensino remoto |
publisher |
Universidade Federal do Tocantins |
publishDate |
2023 |
url |
http://hdl.handle.net/11612/5236 |
_version_ |
1787134279209189376 |
score |
11.755432 |